InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > De kortingsite Koopjedeal.nl

De kortingsite Koopjedeal.nl

De kortingsite Koopjedeal.nl De kortingsite Koopjedeal.nl biedt elke dag een achttal geselecteerde artikelen aan tegen absolute bodemprijzen! De hoge kortingen die Koopjedeal haar klanten biedt, zijn mogelijk door in het groot in te kopen. Dagelijks publiceert de webwinkel uit Lelystad een nieuwe dagaanbieding, een aanbod dat overigens maar één dag geldig is. En zoals het een goede webshop past, kan je ook bij Koopjedeal.nl je bestelling gratis retourneren.

Succes Koopjedeal gebaseerd op e-mailmarketing

Scheermesjes, herensokken van Pierre Cardin, opzetborstels voor elektrische tandenborstels, TomTom Runner sporthorloges, zomaar een greep uit de dagaanbiedingen die de kortingsite Koopjedeal aanprijst. E-mailmarketing is een essentieel marketingonderdeel voor de nog jonge webwinkel. Elke dag ontvangen aangemelde klanten een mail met de “beste deal van de dag”. Koopjedeal heeft ervaren dat het de moeite waard is om koopjes op deze manier onder de aandacht te brengen.

Wie zit er achter Koopjedeal?

De kortingsite Koopjedeal werd eind 2012 opgericht door Ilias Ahayan. Destijds had hij nog geen notie van de kracht van e-mailmarketing en startte simpelweg met het verzamelen van een zo groot mogelijk aantal e-mailadressen. Via winacties op Facebook, publicaties daarover in dagbladen alsmede promotie via radiospotjes, werd het publiek verleid om zich aan te melden voor de nieuwsbrief van Koopjedeal. Dat resulteerde weliswaar kortstondig in een omvangrijk e-mailbestand, maar zodra de winnaar van een actie bekend werd, schreven mensen zich met evenveel gemak weer uit. Ahayan zocht dus naar een manier om mensen blijvend aan zich te binden. Hoge kortingen en een scherp geprijsd productaanbod zou hen daartoe moeten overhalen, niet een eenmalige prijsvraag.

Koopjedeal onderscheidt zich door ultrasnelle levering

Naar eigen zeggen profileert de webwinkel van Koopjedeal zich ten opzichte van vergelijkbare kortingsites (Onedayfly, Groupdeal) door een uitermate snelle levering. Praktijk is vaak, dat klanten bij andere aanbieders van dagaanbiedingen relatief lang op de levering van bestelde artikelen moeten wachten. Doorgaans heeft zo'n kortingsite maar een beperkt deel van de aangeboden artikelen op voorraad en moet men die, afhankelijk van de vraag, achteraf bijbestellen. Koopjedeal daarentegen, is behalve kortingsite ook nog groothandel. Men houdt zoveel mogelijk producten op voorraad en kan als gevolg daarvan doorgaans binnen vijf werkdagen leveren. Wat men niet kwijtraakt, vindt zijn weg in de groothandel.

Koopjedeal grote speler op de markt

Koopjedeal biedt haar artikelen in vier productsoorten aan:
  • gadgets: hebbedingetjes van doorgaans weinig nut;
  • artikelen voor huis en tuin;
  • producten voor beauty en gezondheid;
  • en meer algemene artikelen onder de noemer ‘deal van de dag’.

Het was een concept dat erg aansloeg: in betrekkelijk korte tijd groeide Koopjedeal uit tot een speler van formaat op de Nederlandse markt, een bedrijf dat dagelijks meerdere duizenden bestellingen verwerkte.

Betalen kan ook achteraf via AfterPay

Kenmerk van eigentijdse webwinkels met allure is, dat je achteraf kan betalen nadat je de bestelde artikelen in goede orde hebt ontvangen. Zo ook bij Koopjedeal. Pas als een artikel bevalt, betaal je, en uitsluitend voor datgene wat je wil behouden. Om af te rekenen selecteer je in dat geval als betaalmethode AfterPay Vervolgens kan je de bestelling afronden zonder dat daar bijvoorbeeld een betaalpas (RABO bank), een digipas (SNS bank) (of een e.dentifier (ABN/AMRO) aan te pas komt.

Welke service kan je van Koopjedeal verwachten

Dat het niet altijd hoerastemming is onder klanten van Koopjedeal bewijst het relatief hoge aantal klachten op sites als die van klachtenkompas.nl (Consumentenbond), klacht.nl en ervaringen.nl. Die klachten betreffen niet alleen gebreken en producteigenschappen die te wensen overlaten, maar hebben ook betrekking op spam (men blijft mailen na afmelding voor de nieuwsbrief) of retourzendingen (betalingen die niet worden gerestitueerd). In hoeverre al deze klachten gegrond zijn, valt van op afstand natuurlijk niet te beoordelen. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het aantal positieve reviews op genoemde sites toch wel duidelijk in de minderheid is.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PeteLinforth, Pixabay
  • http://www.koopjedeal.nl/
  • http://www.klachtenkompas.nl/koopjedealnl
  • http://www.klacht.nl/koopjedeal-nl/
  • http://www.ervaringen.nl/koopjedeal&co=260&scrll=495.4545347158576

Reageer op het artikel "De kortingsite Koopjedeal.nl"

Infoteur: Serkozy
Laatste update: 03-10-2018
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!