InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Power balance armband, de nieuwe sport trend

Power balance armband, de nieuwe sport trend

De nieuwe sport trend is het dragen van een armband. Niet zomaar een armband, maar een power balance armband. Het zou je sportresultaten verbeteren, maakt je krachtiger en leniger. Is het wetenschap of slechts een trend? Zit het tussen je oren of werkt deze power balance armband echt? Hoe werkt de power balance armband? Hoeveel hologrammen heeft deze armband? Werkt de armband ook voor gezondheidsproblemen? Hoe moet je de armband dragen? Wat zijn de voordelen van de armband?

Wat is de power balance armband?

De power balance armband is gemaakt door een nieuwe technologie die gebruik maakt van hologrammen. Elke armband heeft twee hologrammen. Deze hologrammen zijn voor geprogrammeerd met frequenties die allen positief werken op het lichaam van de drager van de power balance armband.

Trend

De Power balance armband is een grote sport trend.
Vooralsnog lijkt het erop dat de power balance armband een grote trend gaat worden. In Europa is de armband een grote trend in de Zuid Europese landen. Grote namen in de sportwereld en vele sporters dragen inmiddels ook de power balance armband.

Waarom hologrammen in de power balance armband?

Waarom zit er in elke armband twee hologrammen verwerkt? Het is gebleken na vele tests dat hologrammen het best in staat zijn om gegevens en frequenties op te slaan. De hologrammen in de power balance armband bezitten allen frequenties die bijzonder positief reageren op het lichaam van de power balance armband drager.

Wat zijn de frequenties die zo positief werken op ons lichaam?

Door de ontwerper en fabrikant wordt zeer geheimzinnig gedaan over deze opgeslagen frequenties van de hologrammen in de power balance armband. Ze willen het geheim van de smit niet prijs geven en tot nu toe is het onbekend welke frequenties nu gebruikt worden dat zo´n groot positief effect op het lichaam van de drager van de power balance armband.

Hoe werkt het?

De opgeslagen frequenties in de hologrammen van de power balance armband geven een positief effect op het lichaam van de drager. We weten dat er positieve en negatieve frequenties zijn. Een van de negatieve frequenties die we dagelijks tegen komen in het leven, is de straling van een mobiele telefoon op ons lichaam. Wanneer we nu de power balance armband dragen, treed het energieveld van ons lichaam in contact met de opgeslagen frequenties in het hologram van de armband. Het energieveld van ons lichaam optimaliseert dusdanig dat we positiever in ons vel komen te zitten en beter in staat zijn om betere sportresultaten neer te zetten.

Is de armband geschikt voor andere gezondheidsproblemen zoals slapeloosheid?

Vrijwel iedere drager van de power balance armband kent door het dragen van de armband een verbetering in:
  • Balans,
  • Evenwicht,
  • Kracht en
  • Lenigheid.
Er zijn echter mensen met bijvoorbeeld slaapproblemen die vertellen dat door het dragen van de power balance armband in de nacht alle slaapproblemen verdwenen zijn. Daartegenover staan echter de mensen met slaapproblemen die ondanks door het dragen van de power balance armband geen enkele verbetering bemerken in de nacht. Waarop we uitkomen op de vraag, is de armband een trend, een wetenschap of slechts iets wat werkt tussen de oren?

Power balance armband, een trend, een rage, een wetenschap of iets wat werkt tussen de oren?

Gaat het nu om een bijzonder sterke suggestie dat de sportresultaten verbeteren door het dragen van de armband, of is het nu een wetenschappelijk feit dat door het dragen van de armband onze prestaties verbeteren of is de power balance armband slechts een trend, een hebbeding? Komen de energie velden in het lichaam nu echt in positieve zin beter uit hun verf en presteren we daardoor beter, of werkt de armband slechts tussen de oren? Een vraag waarop waarschijnlijk niemand echt antwoord op heeft, aangezien tot nu toe de opgeslagen frequenties in de hologrammen van de armband geheim blijven. Niemand kan tot nu toe vaststellen of het nu wetenschap is, een trend of dat de armband werkt door de sterke suggestie.

