InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Filosofie > De beschermende werking van Orgonite

De beschermende werking van Orgonite

De beschermende werking van Orgonite Orgonite is in de moderne wetenschap de bescherming tegen negatieve energie. Het beschermt tegen straling, nachtmerries, droogte en reinigt de atmosfeer. De grondlegger van Orgonite is al ontstaan in 1933, maar de huidige, volgens kenners goed werkende vorm, bestaat pas sinds het begin van deze eeuw. De werking ervan is echter nooit wetenschappelijk bewezen, waardoor velen het afdoen als kwakzalverij.

Wat is Orgonite

Orgonite is een combinatie van kristallen, metaal en kunsthars welke onderling voortdurend energie afstoten en onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. De theorie gaat ervan uit dat de organische materialen energie vasthouden, ook wel orgone energie genoemd. Metalen kunnen deze energie reflecteren. Door deze materialen met elkaar te verbinden in Orgonite, kan negatieve of dodelijke orgone energie omgezet worden in positieve orgone energie.

Orgonite bestaat in vele verschillende vormen. Als organische materialen in Orgonite worden kunsthars en kristallen gebruikt. Als metaal wordt vaak koper en aluminium gebruikt. In welke vorm dit wordt gegoten is niet van belang. Wel is het zo dat grotere Orgonites meer energie kunnen omzetten.

Geschiedenis

Wilhelm Reich

Dr. Wilhelm Reich is de grondlegger van de orgone energie. Hij was een Oostenrijkse psycholoog, psychoanalyticus en pseudowetenschapper. In 1933 volgde zijn eerste publicatie over een bio-energie die door ons lichaam stroomt en zorgt voor verkrampte spieren. In 1942 was de oprichting van het Orgone Institute Research Laboratories Inc. in de Verenigde Staten. Hier werd onderzoek gedaan naar orgone energie, dat overal aanwezig was. Orgone energie was de grondlegger van het leven en vormde het tegengestelde van elektriciteit. Reich ontwikkelde orgone accumulatoren, bestaande uit een organische houten buitenkant die energie absorbeerde en een metalen binnenkant die de energie reflecteerde. Met behulp van de accumulatoren probeerde Reich allerlei klachten te behandelen en beweerde hij zelfs kanker te kunnen genezen.

Cloudbuster

Dr. Wilhelm Reich is ook de uitvinder van de Cloudbuster, zijn meest bekende uitvinding. Dit apparaat bestond uit koperen buizen die met elkaar verbonden waren door stromend water. Hierdoor kon de negatieve of dodelijke orgone energie omgezet worden in positieve orgone energie, wat resulteerde in regen. In de jaren 80 was de hitsong Cloudbusting van Kate Bush op Reich's uitvinding gebaseerd. De Amerikaanse FDA heeft Reich direct na een experiment met de Cloudbuster gearresteerd. De aanleiding van de arrestatie was het ongeoorloofd transport van orgone apparatuur. Het was Reich namelijk door de Amerikanen verboden om orgone apparatuur en literatuur te verplaatsen, vanwege de aanklachten over kwakzalverij en beweringen dat zijn theorie over orgone energie niks te maken had met psychoanalyse. Reich weigerde medewerking en was ervan overtuigd dat de FDA geen wetenschap kon verbieden. Hij belandde hierdoor in de gevangenis en overleed in de gevangenis op zestigjarige leeftijd. Veel literatuur en materiaal over orgone energie is toen door de Amerikaanse overheid vernietigd. Ongepubliceerd literatuur is in 2007 openbaar gemaakt.

