InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Valentijnsdag: Romantische tips

Valentijnsdag: Romantische tips

Bij Valentijnsdag denken de meeste mensen aan een eenvoudig romantisch avondje uit, een doos bonbons of een bosje bloemen. Je kunt het echter ook iets origineler aanpakken. Op die manier kun je je geliefde vertellen hoeveel je van hem/haar houdt.

Wat is romantiek?

Hoewel de definitie van romantiek vrij vaag is, denken mensen bij romantiek vaak aan het uiten van liefde door woorden, daden en cadeaus. Er is eigenlijk geen "foute" manier om romantisch te zijn als je maar begrijpt wat het verschil is tussen dingen die romantisch zijn, en dingen die niet romantisch zijn.

Sommige dingen zijn niet zo romantisch:

  • Iets doen wat maar een van jullie leuk vindt, bijvoorbeeld iemand die helemaal niet van stripboeken houdt, meenemen naar de lokale stripboeken-beurs is niet echt romantisch.
  • Het kijken van horror-films met veel bloed, of het kijken van oorlogsfilms is niet echt romantisch. Een film waarbij gezellig bij elkaar kan kruipen is een beter alternatief.
  • Tenzij je partner erg van sport houdt, is het geen goed idee om hem/haar mee te nemen naar een wedstrijd van je favoriete voetbalclub.

Andere dingen zijn wel erg romantisch:

  • Een avondje uit. Ga samen naar jullie favoriete restaurant. Naderhand kun je naar een romantische film gaan, of je kunt bijvoorbeeld samen gaan dansen.
  • Gezellig samen op de bank liggen en televisie kijken, of gewoon met elkaar praten.
  • Breng de avond samen thuis door. Doe spelletjes of ga gezellig bij de open haard zitten. Geniet van elkaars gezelschap, en zet de televisie niet meer aan.
  • Schrijf iets voor je geliefde. In het dagelijks leven heb je vaak niet de tijd om je liefde te uiten met bijvoorbeeld een gedicht of een tekst. Valentijnsdag is hier een uitstekende gelegenheid voor. Schrijf iets over wat je samen hebt meegemaakt, en over wat je geliefde voor je betekent. Je kunt ook een fotoboekje laten maken met daarin herinneringen aan mooie momenten die je samen hebt gehad.
  • Ontbijt op bed. Een ontbijt op bed kan ook altijd romantisch (en lekker) zijn. Zorg ervoor dat je geliefde niet wakker wordt, en bereidt iets speciaals voor. Je kunt het ontbijt op bed helemaal afmaken met bijvoorbeeld wat kaarsjes, en een persoonlijke kaart of andere verassing.

Een romantische verrassing

Als je een romantische verrassing aan je partner wil geven is het belangrijk dat je van tevoren nadenkt over iets wat je geliefde leuk zal vinden. Je moet bij voorkeur iets bedenken wat je partner niet snel zal vergeten. Dit kan al zo simpel zijn als een avondje uit eten, maar je kunt ook een uitgebreid weekendje weg organiseren.

Het geheim van een verrassing zit hem in het aanbieden ervan. Zorg ervoor dat je de verrassing niet van tevoren weggeeft. Als je bijvoorbeeld iemand mee uit eten neemt, zorg er dan bij voorkeur voor dat je hem/haar persoonlijk vraagt. Als dit niet lukt, steek dan wat extra moeite in het verzinnen van een origineel smsje of mailtje.
Je kunt er ook voor zorgen dat er op de afgesproken locatie een klein cadeautje op hem/haar ligt te wachten. Je kunt hierbij denken aan een corsage.

Als je je geliefde wil verrassen met een iets extravaganter cadeau, kun je misschien een weekendje weg organiseren. Zorg ervoor dat je in een romantisch hotel verblijft. Je kunt bijvoorbeeld informeren of ze een bruiloft-suite hebben. Je kunt het weekend een extra romantisch tintje geven door bijvoorbeeld nieuw sexy ondergoed te kopen, of een enkele roos op het kussen te leggen.
© 2013 - 2019 Jaspervg, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Spoedcursus voor ValentijnsdagValentijnsdag, het is bijna weer 14 februari. De dag van de liefde. Maar hoever reikt uw kennis over Valentijnsdag en wa…
Tips voor originele Valentijn cadeausBinnenkort is het weer zover, op 14 februari is het Valentijnsdag. Ben je ervan overtuigd dat Valentijnsdag een commerci…
Valentijnsdag in AmerikaValentijnsdag in AmerikaLees hier alles over Valentijnsdag in Amerika. Valentijnsdag wordt ook in Amerika geviert en het heeft hier een vrij kor…
Cadeautips voor ValentijnsdagCadeautips voor ValentijnsdagValentijnsdag, de meest romantische dag van het jaar. Welke cadeau moet je een geliefde geven? Je wilt natuurlijk een on…
Valentijnsdag, ideeën, tips en cadeautjesValentijnsdag, ideeën, tips en cadeautjesOp 14 februari is het weer Valentijnsdag. Deze dag worden veel mensen verrast door hun partner, vriend(in) of geheime li…

Reageer op het artikel "Valentijnsdag: Romantische tips"

Infoteur: Jaspervg
Gepubliceerd: 17-01-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!