Geloof jij dat de armband werkt?

Misschien doet het er ook niet toe of de armband nu wetenschappelijk bewezen werkt of dat de armband slechts werkt door de sterke suggestie. Zolang jij er in gelooft en gelooft dat de armband werkt en goed voor je is.
  • Gaan jou sportresultaten vooruit?
  • Sta jij sterker in het leven sinds het dragen van de power balance armband?
  • Presteer jij beter sinds het dragen van de armband?
  • Ben je leniger dan ooit te voren?

Harmonie en evenwicht, het grote voordeel van de armband

Jarenlange testen en onderzoeken hebben uitgewezen dat de hologrammen van de armband een manier bevatten waarop de elektromagnetische balans in het lichaam vrijwel onmiddellijk herstelt en in evenwicht gebracht worden. Vele resultaten van Power balance zelf wijzen op een verbazingwekkende en positief herstel van het elektrische evenwicht in het lichaam van de drager van de armband.

Hoe moet je de power balance armband dragen?

Voor het beste resultaat wordt aangeraden om de armband zo dicht mogelijk in de buurt van een grote bloedstroom te dragen. De pols voldoet uitstekend. De juiste plaats en de juiste arm, links of rechts, moet via een aantal evenwichtstestjes bepaald worden welke kant de armband voor de nieuwe drager de beste effecten heeft. Bij aanschaf van iedere armband staat beschreven om welke testjes het gaat en hoe de toekomstige armband drager deze testjes het beste kan uitvoeren om te bepalen welke pols het meest geschikt is voor het dragen van de power balance armband. Meer informatie over deze evenwicht testjes zijn hier te vinden.

Twee verschillende modellen power balance armbanden

Er bestaan twee verschillende modellen in de power balance armbanden. Iedere toekomstige armband drager kan zelf bepalen welke armband hij of zij mooier en/of leuker vind. In elke armband bevinden zich twee hologrammen, de werking van beidden armbanden zijn het zelfde. Het verschil tussen de twee verschillende modellen zit hem in het gebruikte materiaal, de een is van siliconen, de ander van neopreen. Voor diegene die een allergische reactie kent op siliconen materiaal, is de neoprenen uitvoering een uitkomst. De neoprenen uitvoering heeft een zichtbare hologram en de ander is verborgen in het neopreen.

Hoe lang draag je een power balance armband?

In principe is de werking van de armband van onbepaalde duur. Het is geheel afhankelijk van de armband drager of je de armband 24 uur per dag draagt of slechts enkele uren tijdens het sporten omdoet. De armband is waterdicht, je kan met de armband zwemmen, joggen in de regen, en douchen. De armband geeft wel een beetje af nadat het nat geworden is.

Negatieve effecten?

Voor zover bekend zijn er geen negatieve effecten door het dragen van de power balance armband bekend.

Waar koop je de armband?

In vele sportzaken is de power balance armband te koop. De armband is in vele verschillende kleuren te koop. Behalve de armband is er ook een power balance ketting te koop. Meer informatie over de verkooppunten zijn te vinden op de website van Power Balance. Op de website van power balance is de armband en de power balance ketting online te koop.

Waar kan ik meer informatie krijgen over de armband?

Alles over de power balance armband en de fabrikant van Power Balance, is te vinden op de website van Power Balance.
Gerelateerde artikelen
Wat is Power Balance? - Werkt de Power Balance armband?Power Balance is een technologie die is ontwikkeld op basis van het in harmonie brengen van de energiestromen in het lic…
Power Balance Armband werkt nietDe beroemde of beruchte Power Balance Armband werkt niet. Dat hebben onderzoekers van de VU Amsterdam vastgesteld. De Po…
De Power Balance armband voor een betere sport prestatieDe Power Balance armband voor een betere sport prestatiePower Balance armband is nu al een begrip. Power Balance is echt helemaal hot. Wat maakt dat dit concept ook in Nederlan…
Het maken van een kumihimo armband van nylondraadKumihimo armbanden of sleutelhangers kunnen worden gemaakt door gebruik te maken van verschillende soorten materialen. M…
Myo-balance: een kledingmaat minder in drie wekenMyo-balance: een kledingmaat minder in drie wekenMet Myo-balance bereik je met een kuur van tien behandelingen binnen drie weken hetzelfde resultaat als wanneer je maand…
Bronnen en referenties
  • http://www.powerbalance.com/

