InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Ouder en gezin > Cadeautjes uitpakken op een kinderfeestje

Cadeautjes uitpakken op een kinderfeestje

Cadeautjes uitpakken op een kinderfeestje De jarige heeft zich al dagen op verheugd. Wat krijg ik op mijn verjaardag? Voor de gasten op het feestje is het vaak net zo spannend. Vind de jarige het cadeautje wel leuk? Maar als het cadeautje eenmaal gegeven is, is de spanning er af. Als je dan nog lang op het uitpakken van de andere cadeautjes moet wachten slaat de verveling snel toe. Dus laat het feestje goed beginnen en kies een leuk spel voor het uitpakken van de cadeau's.

Waar moet je op letten bij het uitpakken van cadeautjes

Als een kind op een partijtje z'n cadeautjes gaat uitpakken moet je op het volgende letten:
  • Het moet voor alle kinderen leuk zijn om de cadeautjes te geven
  • Alle kinderen moeten bij het uitpakken betrokken worden. Ze moeten niet aan de kant staan te wachten.
  • Het inpakpapier snel opruimen voor het door het hele huis ligt
  • Laat de jarige en ook de andere kinderen niet met de cadeautjes speler totdat het partijtje is afgelopen. Leg de cadeautjes op een plek waar de kinderen er niet bij kunnen. Doe je dit niet, dan wordt het een puinhoop

Verstoppen

De jarige gaat even naar de gang of naar boven. De gasten verstoppen nu het cadeautje in de kamer. De jarige moet gaan zoeken. De kinderen kunnen eventueel voor de moeilijk te vinden cadeautjes met "warm" en "koud" een beetje helpen. Zorg er wel voor dat de kinderen bij hun zoektocht geen geheime plekjes in de kamer vinden waar misschien spullen liggen die niet voor ieders ogen besteed zijn.

Stoelendans

Stoelendans kent iedereen dus dat behoeft verder geen uitleg. Het kind wat geen stoel meer heeft, mag als "troost" zijn cadeautje laten uitpakken. Bent u erg zuinig op uw spullen, dan is dit misschien niet de beste keuze. Het kan er nog al eens wild aan toe gaan.

Magnetische visjes

Een spel wat veel mensen thuis hebben staan zijn de visjes die je met een hengel met een magneetje uit een bak kunt vissen. Plak op een aantal visjes de naam van de gasten en laat de jarige vissen naar het cadeautje wat uitgepakt mag worden.

Bingo

Een andere leuke manier is het spelen van bingo. Laat de jarige de bingo-master zijn. Wie een volle kaart heeft, mag zijn cadeautje geven. Dit spelletje kan soms wel lang duren, dus als je verwacht dat de kinderen ongeduldig zijn of als je nog ergens naar toe moet voor het feestje, is dit misschien niet de beste keuze. Eventueel kun je dit combineren met het verdienen van de taart.

Grabbelton

Maak van bijvoorbeeld in een wasmand een grabbelton. Vul hem met proppen krantenpapier en stop alle cadeautjes er in. De jarige mag grabbelen. Het wordt nog leuker door ook wat fopcadeautjes of bijvoorbeeld wat ingepakte snoepjes in de grabbelton te doen.

Memory

Het memory-spel is al erg oud, meestal is de Nijntje-variant wel ergens in huis te vinden. Laat de kinderen twee dezelfde kaartjes zoeken. Heb je er twee gevonden, mag je je cadeautje geven. Om het wat langzamer te laten gaan, kun je ook alleen de winnaar zijn cadeautje laten geven en dan opnieuw beginnen.

Estafette

Leg alle cadeautjes op tafel. De jarige mag de eerste kiezen (meestal de grootste). Is dat cadeautje uitgepakt, dan mag diegene van wie dat cadeautje was bepalen welk cadeautje vervolgens aan de beurt is. Uiteraard gaat dit zo door tot alle cadeautjes zijn uitgepakt.

Lees verder

© 2009 - 2019 Hmneverl, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sinterklaas spelSinterklaas spelEen leuk en gezellig spel om met de hele familie te spelen op sinterklaasavond. Het kan natuurlijk ook als kerstspell ge…
Het Sinterklaas en Kerstmis spelHet Sinterklaas en Kerstmis spelIeder jaar weer de grote vraag: Wat gaan we doen met de feestdagen? Niet iedereen heeft tegenwoordig tijd en zin om een…
De leukste spelletjes voor kinderen van 6 tot 10 jaarDe leukste spelletjes voor kinderen van 6 tot 10 jaarLeuke spelletjes voor binnen en buiten maken van elk kinderfeestje een groot succes. Kinderen in de leeftijd van zes tot…
Sinterklaas surprises zat? Doe het grote Sinterklaas spel!Sinterklaas surprises zat? Doe het grote Sinterklaas spel!Sinterklaas. Voor de één een feest, voor de ander een hel. Ben je niet zo creatief of ben je het zat om elk jaar een sur…
Een cadeau voor de kleine beursEen cadeautje kopen voor verjaardagen en andere feestelijke gelegenheden kunt u zo duur maken als u zelf wenst. Gezinnen…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Cadeautjes uitpakken op een kinderfeestje"

Infoteur: Hmneverl
Laatste update: 24-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Ouder en gezin
Special: Kinderfeestjes
Schrijf mee!