InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Onderwijs > Schoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaar

Schoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaar

Schoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaar De vakantie is (bijna) achter de rug en het wordt tijd om je klaar te maken voor het nieuwe schooljaar. Nieuwe schoolspullen moeten worden gekocht; maar wat heb je nodig en waar kun je jouw schoolspullen het beste kopen? In dit artikel een lijstje met schoolspullen en een aantal handige tips!

Lijstje

Een nieuw schooljaar kan best even spannend zijn. Je ontmoet nieuwe mensen, krijgt misschien wel nieuwe vakken en ook heb je een stapel nieuwe schoolspullen nodig. Maar wat moet je eigenlijk allemaal aanschaffen?

Hier een lijstje met alle schoolspullen die je waarschijnlijk nodig zult hebben:
  • Tas
  • Agenda
  • Passer
  • Etui
  • Plakstift (lijm)
  • Schaar
  • Schriften met lijntjes (gelinieerd, a5-formaat)
  • Schriften met vakjes/blokjes (a5-formaat)
  • Notitieblok of aantekeningenboekje
  • Grijs HB-potlood
  • Gum
  • Puntenslijper
  • Pen (vulpen, balpen)
  • Geo-driehoek
  • Liniaal
  • Plakband
  • Kaftpapier
  • (Grafische) rekenmachine
  • (Markeer)stiften
  • Etiketten (voor op de boeken)
  • Ringband (map)

Leuke spullen

Budget

Natuurlijk wil je graag leuke schoolspullen aanschaffen, maar dat kan best in de kosten lopen. Het is daarom aan te raden, als je budget beperkt is, een aantal leuke spullen als een agenda, ringband, kaftpapier en etui aan te schaffen. De andere schoolspullen kun je voor minder geld kopen bij winkels als de Action, Hema of de Wibra.

Agenda

Een agenda gebruik je het hele schooljaar, kies er daarom een uit die goed bij je past. Veel merken (O'Neill, G-star) en tijdschriften (Yes, Elle) geven agenda's uit. Denk bij de aanschaf van je agenda na over de indeling. Sommige agenda's zijn heel erg dik en hebben daardoor per dag ruimte voor notities. Dat is gemakkelijk als je een druk (les)rooster hebt. Voor het overzicht kan een indeling met meerdere dagen per bladzijde gemakkelijker voor je zijn. O.a. bij de Hema en Bruna kun je meer 'blanco' agenda's kopen. Deze kun je bijvoorbeeld zelf opleuken. De Hema heeft ook agenda's waarbij je zelf een voorkantje kunt maken door er een ansichtkaart of foto in te steken. Organisers kun je ieder jaar vernieuwen door de inhoud ervan te vervangen.

Ringband, kaftpapier, etui

Er zijn veel leuke schoolspullen te vinden met mooie prints en opdrukken. De V&D heeft ieder jaar een schoolcampus waar je honderden, zo niet duizenden, schoolspullen van allerlei merken kunt kopen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om al je spullen van een bepaald merk te kopen. Kaftpapier is er in verschillende soorten en met verschillende prints; het is vooral belangrijk om dik, stevig kaftpapier te kopen. Het is vervelend als je halverwege het schooljaar je boeken opnieuw moet kaften. Etiketten kun je op het kaftpapier plakken zodat je week voor welk vak het boek is. Ringbanden en etuis kan je in iedere (boeken)winkel kopen. Ringbanden en etuis van een bepaald merk zijn vaak een stuk prijziger dan andere ringbanden en etuis. Je kunt je ringband en etui natuurlijk ook zelf opleuken met stickers of stiften.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Lusi, Rgbstock

Reageer op het artikel "Schoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaar"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 11-08-2009
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Onderwijs
Schrijf mee!