Hoe word ik beroemd: de beste tips

Hoe word ik beroemd: de beste tips Een ster worden, wat heb je er aan? De meeste beroemdheden in de Verenigde Staten laten weten dat ze het echt vreselijk vinden om de hele tijd zo in het middelpunt te staan. Al die aandacht, dag en nacht, elke dag weer. Ja, zij hebben makkelijk praten. Een beetje klagen over al die rijkdom en roem. Jij denkt, "dat zal allemaal wel. Eerst zien en dan geloven". Je wilt het zelf ook wel meemaken voordat je zegt, "nou oké, het is toch wel anders dan ik me had voorgesteld". Maar goed. Eerst maar eens beroemd worden dan. Hoe doe je dat?

De roltrap naar roem

Doe eerst onderzoek. Wat kan je? Waar ben je heel goed in? Waar liggen je talenten? Wil je acteur worden? Of popster? Of misschien wil je iets doen waar nog niet zoveel mensen in doorgebroken zijn? Bijvoorbeeld in de wetenschap of via internet of als regisseur van documentaires? Misschien word je dan niet zo beroemd als Madonna, Rihanna en Lady Gaga. Maar je hebt wel veel minder concurrentie als je dus in een andere richting denkt.

Je eigenwaarde opkrikken

Hou van jezelf. De meeste mensen zullen enorm jaloers op je zijn en je achter je rug omlaag trekken. Sta je niet sterk in je schoenen dan val je om. Vroeg of laat ga je een keer voor de bijl. En draait iemand je een loer. Dus werk aan je eigenwaarde en laat die niet bepalen door je omgeving, je fans en jaloerse ‘mede'werkers. Je bent het waard om zo aanbeden en vereerd te worden.

Hoge bomen vangen veel wind

Trek je niet te veel aan van de meningen van anderen. Kan je tegen kritiek? En trek je het je allemaal niet persoonlijk aan als er rotdingen over je gezegd en geschreven worden? Dan ben je al weer een stapje verder. Sommigen vinden je te dun. Anderen weer te dik. Dan is je stem weer te schel of juist te laag en niet toonvast. Dan heb je daar weer wat doms gezegd. Of erger nog, geschreeuwd. Of je had de verkeerde outfit aan, of je kop is te oud. Dat zijn allemaal projecties van anderen. En dan heeft iemand weer iets gefilmd met zijn mobieltje dat het daglicht niet verdragen kan. Of gewoon privé was. En zet dat dan op Youtube. Met alle ellende van dien. Probeer dat lekker naast je neer te leggen. Doe gewoon je ding. Gekletst wordt er toch. Wees gewoon jezelf.

Jij bent de hoofdrolspeler

Je bent niet voor niets bekend. En dus ben je speciaal. De wereld draait om jou en dus heb je recht op de beste behandeling. De beste hotelkamers, de beste mode, visagisten en fotografen. Want hé, je bent wel de ster. En als je het nog niet bent dan oefen je vast. Fake it till you make it. En als het niet kan betalen? Dan moet je met minimale middelen maximaal resultaat behalen. Let daarom op je innerlijke econoom: je wilt naar de top, maar je hebt weinig budget? Laat jezelf zien. En schrijf een plan hoe je dat gaat waarmaken. Wees creatief en doelgericht.

Fotoshoots en interviews

Interviews geven doe je elke dag. Hou het wel een beetje spannend voor de luisteraar en je lezerspubliek. Maar ga geen onzin uitkramen. Je wordt er later genadeloos op afgerekend. Dus flap er niet van alles uit. Maar hou je ook niet in. Zoek de randjes op. Fotoshoots horen er ook bij. Oefen je gezichtsuitdrukking en houding. Zoals je ook op de rode loper staat. Je uiterlijk is in de showbizz heel belangrijk. Dus zorg goed voor jezelf en zie er op en top uit en ontwikkel je eigen stijl. Dus herkenbare kleding en misschien een gadget waaraan mensen je herkennen.

Zien en gezien worden, vooral in het buitenland

Laat jezelf zien. Kom een beetje te laat op de hippe openingen en feesten en weet wanneer je weer vertrekken moet en blijf dus niet te lang hangen. Jezelf laten zien betekent ook dat je je eigen persoon als product gaat promoten. Dus zorg voor bekendheid. Nadat je dus je talent hebt ontwikkeld en dat kan door alle verschillende soorten media; Facebook, Youtube, Nationale en internationale Tv.

Ten slotte

Roem is zeer vergankelijk. Je denkt dat je eenmaal aan de top kan doen en laten wat je wilt. Maar op de top is de enige weg de weg terug naar beneden. Dat pad is ook heel lastig en glibberig, want nu moet je steeds teren op oude roem en je verantwoorden waarom je nu niet meer zo succesvol bent als een tijdje geleden. En de inkomsten van een gemiddelde celebrity kunnen in een korte tijd wel het tienvoudige zijn van een gemiddelde accountant. Maar die inkomstenbron stopt ook weer heel snel soms. En dan moet je wel de discipline hebben om je inkomsten uit te smeren en te budgetteren. En er dus tien jaar of langer van te leven. En de aandacht die je gewend was is ook opeens weg. En je zelfvertrouwen was toch afhankelijk van al die bewondering blijkt achteraf. Dus daar moet je ook mee leren omgaan. Kortom, het leven van een superster kent vele emotionele pieken en dalen. En daarom moet je zeer gedisciplineerd zijn om die extreme en snel wisselende omstandigheden op te vangen door je stabiele (lees drank- en drugsvrije) persoonlijkheid.
© 2013 - 2020 Marsrader, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe word ik beroemd: de beste tips"

Infoteur: Marsrader
Gepubliceerd: Juli 2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Carriere
Schrijf mee!