InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Wat te doen als je je verveelt

Wat te doen als je je verveelt

Wat te doen als je je verveelt Iedereen van ons krijgt wel eens te maken met zo'n baaldag wanneer je jezelf verveelt. Je vervelen kan overal gebeuren, zoals op het werk, op school, bij je thuis,enz. Het belangrijkste is dat je je tijd nuttig in vult zodat je toch iets gemaakt hebt van je dag en zo toch nog snel omvliegt.

Verveling

Iedereen heeft wel eens te maken met verveling. Je verveelt je thuis, in school, op het werk,enz. Al de dingen die je wilt doen kan je of mag je niet doen door omdat het bijvoorbeeld regent buiten of je weet gewoon helemaal niet wat je moet doen. In het woordenboek verstaat men onder verveling als moe en en rusteloos door gebrek aan belangstelling aan iets. Mensen die dikwijlser vatbaar zijn voor verveling gaan last krijgen van kwalen tot het uiteindelijk zelfs kan lijden tot een depressie.

Wat te doen als je je verveelt thuis

  • Ga het huis uit: Wanneer je je verveelt thuis kan het altijd goed zijn om eens buiten uit te gaan. Ga een wandeling maken, spreek af met vrienden, winkelen gaan,enz.
  • Maak je huis schoon: Je bent niet alleen je verveling kwijt maar bent terwijl ook nuttig bezig. Zet een muziekje op, zo vliegt de tijd voorbij en voel je jezelf een stuk beter.
  • Kijk televisie: Zet de TV op en bekijk een goed filmpje of zet je favoriete serie op.
  • Lees een boek: Lees een interessant boek of tijdschrift om de tijd te doden, ook kan je kruiswoordraadsels of andere puzzels oplossen.
  • Maak lekker eten: Kook voor jezelf en/of voor anderen eens een lekkere maaltijd. Je bent niet alleen een tijdje bezig maar kan daarna ook nog lekker genieten van wat je gemaakt hebt.

Wat te doen als je je verveelt op school

Let op in de klas, je kan er uiteindelijk altijd iets uit leren wat de leerkracht staat te vertellen.
Wanneer je studie hebt en weet niet wat te doen:
  • Leer voor je volgende toets of maak je huiswerk al zodat je na school dat niet meer hoeft te doen.
  • Vraag aan de studiemeester of juf als je niet buiten uit moogt om te voetballen.
  • Speel spelletjes met andere leerlingen zoals OXO, steen papier schaar, duimworstelen, enz
  • Teken en kleur een mooie tekening welke je kan gebruiken voor tekenklas of voor in je kastje te plakken.
  • Bedenk wat je nog gaat doen de rest van de dag of in het weekend en maak een planning hiervan zodat je het niet kan vergeten.

Wat te doen als je je verveelt op het werk

  • Maak een praatje met een van je collega's, even socializen met je collega's kan nooit geen kwaad want zo leer je ze beter kennen. Let wel op dat je dit niet te lang doet want dit vinden de bazen meestal minder leuk.
  • Vraag aan een van je andere collega's als je hem of haar niet kan helpen met zijn werk. Zo help je hen vooruit en volgende keer als jij hulp nodig hebt kunnen zij jou helpen.
  • Ga een koffietje drinken, een glas water of eet een hapje.

Wat te doen als je je verveelt op pc

  • Speel wat spelletjes op pc, online vind je duizenden spelletjes die je kunt spelen maar ook offline vind je spelletjes die je kunt spelen.
  • Zoek op google je vrienden op, dit brengt dikwijls leuke taferelen op of zoek met willekeurige trefwoorden leuke sites op.
  • Verken je computer voor leuke toepassingen en wijzig de instellingen er van naar jouw voorkeur.
  • Bekijk leuke filmpjes op youtube.
  • Ga iets anders doen dan op computer zitten. Ga een potje voetballen, iets leuk doen met vrienden,enz.
Gerelateerde artikelen
Verveling: Wat te doen?Verveling: Wat te doen?Verveling is een onaangenaam gevoel waar je sacherijnig van wordt. Soms gaan mensen zich ook nog aan je ergeren waar je…
Verveling op het werk aanpakkenVerveling op het werk aanpakkenZich vervelen op het werk kan erg lastig zijn. Langdurige en frequente verveling op de werkvloer kan dan ook leiden tot…
Verveling: oorzaak en tipsVerveling: oorzaak en tipsVerveling is een toestand waarbij iemand zich lusteloos voelt, geen interesse toont, gaat hangen en soms zeurt, dreint o…
Verveling, is het goed of slecht?Verveling, is het goed of slecht?Verveling, we hebben er vaak dagelijks wel even last van en het heeft onze levens beïnvloed op manieren die we ons niet…
Verveling bij pubers: waarom verveelt iemand zich?Verveling bij pubers: waarom verveelt iemand zich?Verveling heeft vaak alles met sleur te maken en met herhaling van dingen die iemand al duizend keer heeft gedaan. Jonge…

Reageer op het artikel "Wat te doen als je je verveelt"

Infoteur: Krisdeprest
Gepubliceerd: 19-07-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!