InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Alternatieven voor het voetbal kijken

Alternatieven voor het voetbal kijken

Alternatieven voor het voetbal kijken Naast het in enorme hoeveelheden bekijken van voetbalbeelden, zijn er ook nog mensen die niet van voetbal houden. Wat een straf kan het voor je zijn, als je toevallig geen voetballiefhebber bent. Er zijn echter genoeg alternatieven als je echt niet meegesleurd wilt worden in de oranjegekte.

Creatief

Workshop

Als je creatief bent of de creativiteit opzoekt, zijn er voldoende mogelijkheden. Zoek op voorhand in de omgeving naar leuke workshops. Iedere gemeente heeft wel kunstzinnige en creatieve mensen die regelmatig workshops geven. Rond grote evenementen zoals het WK voetbal, maar ook de olympische spelen, zijn er altijd mensen die dit bewust mijden en dus ook mensen die in deze periodes juist workshops organiseren. Of het nu creatief met kurk is, boetseren, metaal klikken of reliëfschilderijen maken is, het maakt niet uit. Lekker een aantal uren even de gedachten op je creatieve doel richten en nog met iets leuks naar huis gaan ook.

Natuur

Maar je kunt ook met je schilderskwast en doek de natuur opzoeken. Als het weer een beetje mee zit zijn de mooie natuurgebieden prachtig om te schilderen en als voordeel heb je, dat het er rustig zal zijn en dus weinig mensen die je in de weg lopen. Hooguit iemand die ook een alternatief had bedacht voor het niet voetbal hoeven kijken.

Eten

Voor de creatieve kokkerellers zijn er natuurlijk ook voldoende mogelijkheden. Lekkere dingen in alle rust klaar maken, omdat de rest in de woning of de kroeg voor de tv hangt, kan creatieve hoogstandjes opleveren. Maak lekkere dingen die je later kunt serveren of probeer met wat niet voetbalminnende vrienden nieuwe recepten uit.

Kijken (en weinig nadenken)

Luchthartig

Kijken en niet teveel hoeven nadenken is perfect als je de luchthartige speelfilm in de bioscoop opzoekt, of de voetballiefhebbers gaan bij elkaar zitten en op de vrijgekomen plaats installeer je je met een gehuurde speelfilm. De luchthartige film is entertainend en als je in de bioscoop gaat kijken is de entourage ook nog eens prettig. Bijkomend voordeel voor de bioscoopbezoekers het zal er niet zo druk zijn.

Zware kost

Zware kost kan natuurlijk ook, maar als je daarna weer door moet met een voetballiefhebber, is het maar afhankelijk van zijn/haar bui (Nederland gewonnen of verloren) in hoeverre je over een zware kost speelfilm nog kunt napraten. Napraten met de mede speelfilmkijker als die er is is in dat geval beter.

Observeren

Je moet even zoeken maar er zijn terrasjes die niet helemaal oranje zijn en voorzien van grote televisieschermen. Bijvoorbeeld het terras van een hotel, daar zie je vaker dat er een apart gedeelte voor het voetbal kijken is en een rustig terras. Het observeren van mensen vinden de meeste mensen leuk, maar tijdens het voetbal zal dat dus niet overhouden. Zoek daarom een terras waar wat natuur in de buurt is. Dieren trekken zich van het voetbal immers niets aan.

Filosoferen

Creëer met wat niet voetballiefhebbende vrienden een groepje om - al of niet met een goed glas wijn erbij - te gaan filosoferen over bepaalde onderwerpen. Massahysterie is in deze periode wel een aardig onderwerp. Maar de verkiezingen doen het ook altijd goed en ten tijde van een crisis is het positivisme ook wel een onderwerp waar je wat mee kunt.
Maak het gezellig moet goed zittende stoelen waar iedereen zich lekker in kan voelen en zorg voor een omgeving die niet tot snelle afleiding zal leiden.

Sporten

Zien eten doet eten, maar of dit ook geldt voor sporten vraag ik me af. Maar gezond en ontspannend is het wel. De omgeving zal rustig zijn en dat maakt dat je al of niet voorzien van mp3 speler heerlijk rustig kunt lopen in de natuur. Geen honden die achter je aan komen als je aan het hardlopen bent en in de sportschool heb je alles tot je beschikking. Even opletten dat men geen voetbal op de tv schermen heeft.

In alle hectiek geeft yoga bijvoorbeeld weer een gevoel van rust en zoek je daar met je matje de natuur op, dan zul je niet gestoord worden.

Tot slot

En zie je al die dingen niet zitten trek je dan terug met een goed boek in een stil hoekje, desnoods met een lekker muziekje op de oren, en laat de boel de boel. Je druk maken over de massahysterie heeft toch geen zin. Als Nederland in de ban is, is Nederland in de ban en dan doe je er of aan mee of je distantieert je volledig en gaat je eigen gang.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Onderdelen van de sportanalyse bij voetbalBinnen de (sport)fysiotherapie is een gedegen sportanalyse onontbeerlijk. De sportanalyse is een van de basiselementen b…
EK voetbal 2020 - live op tv en livestreamEK voetbal 2020 - live op tv en livestreamHet EK voetbal 2020 begint op 12 juni 2020. De finale wordt gespeeld op 12 juli 2020. De Nederlandse publieke omroep NPO…
Spellen voor op het strandBij lekker weer kiezen veel mensen ervoor om een bezoek aan het strand te brengen. Op het strand is er veel ruimte en du…
Live voetbal en meer sporten gratis op je pc kijken!Live voetbal en meer sporten gratis op je pc kijken!Tegenwoordig worden er geen volledige voetbalwedstrijden op televisie uitgezonden. We moeten het maar doen met een samen…

Reageer op het artikel "Alternatieven voor het voetbal kijken"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 02-06-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Sporten
Schrijf mee!