Reageer op het artikel "Power balance armband, de nieuwe sport trend"

Reacties

Ozano, 23-06-2011 23:31 #15
Weet je wat me opvalt uit de reacties… Dat deze armbandje niet werkt bij de gene die het armbandje niet hebben en mensen die hem dragen er alleenmaar positief over schrijven.

Ik hoef geen wetenschapper te zijn en alle frequenties te kennen om te concluderen dat het werkt, ik heb het kut ding gekocht en omgedaan en vanaf dat moment voel ik dat het werkt hoe verklaar je dit? als al deze positive gevoelens tussen mn oren zaten, had ik dus deze armband nodig om het eruit te krijgen.

Maarten Koller, 03-01-2011 17:49 #14
Http://www.kloptdatwel.nl/2011/01/02/placebo-band-mogelijk-goed-voor-vanalles/
Kijk vooral het filmpje even voor uitleg hoe de 'tests' worden gedaan, want die kloppen van geen kanten.
En infoteur: iedereen kan wetenschappelijk vastleggen of iets werkt of niet, simpelweg de test doen die de wetenschappelijke methode volgt (objectieve metingen bijvoorbeeld en niet zoals als een 'spiertest', liefst geblindeerd maar dat hoeft in dit geval niet eens).
TROS Radar liet de Vrije Universiteit Amsterdam onderzoek doen, resultaat: niets natuurlijk.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=printpage&tx_ttnews[tt_news]=37376&cHash=37376
http://www.trosradar.nl/uitzending/ --> uizending van 13 september 2010.
Als iemand er verder over wilt lezen: http://www.kwakzalverij.nl/1219/Power_balance_voor_moderne_bijgelovigen
Daar staat een zeer uitgebreid verhaal.
Deze pagina zou gewoon verwijderd moeten worden, want er staat bijna alleen maar verkeerde informatie.

Ik, 31-12-2010 06:16 #13
Ik geloofde echt niet in zo'n stom bandje, tot ik vanavond bij een vriend was in Mexico die me heeft weten te overtuigen simpel door een paar testjes, lenigheid en kracht. Ik was echt stomverbaast en heb hert bandje gekregen dus we zullen verder zien ;)

Henkje de Vries, 27-09-2010 08:59 #12
Hallo peoples,
als iemand toevallig een site weet met heel veel info over dit bandje, dit aan mij willen doorgeven a.u.b.
ik zit namelijk met een beroepsproduct dat ik moet maken en ik wil graag de juiste informatie

met vriendelijke groet,

Maikel, 04-09-2010 21:25 #11
Hallo ik heb een power balance bandje gekocht maar hij is iets anderser dan op de website op de website staat er op de achtergrond van het glinsterend deel nog iets geschreven bij mij staat er gewoon die B met daar onder power balance weet iemand of dit een echte of een neppen is?

Mirjam, 03-09-2010 09:49 #10
Ik heb een vraagje.
Ik wil weten of de power balance armband ook energie geeft.
Ik ben veel moe terwijl ik eigenlijk nog veel te doen heb en als ik even ga zitten heb ik neiging om in slaap te vallen.
Geef de armband dus ook energie?

Bastiaan, 31-08-2010 14:23 #9
Luister. Als het iets kan oplossen wat tussen je oren zit dan werkt het dus ontzettend goed. Hoeveel mensen lopen met pijntjes wat tussen de oren zit? Hoeveel mensen gaan voor onzin dingen naar de huisarts?

Dan is 35 euro geen geld! Lekker slapen allemaal!

