InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Verliefd op iemand uit het buitenland

Verliefd op iemand uit het buitenland

Verliefd op iemand uit het buitenland Hoewel het niet even handig is kan het zomaar gebeuren dat u verliefd wordt op iemand uit een ander land. Het kan zijn dat u samen een prachtige toekomst tegemoet gaat, maar er zijn ook een aantal nadelen aan een relatie op afstand. Naast het reizen en de kosten zijn er ook nog de cultuurverschillen die het niet altijd makkelijk maken.

Iemand uit het buitenland ontmoeten

Er zijn verschillende manieren hoe u verliefd kan worden op iemand uit het buitenland. De meeste liefdes komen elkaar tegen als de ene voor langere tijd in het land van de ander is voor bijvoorbeeld werk, stage of tijdens het backpacken. Uiteraard kan het voorkomen dat men tijdens een weekje vakantie al verliefd wordt, maar dit komt iets minder voor omdat er niet genoeg tijd is geweest om echt goed contact te leggen. Het kan ook gebeuren dat u verliefd wordt op iemand die juist een tijdje in Nederland verblijft.
Een andere manier om iemand uit het buitenland te ontmoeten is via het internet. Er zijn veel internationale chatsites en datingsites waar u mensen uit andere landen kunt ontmoeten. Pas hier altijd echter goed mee op, niet iedereen op internet is echt zichzelf. Er zijn veel mensen die zich voordoen als andere waardoor u slachtoffer van oplichting kunt worden. Het is heel naar om verliefd te worden op iemand die eigenlijk iemand anders blijkt te zijn. Het kan echter ook heel goed verlopen. Het is al wat vertrouwelijker als men beide een webcam heeft.

Hoe wordt u verliefd op iemand uit het buitenland?

Aan verliefd worden valt eigenlijk niks te doen. Verliefdheid iets wat men overkomt, maar het kan soms ook overgaan als u er geen aandacht aan besteed. Als u in het buitenland bent zit u vaak in ontspannen sferen en door zwoele avonden met ondergaande zon kan alles nog romantischer voelen dan wanneer u iemand in Nederland ontmoet. De omgeving helpt stiekem mee om ervoor te zorgen dat u sneller verliefd kunt worden.
Als u iemand tegen bent gekomen maar geen gegevens heeft als een e-mailadres of telefoonnummer zal de liefde vaak verminderen omdat er bijna geen kans is om diegene nogmaals te ontmoeten. Internet kan hier wel een uitkomst bij bieden. Wellicht kunt u diegene via facebook of google nog terugvinden.
Als u iemand in het buitenland ontmoet en u krijgt echt direct gevoelens dan kunt u er dus voor kiezen om dit zo snel mogelijk te laten blijken zodat jullie zoveel mogelijk tijd samen kunnen doorbrengen of als u de afstand te veel gedoe vindt kunt u het gevoel proberen te negeren.

Wat willen jullie?

Hoewel u misschien tot over uw oren verliefd bent hoeft dit natuurlijk niet direct wederzijds te zijn. Probeer er zo snel mogelijk achter te komen wat diegene van u wilt. Het gebeurd regelmatig dat vrouwen in het buitenland verliefd worden op bijvoorbeeld iemand die achter de bar werkt. Voor sommige mensen is het echter onderdeel van hun baan om zo aardig mogelijk te zijn voor iedereen. Zelfs flirten om zo meer mensen te trekken is geen uitzondering. Als u iemand ontmoet in het buitenland en u bent serieus zorg dan dat u te weten komt wat de ander verwacht. Wie weet laat u zich overhalen tot zoenen omdat u helemaal verliefd bent en blijkt de ander dit dagelijks met andere te doen. Het kan ook voorkomen dat het tijdens de periode dat u daar bent alles helemaal super is, tot u naar huis gaat. De kans bestaat dat u niks meer van diegene zult horen.

Lange afstandsrelatie

Als een van de twee weer terug moet naar eigen land begint de lange afstandsrelatie. Woont iemand net over de grens? Dan kan men af en toe in de weekenden nog wel heen en weer rijden. Als men verder weg van elkaar woont moet men vaak wachten tot men vakantie op kan nemen. Als jullie wel samen zijn kan men vaak niet langer dan een paar maanden verblijven. U verblijft waarschijnlijk op een reisvisum welke afhankelijk van het land een paar maanden per jaar geldig is. Een lange afstand reizen kost vaak ook behoorlijk wat geld. Als het eerlijk gaat zullen beide sparen om elkaar weer te kunnen zien. U zult dus constant weer afscheid moeten nemen tot de ander daadwerkelijk officieel kan emigreren.

Cultuurverschillen

De cultuurverschillen kunnen veel moois brengen, maar ook veel onduidelijkheid. Zolang u ergens af en toe een maand bent blijft het als het ware als nieuw voelen. U maakt niet helemaal het normale dagelijkse leven mee waardoor het heel anders kan zijn als u echt samen gaat wonen. Waar u in Nederland de luxe gewend bent van water uit de kraan kan het zomaar zijn dat u in het buitenland water zult moeten halen. Uiteraard zijn er veel verschillende landen en culturen. In modernere delen van Amerika zult u waarschijnlijk veel sneller kunnen wennen dan in een afgelegen gebied in een Aziatisch land.
De taal en de gewoontes zult u waarschijnlijk ook aan moeten wennen. Veel mensen uit Nederland spreken over het algemeen goed Engels, maar in sommige landen is dit niet zo vanzelfsprekend. Als u de taal niet kent kan het zijn dat u zich eenzaam gaat voelen in het buitenland. Probeer daarom snel contact te maken met bijvoorbeeld de schoonfamilie of mensen uit de omgeving.
De verschillen kunnen ook heel veel goeds brengen. Wie weet vindt u alles in Nederland veel te snel gaan en komt u in een ander land juist veel meer tot rust en vindt u zichzelf veel beter in een andere cultuur.
Gerelateerde artikelen
De vakantieliefdeDe vakantietijd staat weer voor de deur en met de vakanties duikt ook de vakantieliefde op. Wie heeft er niet ooit zijn…
Verliefd, wat verwacht jij van een nieuwe relatie?Verliefd, wat verwacht jij van een nieuwe relatie?Interessante vraag: je bent verliefd en je wilt je leven met de ander delen. Maar, wat verwacht jij eigenlijk van een re…
Samenwonen! Feestje of drama?Samenwonen! Feestje of drama?Als je verliefd bent wil je niets liever dan gaan samenwonen! Samen een huis delen en samenleven met je geliefde! Is dat…
Verliefd! En je vrienden?Verliefd! En je vrienden?Hoe combineer je vriendschappen als je net verliefd bent? Hoe combineer je vriendschappen als je net een liefdesrelatie…
Studeren in het buitenland - Waar moet je aan denken?Veel studenten willen tegenwoordig hun studie een extra dimensie geven door te kiezen voor een tijdelijke studie of stag…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Bngdesigns, Pixabay
  • http://www.trendystyle.net/relatie/vakantieliefde.html
  • http://www.parship.nl/magazine/single-leven/Vakantieliefde-Is-het-ware-liefde.htm

Reageer op het artikel "Verliefd op iemand uit het buitenland"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 11-08-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!