InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Verrassingsideeën voor je partner

Verrassingsideeën voor je partner

Een verrassing geven is altijd minstens zo leuk als een verrassing krijgen. Soms ontbreekt het ons echter aan inspiratie, daarom hieronder 10 verrasingsideeën voor hem en voor haar de welke je partner zeker zullen bekoren. Je partner verrassen is altijd aangenaam voor je partner, vooral wanneer dit onverwacht komt. In dit artikel enkele tips om je partner te verrassen, met enkele leuke verrassingsideeën.

Verras je partner onverwachts

Het is duidelijk dat er voor verjaardagen, kerst en nieuwjaar het meeste wordt gezorgd voor verrassingen, wat het niet echt tot een verrassing maakt zoals een verrassing zou moeten zijn. Daarom is het dan ook altijd zeer leuk voor je partner om een verrassing te krijgen op een moment dat die dit totaal niet verwacht. Denk maar aan een doordeweekse dag, waarop je beiden thuis bent, een dag waarop je je normaal zou bekommeren om de nodige dingen. Als je op zo'n dag een leuke verrassing in petto hebt voor je partner, zal dit gegarandeerd een ware verrassing zijn.

Verrassingstip 1: zorg voor koffie aan bed

Wanneer jij of je partner vroeg wakker bent/is, maak hier dan gebruik van door koffie of thee te maken voor je partner, en breng dit naar de slaapkamer. Een leuke toevoeging hieraan is dat je een dienblad kunt versieren met bloemenblaadjes en een kaarsje. Indien je partner rookt, is het uiteraard ook voor die persoon leuk om 'sigaret aan bed' geserveerd te krijgen.

Verrassingstip 2: zorg voor ontbijt aan bed

Dit is uiteraard een toevoeging aan de eerste verrassingstip, maar vraagt iets meer inspanning. Je kunt op dezelfde manier als hierboven tewerk gaan, maar hierbij voeg je bijvoorbeeld een glas vers sinaasappelsap aan toe, een croissant of andere boterkoek, of een kom ontbijtgranen. Bij deze laatste dien je echter wel rekening te houden dat het oog ook wat wilt, en dat je de melk nog niet dient in de kom te gieten. Gebruik hiervoor een kannetje waarin je de benodigde hoeveelheid makkelijk kunt ingieten. Ook hier kun je terug een dienblad volzetten, en versieren met bloemenblaadjes en/of een kaarsje.

Verrassingstip 3: maak een gepersonaliseerd gedicht

Dit is iets wat vooral vrouwen zeer leuk zullen vinden om te krijgen van hun partner, maar dit vraagt uiteraard meer voorbereiding dan de voorgaande verrassingstips. Wanneer je tijd hebt in de week, kun je werken aan een mooi gedicht voor je partner, waarin je duidelijk maakt hoe graag je hem of haar graag ziet. Dit hoeft geen lang gedicht te zijn, maar een gedicht waarbij je partner ontroerd zal zijn. Een leuke toevoeging hieraan is dit gedicht op een mooi kaartje of leuk briefpapier neerpennen, en dit in een envelop toevoegen aan de koffie of het ontbijt aan bed.

Verrassingstip 4: maak samen met je kind een tekening of collage

Iets wat elke ouder zal kunnen bekoren, is het ontvangen van een leuke tekening of collage van je zoon of dochter en jezelf. Hier kun je uiteraard op dezelfde manier tewerk gaan zoals beschreven in verrassingstip 3.

Verrassingstip 5: organiseer een leuk weekendje uit

Tegenwoordig hoef je hiervoor zelfs niet meer de deur uit, maar kun je simpelweg op het internet zoeken naar een leuk uitje voor je tweetjes. Een zeer populair voorbeeld hier, is een weekendje doorbrengen in een kasteel, een thalassocentrum of in een luxueus hotel. Uiteraard ligt het prijskaartje voor deze tip ietsje hoger, maar het plezier dat je je partner hiermee zult doen, zal deze kostprijs zeker en vast compenseren. Een uitstekend alternatief voor dit weekendje uit, is een dag in een thalassocentrum of spa organiseren. Het spreekt voor zich dat je dit zo lang mogelijk dient te verzwijgen.