Yvonne, 30-08-2010 09:53 #8
Meestal ben ik nogal sceptis tegenover nieuwigheden als deze power balance armband. Op vakantie in Italie had een Nederlands mevrouw ook zo'n bandje om, ze legde mij uit, wat het was en wat het voor haar 'deed' en dat het in sportwinkels te koop is voor? 35! De dag daarna zag ik dezelfde bandjes liggen op een markt voor? 4, dat is nogal een verschil. Ik heb uit baldadigheid zo'n bandje gekocht en omgedaan. Ik heb al geruime tijd een pijnlijke schouder (teveel en te lang achter de pc) Deze pijn is inmiddels een heel stuk minder. Hoewel ik het nog steeds een stom bandje vind draag ik het. Ik heb de hologrammen wel naar binnen gedraaid. Dus eigenlijk draag ik het binnenstebuiten. Mischien toch tussen mijn oren?

Appelflap (infoteur), 28-08-2010 19:12 #7
Wie werkelijk wil geloven dat een simpel bandje om de pols je beter doet laten sporten, moet dat vooral doen. Zelf ben ik er van overtuigd dat ieder bandje of voorwerp zal helpen, zolang iemand er maar in geloofd. Net als van die hangertjes die je jing en jang in orde zouden brengen, zal het mijn inziens alleen een placebo effect hebben. De enige die er werkelijk beter van wordt is de producent.

Tijmen, 18-08-2010 11:39 #6
Is het niet van belang dat deze armband werkt voor diegene die erin geloven, afgezien van het feit of er wel of geen constante frequenties kunnen worden uitgezonden? Als de dragers van deze armband verbetering merken dan is dit toch alleen fijn voor hen…? Ik ga ook zo'n band aanschaffen, ook uit nieuwsgierigheid. Mocht hij werken dan is dit mooi meegenomen, mocht hij niet werken dan ben ik een paar euro achter de wagen…, dat is dan maar zo.

Maarten, 16-08-2010 19:34 #5
Hallo,

ik heb al 12 jaar last van mijn evenwicht- disequilibrium. 7 jaar geleden is de specialist zelfs overgegegaan tot het volledig uitschakelen van mijn linker evenwichtsorgaan. Helaas had dit niet het gewenste effect, en blijf ik ernstige evenwichtstoornis houden.

Vandaar dat ik nogal sceptisch was over de armband.

In de winkel heb ik een aantal specifieke evenwichtstest gedaan met en zonder armband. Tot mijn verbazing merkte ik op dat ik tijdens het dragen van de de powerbalance een aantal van die oefeningen kon die ik al jarenlang niet meer kan.

Dit heeft mij doen besluiten om de powerbalance te kopen…

p.s.
Ik heb teveel medicijnen geslikt en alternatieve geneeswijzen geprobeerd om onder de indruk te zijn van "the power of the mind" (placebo)

Peter Schilte, 28-07-2010 16:57 #4
Voor de duidelijkheid: een frequentie is altijd een beweging, hetzij een mechanische, hetzij een electrische (denk aan de slinger van een klok, aan licht, aan een radiozender of uw GSM). Er is altijd energie nodig om een bepaalde frequentie in stand te houden, bij een klok de gewichten = zwaartekracht, of een veer, bij licht denk ik aan de zon, het elektriciteitsnet of batterijen, bij radiozenders of GSM's aan elektricieitsnet of batterijen.
Dus hoe men denkt een frequentie op te kunnen slaan… Reactie infoteur, 30-07-2010
Reclame Code Commissie neemt klacht tegen Power balance in behandeling:

http://nl.fir-tex.com/news/display-item.php?newsid=33

Klachten over het product kunnen doorgegeven worden aan Power Balance zelf via onderstaand formulier:

