InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Carriere > De meest aparte manieren om geld te verdienen

De meest aparte manieren om geld te verdienen

De meest aparte manieren om geld te verdienen Er zijn in deze wereld heel wat aparte manieren om aan geld te komen. Wat dacht je van lichaamsdeel model of koffers kopen van Schiphol? Lees alles over aparte manieren om geld te verdienen in dit artikel. Geld verdienen kan op verschillende manieren, je kunt een leuk, standaard baantje nemen maar je kunt ook je geld verdienen op manieren die maar weinig mensen kennen. De meeste van deze manieren zijn een enorme uitdaging en daarom super leuk om te doen.

Lichaamsdeel model

Wanneer je een mooi bent maar je vindt jezelf te klein om model te zijn, kun je nog altijd overwegen om lichaamsdeel model te worden. Dit betekend dat je mond bijvoorbeeld te zien is in tandpasta reclames of advertenties en dat je handen te zien zijn in de nieuwe Nivea reclame. Hier zitten natuurlijk wel een aantal eisen aan. Je handen moeten bijvoorbeeld helemaal recht zijn, goed in proportie met mooie nagels en nagelriemen. Er mogen geen vlekken of knobbels opzitten.

Figureren in een film

Een leuk baantje waarmee je tussen de 20 en 50 euro per dag mee verdient. Bij deze baan ga je een dag naar een filmlocatie waar ze een serie of film aan het opnemen zijn. Hier ben je dan figurant, je loopt op de achtergrond, zit op een terrasje of je bent een van de gegijzelden. Een leuke baan maar deze kan ook zwaar zijn wanneer je in de kou de hele dag moet rondlopen omdat een scène niet lukt.

Parkeerplaats verhuren

Heb jij een mooie privé parkeerplaats in een van de grote steden en maak je hier geen gebruik van, dan kun je deze verhuren. Bij bedrijven als Wannapark of Parkeerplekken.nl kun je je parkeerplaats opgeven. Mensen die een parkeerplaats in deze omgeving nodig hebben kunnen je hier contacteren en jij krijgt inkomsten door het verhuren van je parkeerplaats. Dit varieert van 50 tot 300 euro per maand, een leuk bedrag dus waar je niets voor hebt hoeven doen.

Bloggen

Bloggen is helemaal hip. Een blog starten kost een paar minuten, wanneer je hier geld mee wilt verdienen doe je er verstandig aan om één specifiek onderwerp uit te zoeken en hierover te gaan schrijven. Wanneer je een vaste schare lezers hebt kun je hier inkomsten uit genereren door op je site advertenties te plaatsen.

Home party consulent

Je kent ze wel, de party’s van verschillende onderwerpen. Een consulent van een bedrijf komt bij iemand thuis om veel leuke producten te laten zien en aanbieden, vervolgens ben je vrijblijvend om iets te kopen. Dit is een leuke bijbaan als je een vlotte babbel hebt en sociaal bent. Je komt zo met veel mensen in contact en krijgt een eigen klantenbestand.

Huisoppasser

Een baan die steeds populairder wordt is huisoppasser. Je woont voor een bepaalde periode variërend van een paar dagen tot een aantal maanden in een huis van iemand anders. Je past hier op de huisdieren of stuurt ander personeel aan. De huizen hoeven niet perse in Nederland te staan maar kunnen ook een tweede huis zijn in een ander land. Een bedrijf dat gespecialiseerd is in het uitzenden van huisoppassers is Home and Family Care.

Tester

Voor marktonderzoeken kun je producten thuis gestuurd krijgen die je vervolgens gaat testen en waar je je mening over geeft. Vaak zijn dit producten die nog niet in de winkel liggen. Hierbij wordt gekeken wat mensen er wel niet van vinden voordat ze in de schappen terecht komen. Een bedrijf dat gratis producten naar je toestuurt is Buzzer.

Verloren bagage kopen

Het klinkt raar maar het kan echt. Een aantal keer per jaar wordt er op Schiphol een veiling gehouden waar je koffers kunt kopen die mensen nooit zijn komen ophalen. Je mag van te voren niet in de koffers kijken en moet bieden op een koffer. Je kunt hier winst uithalen door de kleding en andere spullen te verkopen via Marktplaats of Ebay.

Kapotte telefoons verkopen

De meeste mensen hebben hun oude telefoons nog ergens in de kast liggen. Nu kun je hieruit geld genereren. Er zijn verschillende bedrijven en sites die je oude of kapotte telefoon van je kopen en je hier tussen de 20 en 200 euro voor terug geven! Een heel fijn bedrag waar je weinig voor hebt hoeven doen.

Boodschappen doen of honden uitlaten

Wanneer je iets meer vrije tijd hebt kun je honden gaan uitlaten of boodschappen doen voor andere mensen. Vaak zal dit zijn voor mensen die oud en slecht kunnen lopen of voor mensen die veel werken en geen tijd hebben om hun eigen hond uit te laten. Je kunt je dienst adverteren in bejaardentehuizen en supermarkten.
© 2011 - 2019 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen op internetGeld verdienen op internetKun je wel wat extra geld gebruiken? Misschien is het een idee om geld te verdienen op internet, geld verdienen op inter…
Online geld verdienen met bloggen op YoorsOnline geld verdienen met bloggen op YoorsBloggen wordt steeds populairder. Er zijn ook steeds meer professionele bloggers die er hun brood mee verdienen. Zij heb…
Zes tips om te bloggen met succesZes tips om te bloggen met succesEr zijn steeds meer mensen die een blog hebben, veel mensen hebben er tegenwoordig zelfs meerdere. Als blogger kun je ve…
Thuiswerk als consulentThuiswerk als consulentEen goede vorm van thuiswerk is het werken als consulent. Bij deze vorm zit je niet alleen binnen, maar kun je ook op pa…
Hoe verdien je geld met bloggen?Hoe verdien je geld met bloggen?Valt er geld te verdienen met bloggen en hoe werkt dat dan? Een blog opzetten kost wat tijd, maar daarna heb je inkomste…

Reageer op het artikel "De meest aparte manieren om geld te verdienen"

Reactie

Sas, 21-07-2016 22:39 #1
Super leuk die banen out off the box. Zijn er ook aparte banen voor tussen schooltijd als je kind op school zit?

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 10-08-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Carriere
Reacties: 1
Schrijf mee!