InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Relatie met je partner stuk door verhouding met een collega

Relatie met je partner stuk door verhouding met een collega

Relatie met je partner stuk door verhouding met een collega Op de werkvloer ontstaat makkelijk intieme vriendschap tussen man en vrouw. Aan zo'n innige verhouding is niets fout indien je op dat moment geen partner hebt aan wie je beloftes hebt gedaan. Maar als je wel reeds een relatie hebt aan wie je eeuwige trouw hebt beloofd, is het niet handig al te aardig tegen een aantrekkelijke collega te doen. Terwijl collega's je vreemdgaan ondertussen besmuikt observeren en er over roddelen. Vooral spannend voor de omgeving als het de baas is die een te innige verhouding met z'n secretaresse heeft.

Gevraagd: M/V

In vergelijking met 50 jaar geleden, toen er zelfs nog afzonderlijke heren- en dameskappers waren, is de kans dat man en vrouw elkaar op het werk tegen het lijf lopen aanzienlijk toegenomen. Er zijn nauwelijks nog typische mannen- en vrouwenberoepen. Dus om een leuke relatie aan te knopen hoef je niet meer in je vrije tijd naar dancing of kroeg te gaan. Daarbij komt nog dat de dames al lang niet meer uitsluitend voor het gezin zorgen, maar ook actief aan het arbeidsproces deelnemen. Kortom de beide geslachten komen op de werkvloer constant met elkaar in aanraking. Met alle kans op een verhouding vanwege de enorme aantrekkingskracht tussen man en vrouw. Voordat je het weet ben je verliefd op je baas of op die leuke treinbestuurster met wie je samen dienst doet.

Een relatie op het werk

Als er ergens een makkelijke en ontspannen plek is om een relatie met het andere geslacht aan te gaan, dan is het wel in je dagelijkse werkomgeving. De druk om snel te scoren is er immers niet omdat je elkaar het hele jaar dagelijks ziet. En je kunt elkaar ook tonen dat je best wat waard bent, omdat je een deskundig werknemer bent, een gewaardeerd collega, een echte teamplayer enz. Tijdens werkbesprekingen en andere vergaderingen, waar die leuke meid ook vaak aanwezig is, toon je dat je verstand hebt van zaken, dat men je mening respecteert, dat je dingen gedaan kunt krijgen. Welke vrouw gaat niet graag in zee met zo地 aardige doortastende vent die best wat in de melk te brokkelen heeft en bovendien een mooi salaris heeft. Seks op kantoor, of op een hotelkamer is dan een volgende stap.

Baas gaat vreemd met secretaresse

Een stereotiep voorbeeld van een collega die een verhouding met een andere collega krijgt, is de baas en z地 assistente. Dat is soms nog enigszins logisch ook, want sowieso moet je elkaar een beetje aardig vinden wil je kunnen samenwerken. Daarbij komt dat zo地 manager op z地 werk vaak de waardering van z地 secretaresse krijgt die hij thuis ontbeert. Thuis moppert z地 echtgenote wellicht dat hij zo weinig aandacht aan haar en de kinderen besteedt, altijd moe uit z地 werk komt en nergens zin in heeft.

Maar op het werk is er een charmante aantrekkelijke meid die wel begrip voor hem heeft, die snapt wat hij allemaal presteert, en die hem waardeert. Vaak vindt het overleg tussen secretaresse en manager in een kamertje onder vier ogen plaats, dus er wordt ook wel eens over andere zaken dan het werk gesproken. Misschien mag de secretaresse wel eens mee op dienstreis. En zij vindt het niet erg dat ze aandacht krijgt van een man met status, macht en geld. Overspel is dan de logische volgende stap.

Het hele bedrijf geniet mee

Als je niet wilt dat een geheime relatie met een ander in de openbaarheid komt, moet je die vooral niet beginnen in een omgeving waar iedereen elkaar kent en in de gaten houdt. Het is namelijk vrijwel onmogelijk om voor je directe omgeving te verbergen dat je iemand van de andere sekse meer dan gemiddeld aardig vindt. Collega痴 en vooral vrouwen hebben daar een soort extra zintuig voor. Een bepaald oogcontact tussen jou en je vriendin en enkele opmerking tegen haar, zijn al voldoende om een andere vrouwelijke collega extra alert te maken op een mogelijke verhouding. En op dat moment is zo'n kantoorliefde een openbare kwestie geworden waar het hele bedrijf van weet en van smult. Terwijl jullie twee, de enige zijn die denken dat niemand de romance in de gaten heeft.

Bedrijfsfeestje

De meest dramatische situatie die je kunt indenken, omdat dikwijls daar ook je echtgenote aanwezig kan zijn aan wie je eeuwige trouw hebt gezworen. Een ongemakkelijke situatie dus. Als je teveel met je secretaresse danst is je vrouw boos en als je te weinig met je collega danst, hangt ze zielig aan de bar. Dan krijg je ook nog de situatie dat collega痴 onder invloed van drank ongewild zaken en details verklappen aan je echtgenote. 展at kan Henk toch altijd gek doen bij het kopieerapparaat met Anja.

De consequentie is dat je ofwel van werkgever moet veranderen en nooit meer contact hebt met Anja, of dat je van je echtgenote moet scheiden. Begin dus nooit aan een scharrel op je werk.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kost liefde vrienden?Kost liefde vrienden?Over het algemeen kost een nieuwe liefde je twee vriendschappen. Hoeveel intieme vriendschappen heeft een mens? Waarom i…
Verliefd op een collega: de gevolgen op het werkVerliefd op een collega: de gevolgen op het werkHet is een goed teken als je het gezellig hebt met je collega. Verliefd zijn is iets dat normaal gesproken heerlijk is.…
Verliefd op een collega? Hoe ga je er mee om?Verliefd zijn is een fantastisch gevoel. Maar wanneer je verliefd wordt op één van je collega's kan dat best moeilijk zi…
Hoe ga je met een slechte baas om?Hoe ga je met een slechte baas om?Dat is niet altijd even gemakkelijk, want je bent in bepaalde opzichten afhankelijk van deze man of vrouw. Toch is het g…

Reageer op het artikel "Relatie met je partner stuk door verhouding met een collega"

Infoteur: Robbie
Laatste update: 20-02-2019
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Special: Succes met vrouwen
Schrijf mee!