http://www.power-balance.nl/10_FE/index.php?ax=900&dx=100&ix=8&xx=

Peter Schilte, 28-07-2010 16:17 #3
Wat is dat nu voor een reactie? Gewoon een stuk uit het onzinartikel opnieuw plaatsen, ja, daar word je wijzer van… Alle technische en wetenschappelijke mumbojumbo ten spijt is er geen enkel bewijs voor de claims als zou een in een hologram opgeslagen frequentie (hetgeen op zich al een onzinnige claim is) enige invloed op het menselijk lichaam hebben. De reden? Een frequentie is de golfvorm van een vorm van energie, is in feite energie die in een bepaald aantal schommelingen per seconde, of dat er nu 1000 of 10 miljoen zijn doet er niet toe, wordt uitgestraald. Dus een frequentie die zogenaamd ligt opgeslagen in een holgram kan, zolang er geen sprake is van een energiebron, gewoon helemaal niks doen. Een gewoon hologram heeft energie in de vorm van licht nodig wil het zichtbaar worden. Moeilijk hè? Een mobiele telefoon is pas schadelijk wanneer hij uitzendt, dus een frequentie uitstraalt, maar kan dat alleen als er een batterij in zit. Dus waar is de batterij van de Power Balance?

Verder ben ik erg benieuwd naar de fabriek waar de Power Balance wordt geproduceerd. Dit moet een uiterst ingewikkeld proces zijn, dus zal het een zeer geavanceerde en hoogtechnologische moeten zijn. Waar staat die fabriek precies? In China? Taiwan? Nederland? Wat is de naam van de fabriek?

Tot slot nog even een citaat uit bovenstaand artikel:
Citaat: Is de armband geschikt voor andere gezondheidsproblemen zoals slapeloosheid?
Vrijwel iedere drager van de power balance armband kent door het dragen van de armband een verbetering in: Balans, Evenwicht, Kracht en Lenigheid.

Valt het u ook niet op dat er een vraag wordt gesteld en er een antwoord wordt gegeven op een geheel andere vraag, een vraag die niet gesteld wordt, en daarmee de oorspronkelijke vraag onbeantwoord laat? Reactie infoteur, 30-07-2010
Wat is Peter Schulte in het dagelijks leven? Heb je hier echt verstand van? Als je gelijk hebt, en ik denk dat je dat wel goed uitgelegd op papier krijgt aangezien je redelijk intelligent overkomt, wend je dan naar Power Balance zelf. Zoals je al aangeeft, als het echt kolder ten top is, is het zonde van alle zuurverdiende centjes van iedere power balance armband drager.
Er is al actie ondernomen tegen Power Balance (in Nederland) wegens (mogelijke) reclame misleiding, misschien kan je je hierbij aansluiten?
Heb je al eerdere acties ondernomen tegen Power Balance of was het eigenlijk wel makkelijk om hier even je gal te spuien?.-) In ieder geval: veel succes met je verdere acties, ik houd de naam Peter Schulte in de gaten: misschien kom je nog op het nieuws als de man die Power Balance heeft ontmaskerd, je weet het tenslotte maar nooit! Veel succes in ieder geval toegewenst!

PS Er bestaan wel degelijk positieve en negatieve frequenties!

Peter Schilte, 28-07-2010 09:52 #2
Zelden zo'n hoop wetenschappelijk onzin bij elkaar gelezen. "We weten dat er positieve en negatieve frequenties zijn". O ja? Nou, er zijn frequenties, maar positieve of negatieve? Volstrekte onzin. Frequenties opgeslagen in hologrammen? Kolder ten top.
En weer is er een produkt dat alleen een positief effect heeft op de bankrekening van elke procucent en verkoper. De nieuwe Biostabil2000, alleen wat goedkoper.
Mensen, trap toch niet in deze onzin!
Namaak werkt niet, dat klopt. Maar de echte evenmin. Reactie infoteur, 28-07-2010

Hans Coense, 24-06-2010 09:53 #1
Waar zijn ze te koop? Reactie infoteur, 24-06-2010
Beste Hans Coense,

PowerBalance is te koop in diverse sport winkels in Nederland en Belgie. Meer informatie over de Powerbalance winkels, de armband, ketting en hologrammen vindt u op www.power-balance.nl

Met vriendelijke groet, Roberta

Infoteur: Roberta
Laatste update: 30-07-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 15
Schrijf mee!