Verrassingstip 6: bestel een leuk foto-album online

Dit is iets wat reeds veel wordt gedaan, maar echter niet vaak ter verrassing wordt aangeboden. Zeer leuk is bijvoorbeeld zelf een selectie maken van alle mooie foto's waarop jij en je partner staan. Al deze foto's kun je tegenwoordig online doorsturen naar een bedrijf dat gepersonaliseerde foto-albums maakt. Ook de buitenkant van dergelijke albums kun je zelf bepalen, en aanpassen naar de smaak van je partner.

Verrassingstip 7: reserveer een tafel in een knus restaurant

Een etentje is wellicht één der meest klassieke verassingen, maar nog steeds razend populair bij velen. Het spreekt voor zich dat een romantisch etentje het best 's avonds gebeurt, wanneer het buiten donker wordt. Het aanwezig kaarslicht en de eventuele open haard zal hier zeker en vast zorgen voor de nodige sfeer, en een perfecte verrassing zijn voor je partner.

Verrassingstip 8: laat van je horen via de radio

Een minder gekende manier van je partner verrassen, is een verzoek versturen naar je favoriete radiozender, en daar een gepersonaliseerd bericht doorgeven. Soms kun je dit - op verzoek - zelf doen, maar in vele verzoekprogramma's leest de presentator je bericht voor. Wees er wel zeker van dat je partner de radio hoort.

Verrassingstip 9: doe wat je partner al zo lang vraagt

Iets wat waarschijnlijk bijna overal voorkomt, is dat je partner al een lange tijd vraagt om iets in orde te brengen (vb: muur schilderen). Wanneer je alleen thuis bent, kun je dit uiteraard verwezenlijken, en zo je partner op een uiterst aangename manier verrassen. Indien je geen klusjes te doen hebt, kun je uiteraard jullie huis schoonmaken, wat zeker bij vrouwen zeer zeker in de smaak zal vallen.

Verrasingstip 10: laat een ruiker bloemen of ander geschenk leveren op je partner zijn of haar werk

Dit is altijd een zeer leuk geschenk; je partner is aan het werk, en denkt er helemaal niet aan dat jij een verrassing voor hem of haar in petto hebt; bestel online of via een lokale winkel een ruiker bloemen of een ander origineel cadeau, en laat dit leveren op het werk van je partner.

Elk van bovenstaande tips zorgt voor een gegarandeerd succes bij je partner, en zal zeker in jouw voordeel spelen.
© 2011 - 2019 Wicar, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Valentijnsdag: Romantische tipsBij Valentijnsdag denken de meeste mensen aan een eenvoudig romantisch avondje uit, een doos bonbons of een bosje bloeme…
Een verrassende broodtrommelBroodtrommels vullen doen mensen vaak dagelijks. Snel even wat boterhammen smeren met beleg wat voor het grijpen ligt en…
Tips voor een gezonde relatieEen gezonde relatie komt niet vanzelf, je moet er aan werken. Het is een kwestie van goed met elkaar communiceren, compr…
Vreemdgaan: de affaire als afrodisiacumVreemdgaan: de affaire als afrodisiacumWat zijn de redenen dat iemand vreemdgaat? Vreemdgaan door de affaire met de ander te gebruiken de seks en de romantiek…
Zelf een adventskalender makenZelf een adventskalender makenVeel mensen, vooral kinderen, vinden het leuk om af te tellen voor kerst. Hiervoor kun je overal wel een adventskalender…

Reageer op het artikel "Verrassingsideeën voor je partner"

Reactie

Joke Harcourt, 30-01-2016 18:30 #1
Hallo, mijn echtgenoot voor de 2e X een burn-out, zou hem graag willen verrassen door bij de geboorte van een kalfje te mogen assisteren. Hij heeft endeldarmkanker gehad, is pas voor controle geweest en is gelukkig nu, "schoon"
Wil hem graag, Joke

Infoteur: Wicar
Laatste update: 23-07-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Reacties: 1
Schrijf mee!