InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Bizarre manieren van lichaamsversiering

Bizarre manieren van lichaamsversiering

Bizarre manieren van lichaamsversiering Veel mensen hebben een tatoeage en/of piercing om hun lichaam te versieren. Maar wat als deze manier van lichaamsverfraaiing je niet origineel genoeg is? Nou, dan zoek je toch gewoon naar een andere manier om jezelf wat te pimpen... Veel mannen en vrouwen dragen tegenwoordig oorbellen, oorringen, navelpiercings, tongpiercings, tepelpiercings, wenkbrauwpiercings of tatoeages. Opvallen doe je er dus eigenlijk allang niet meer mee, tenminste, niet zó erg dat het shockerend is. Sommige mensen gaan echter heel wat stapjes verder en kiezen voor een meer extreme vorm van lichaamsversiering.

Brandmerken

Het aan (laten) brengen van brandmerken valt onder scarificatie, oftewel het doen ontstaan van littekens. Origineel is het brandmerk an sich niet te noemen, maar wel het feit dat het tegenwoordig vrijwillig gebeurt. Dat was vroeger wel anders: toen ondergingen alleen dieren en slaven dit lot.

Laat je je brandmerken, dan wordt een litteken gecreëerd door de derdegraads verbranding die je oploopt wanneer roodgloeiend metaal op je huid wordt gedrukt. Motieven kunnen in één keer in de huid worden gedrukt, maar ook worden gemaakt uit meerdere kleine brandmerkjes. Brandmerken is zeer pijnlijk en zorgt voor de sterke geur van verbrand vlees.

Tong splitten

Met een dubbele tong praten zonder een druppel alcohol? Dat doe je door je tong te laten splitten! Je krijgt dan een gevorkte tong, zeg maar zoals een slang. Om dit voor elkaar te krijgen, wordt de tong tot vijf centimeter ingesneden, waarna deze wordt gehecht. Het insnijden gebeurt onder lokale of algehele verdoving. Na een tijdje is de tong genezen en kan je oefenen in het afzonderlijk laten bewegen van de twee delen.

Het insnijden van de tong is zeker niet zonder risico's: er zijn mensen die daarna altijd blijven lispelen tijdens het praten. Ook bloedingen en infecties komen voor, net zoals verlies van smaak en/of gevoel. Ben je deze vorm van lichaamsversiering zat, dan kunnen de twee helften van de tong weer aan elkaar gehecht worden.

Onderhuidse implantaten

Bij onderhuidse implantaten worden figuurtjes van teflon onder de huid geplaatst. Er zijn verschillende vormen en figuurtjes verkrijgbaar, de een (stukken) extremer dan de andere. Redelijk extreem zijn de duivelshoorntjes te noemen, vooral wanneer deze worden aangebracht boven op het voorhoofd.

Populair is de variant waarbij kleine balletjes in een rechte lijn worden geplaatst, bijvoorbeeld op de arm. Dit wordt pearling genoemd.

Bron: Catbassano18, PixabayBron: Catbassano18, Pixabay

Tatoeage op je oogbal

Tatoeage op je schouder, enkel, bovenarm, borst of rug te standaard geworden? Dan neem je toch een tatoeage op je oogbal! In Amerika begonnen vooral gevangenen met het inkleuren van het wit van de oogbal. Hierbij werd het wit dan meestal vervangen door rood of blauw, omdat zwart toch wel erg beangstigend overkomt. Het schijnt een zeer langdurig en pijnlijk proces te zijn, waarbij je extreem gemotiveerd moet zijn om het vol te houden. Maar goed, dan heb je ook wat.

Wil je graag je oog versieren, maar zie je het laten tatoeëren van je oogbal niet zitten? Dan kan je ook kiezen voor het laten plaatsen van een sieraad, dus een steentje in bijvoorbeeld de vorm van een hartje in je oog.

Tanden slijpen

Je gele maiskolfjes zat? Dan laat je ze toch gewoon in een andere vorm slijpen! Deze vorm van lichaamsversiering komt eigenlijk van inheemse stammen, maar tegenwoordig laten ook westerse mensen hun tanden onder handen nemen. Zo zijn er bij die alleen hun hoektanden laten vijlen zodat ze eruitzien als Graaf Dracula, maar er zijn ook mensen die ál hun tanden en kiezen laten vijlen. Bekende personen die hun tanden hebben laten vijlen, zijn Dennis Avner (Stalking Cat) en Erik Sprague (The Lizard Man).
© 2014 - 2019 Stippels, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tattoo laten zetten als je jonger dan zestien bentTattoo laten zetten als je jonger dan zestien bentBen jij jonger dan zestien en wil je een tatoeage hebben? Dan ben je vast benieuwd hoe dit zit en of dit mag. Er gelden…
Natuurlijk mooi met HennaHenna is een plant waarvan de fijngestampte blaadjes en scheuten al eeuwen worden gebruikt als lichaamsversiering en om…
Body-art: het versieren van je lichaamBody-art: het versieren van je lichaamBody-art is een manier om het lichaam te gebruiken als kunst. Je kunt het lichaam versieren door het laten zetten van ee…
Tattoo op vakantie laten zetten, waar moet je op letten?Tattoo op vakantie laten zetten, waar moet je op letten?Tattooshops heb je overal ter wereld en je vindt ze dus uiteraard ook veel op toeristische vakantiebestemmingen. Er zijn…
De tattoo en body modificationDe tattoo en body modificationDe tattoo is weer volledig in. Velen laten een nieuwe tattoo zetten. Over de hele wereld worden nieuwe tattoos geplaatst…
Bronnen en referenties
  • http://plazilla.com/de-tien-meest-extreme-vormen-van-lichaamsmodificatie
  • http://www.alletop10lijstjes.nl/10-meest-extreme-vormen-van-lichaamsmodificatie/
  • http://www.medicinfo.nl/%7B4ffc581d-6ff4-4d04-93bc-287b5e53884d%7D
  • http://plazilla.com/rare-en-extreme-implantaten-in-het-lichaam
  • http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz/article/detail/1952823/2010/03/25/Nieuw-tattoo-op-je-oogballen.dhtml
  • Afbeelding bron 1: Catbassano18, Pixabay

Reageer op het artikel "Bizarre manieren van lichaamsversiering"

Infoteur: Stippels
Gepubliceerd: 21-02-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!