InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Wat een vrouw wil

Wat een vrouw wil

Wat een vrouw wil Vaak hoor je mannen klagen over dat ze helemaal niks begrijpen van hun vrouw of vriendin. Ze vinden hen maar wispelturig en snappen niet hoe ze kunnen inspelen op de behoeftes van hun vrouw. Als jij je hier in herkent is het verstandig dit artikel door te lezen. Hier komen een paar praktische tips aan bod om beter te begrijpen wat een vrouw wilt.

Begrijp

Het begint met het besef dat vrouwen gewoon mensen zijn! En net als jij weten ze niet altijd wat ze willen, vrouwen zijn net als de rest van de mensheid geen alwetende wezens. Als je dit beseft dan kun je hier op anticiperen door niet altijd te verwachten dat een vrouw precies weet wat ze wil. Een ander belangrijk gegeven wat je moet onthouden is dat alle vrouwen anders zijn en niemand hetzelfde reageert, wilt, verwacht en verlangt. Het enige wat je kunt doen om haar beter te begrijpen is door tijd en moeite er in te steken.

Luister

Het is een veilige aanname om te zeggen dat vrouwen veelal meer communiceren dan mannen. Het is daarom van groot belang dat je goed luistert naar wat ze zegt. Het is hierbij de kunst om verder te kunnen kijken dan de woorden, en het ook in de context te kunnen plaatsen. Je moet gaan leren om aan te voelen wat ze wil en hoe ze zichzelf uitdrukt. Wanneer je dat beter door gaat hebben is het makkelijker om te communiceren op een manier dat jullie beiden het goed begrijpen.

Vraag

De spil van iedere relatie is de durf om vragen te blijven stellen. Als je iets niet begrijpt dan moet je begrijpen hoe ze het bedoelt. Of als je niet precies doorheeft wat ze wil, durf dit dan gewoon te vragen. Bejegen iemand met respect en dan is geen vraag te gek. Misschien krijg je niet altijd het antwoord waar je op hoopte, of kan je misschien niet veel met het antwoord, maar dan merkt ze in ieder geval dat je oprecht geïnteresseerd bent en moeite doet om haar te begrijpen. Dit kan goed maken voor de dingen die je nog niet snapt.

Stel gerust

Het is belangrijk dat een vrouw zich gemakkelijk bij je voelt. Het is de kunst om een soort veilige haven te creëren, comfort aan te brengen. Hierdoor wordt niet alleen vrouwen maar iedereen meer open, waardoor je meer inzicht krijgt in wat haar dwars zit of bezig houdt. Ook moet je haar het gevoel nemen dat je haar altijd serieus neemt, en dat moet je ook echt doen. Wanneer je vrouw aankomt met een probleem op het werk moet je dit bijvoorbeeld niet teniet doen met 'nou ik had laatst op het werk..'. Biedt een luisterend oor en help mee met denken aan de oplossing.

Voel aan

Het is een generalisatie om te zeggen dat vrouwen gevoelig zijn, alleen voor veel vrouwen is dit wel het geval. Veel vrouwen zijn gevoelig voor zelfs hele kleine signalen waar jij misschien helemaal niet bij stil hebt gestaan. Hierdoor is het makkelijk om een vrouw onbedoeld te kwetsen, met bijvoorbeeld een onschuldige opmerking of grap. Ook hier geldt, bagatelliseer geen enkel probleem. Als zij aangeeft dat ze het niet leuk vond, onthoudt dat dan voor volgende keren en vertel haar dat het niet zo was bedoeld.

Kom uit je comfortzone

Om je vrouw of vriendin beter te kunnen begrijpen zul je een beetje uit je zogenaamde 'comfortzone' moeten komen. Veel vrouwen waarderen het als alle emoties grondig worden uitgesproken - van beide kanten. Dit ben je misschien wel helemaal niet gewend en heb je moeite mee, dit is geen probleem. Als ze merkt dat je het heel erg probeert dan scheelt dat al een hoop. Maar dit is niet alleen belangrijk om haar tevreden te stellen, het doet je relatie namelijk ook erg goed. Als je gewend raakt om je diepste emoties te delen dan wordt de band in je relatie vaak heel veel sterker.

Sta eens in haar schoenen

Niet letterlijk natuurlijk! Om je vrouw of vriendin een stuk beter te begrijpen is het belangrijk dat je simpelweg eens tijd en de moeite neemt om de wereld vanuit haar oogpunt te zien. Vrouwen komen vaak nog barrières tegen louter omdat ze een vrouw zijn; erken dit. Als je bekend raakt met de problemen waar bijna elke vrouw mee te maken krijgt (bijvoorbeeld minder verdienen dan een man, gestereotypeerd worden, onderwaardeert worden), krijg je veel beter en dieper begrip van de geest en hart van een vrouw.
© 2012 - 2019 Infokoning, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat een vrouw wil"

Infoteur: Infokoning
Gepubliceerd: 11-01-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!