Vervolg onderzoeken

Verschillende wetenschappers hebben het werk van Reich bestudeerd en middels onderzoek getest. Uit onderzoek aan de Universiteit van Marburg in Duitsland kwam naar voren dat in een orgone accumulator positief psychische-fysiologisch effecten bereikt konden worden. Andere onderzoeken vinden geen effect met orgone accumulators en noemen Reich dan ook een natuurfilosoof in plaats van een natuurwetenschapper. In 2000 is er een kleinere en beterwerkende versie van Reich's orgone accumulator gevonden. Het echtpaar Don en Carol Croft ontdekte dat hetzelfde resultaat werd verkregen door organische hars met metaalstukjes te gieten in kleine mallen. Ze ontdekten ook dat door de toevoeging van een kwartskristal de werking sterk verbeterd werd. De kristallen kunnen namelijk de dodelijke of negatieve orgone energie omzetten in positieve orgone energie. Met deze ontdekkingen is de Orgonite ontstaan.

Werking

Hoewel er geen bewijzen zijn dat orgone energie bestaat en dat Orgonite ook echt werkt, zijn er wel veel mensen die erin geloven. Orgonite heeft volgens vele de volgende effecten:
  • Het zuivert de atmosfeer in de ruimte, vaak geldt dat een grotere Orgonite ook een grotere ruimte kan zuiveren.
  • Het vermindert de schadelijke effecten van allerlei soorten straling, zoals bijvoorbeeld Wi-Fi straling.
  • Het zorgt voor een betere nachtrust en beschermt tegen nachtmerries.
  • Het ontgift water en maakt een einde aan droogte.
  • Het zorgt voor planten door ze te versterken, te beschermen tegen ongedierte en ze beter te laten groeien.
  • Het ontwikkelt en verbetert de psychische zintuigen.
  • Het trekt positieve energie aan wat zorgt voor een prettige sfeer.
© 2015 - 2019 Mrst, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De magie van kristallenAlleen al de schoonheid van kristallen zorgt voor een bepaalde magie, maar we kunnen veel meer met kristallen doen dan z…
Optimaal gebruik van zonne-energieOptimaal gebruik van zonne-energieDe zon is, zoals we weten, een bron van energie. Vreemd eigenlijk dat we de zon nog steeds niet optimaal gebruiken, terw…
UVstraling - wat is het?Naast het licht dat wij kunnen waarnemen, straalt de zon ook een ander licht uit; ultraviolet licht, voor ons niet met h…
Kristallen en uw Chakra'sAls de fijne energietrillingen in kristallen overeenstemmen met uw eigen vibraties, kunnen uw lichaam en geest ontspanne…
In resonantie met de natuur, Hans AndewegIn resonantie met de natuur, Hans AndewegDe natuur is bezield en wij kunnen daarmee communiceren, zegt Hans Andeweg in zijn boek 'In resonantie met de natuur'. H…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Orgonangel, Pixabay (bewerkt)
  • http://www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/orgonite-krachtig-natuurlijke-energie-gratis-voor-iedereen/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Reich
  • http://www.kwakzalverij.nl/989/Encyclopedie_Reich_Wilhelm_1897_1957_

Reageer op het artikel "De beschermende werking van Orgonite"

Reacties

Mrst (infoteur), 25-05-2016 16:40 #3
Beste Madeline,

Ikzelf heb hier helaas geen ervaring mee.

Madeline Cheriex, 25-05-2016 15:05 #2
Goedenmiddag, iemand vertelde mij dat orgonite ook goed is tegen vocht in een ruimte. Het zou het vocht verminderen als er orginite bollen in de ruimte geplaatst worden. Heeft u daar ervaring mee en zo ja, kunt u daar iets meer over te vertellen?

Hartelijke dank
vriendelijlke groet
Madeline Cheriex

Jantien, 23-04-2015 21:51 #1
Ik had laatst een hanger gekocht van orgonite ergens in Haarlem en moet zeggen dat ik wel verschil merk. Mijn aura voelt sterker en ik heb minder last van drukte in mijn omgeving. Als ik het merk dan maakt het mij niet uit dat het niet wetenschappelijk bewezen is. De wetenschap kan nog zoveel dingen niet bewijzen die wel bestaan!

Infoteur: Mrst
Gepubliceerd: 26-03-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Filosofie
Reacties: 3
Schrijf mee!