InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > Meer vrienden door positief beïnvloeden

Meer vrienden door positief beïnvloeden

Meer vrienden door positief beïnvloeden Hoe krijg je meer vrienden? Door die dingen te doen die jijzelf leuk vind? Heeft iemand belangstelling in die zaken die jij leuk vind om te doen? Hoe kan je iemand positief beïnvloeden? Door te ontdekken wat de ander wil en verlangt en ze te laten zien hoe ze het kunnen krijgen. Hoe haal je anderen over om jou denkwijze te volgen? Hoe kan je goed met mensen omgaan door ze positief te beïnvloeden?

Belangstelling

Heeft iemand echte belangstelling in wat jij zou willen? Heeft iemand belangstelling wat jij wilt? Heeft iemand belangstelling in die zaken die jij doet? Het spreekt vanzelf dat je die dingen doet die jij graag wilt doen. Dat is menselijk: je eigen verlangen en wensen volgen. Maar, verder heeft niemand belangstelling wat jij wilt. Andere mensen zijn echt hetzelfde: zij hebben alleen belangstelling in hun eigen wensen en verlangen.

Beinvloeden

Hoe krijg je het voor elkaar om anderen te beïnvloeden? Door eerst te ontdekken wat de ander wil. Wat wenst de ander? Wat wil de ander? Wat is het verlangen van de ander?
Vervolgens kan je de ander positief beïnvloeden door te praten over wat de ander wil en de ander te laten zien hoe ze het kunnen krijgen. Als je dit kan, kan je de hele wereld achter je hebben staan.

Verlangen

Weet je wat de ander graag verlangt? Weet je wat de ander graag wenst? Ben jij in staat om bij de ander een gretig verlangen op te roepen? Dan ben je in staat om de ander te overtuigen en positief te beïnvloeden. Stem je woorden af op wat de ander wil horen.

Overhalen

Hoe krijg je iemand zo ver dat hij doet wat jij wilt? Hoe kan je iemand overhalen te doen wat jij wilt? Stel dan altijd jezelf de vraag: ”Wat wil de ander? Hoe kan ik er voor zorgen dat hij ook graag wil wat ik wil?”

Voorbeeld

Een voorbeeld om duidelijk te maken hoe je iemand positief kan beïnvloeden:
Stel, je kind wil beginnen met roken en jij als ouder wil dat liever niet. Preken helpen niet. Aangeven wat jij wilt (dat je kind niet gaat beginnen met roken) helpt al helemaal niet. Het kind wil niet horen wat jij wilt, het kind wil horen wat hij wil, wat hij wenst en verlangt. Wat wil het kind? Een beroemde voetballer worden? Welke beroemde voetballer rookt er? Het roken kan er de oorzaak van zijn dat het kind niet word opgenomen in de nationale voetbalploeg: dan valt de wens van het kind in duigen.

Reclame

Reclame is een uitstekend voorbeeld: reclame roept een verlangen bij ons op en wij gaan precies doen wat de reclame wil dat we gaan doen: kopen!

Zakelijk

Zakelijke brieven kunnen ook hun voordeel behalen door klanten positief te beïnvloeden. Zakelijke brieven moeten vooral niet gaan over wat het bedrijf wil, maar inspelen in de behoefte, wens en verlangen van de (toekomstige) klant. Als je als bedrijf dat kan, ligt de markt voor je open.

Vrienden maken

Als jij in staat bent andere mensen positief te beïnvloeden door een gretig verlangen in ze op te roepen, heb jij de eerste stap gezet naar het maken van vrienden. Gebruik de informatie om vrienden te maken en een hechte vriendschap op te bouwen.
Gerelateerde artikelen
Kenmerken van een sterke en goede relatieKenmerken van een sterke en goede relatieWat zijn de kenmerken van een goede relatie? Hoe herken je een goede relatie? Wanneer is een relatie sterk en niet kapot…
Omgaan met stress en gespannen gevoelensOmgaan met stress en gespannen gevoelensOmgaan met stress. Mannen en vrouwen reageren verschillend op stress. Verschillende persoonlijkheden reageren verschille…
Verschil in verlangenHoe ga je om met een verschil in verlangen tussen partners, dit artikel geeft inzicht en praktische tips.
Hoe moet ik netwerken?Werknemers met een goed netwerk, zijn over het algemeen ook succesvoller in hun carrière. Ze weten net iets gemakkelijke…
Wat houdt zelfvertrouwen in?Wat houdt zelfvertrouwen in?Wat is relevant als het om zelfvertrouwen gaat? Hoe zit het met de relatie met je capaciteiten? Aan welke gedachten en g…
Bronnen en referenties
  • http://www.argumentatiecoach.nl/cgibin/artikel.cgi?ID=490
  • http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/overtuigen-met-profiel/eigenschappen-vaardigheden-aantonen
  • http://www.psychologische-manipulatie.nl/Top9.html

Reageer op het artikel "Meer vrienden door positief beïnvloeden"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 05-11-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!