InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Hoe een man een vrouw gelukkig maakt

Hoe een man een vrouw gelukkig maakt

Mannen zijn gelukkig, als ze het gevoel hebben dat ze er in slagen, een vrouw gelukkig te maken. Toch kan het gebeuren, dat een man doet wat hij kan voor een vrouw, en dat het toch niet het gewenste resultaat geeft. Als mannen weten wat vrouwen nodig hebben, om gelukkig te zijn, maakt dat de zaak een stuk gemakkelijker.

Mannen en vrouwen zijn verschillend

Mannen en vrouwen zijn niet alleen uiterlijk verschillend, maar hebben ook andere manieren van communiceren, omgaan met emoties, en problemen oplossen. Er zijn zelfs aantoonbare verschillen tussen mannelijke, en vrouwelijke hersenen. Bepaalde hersengebieden zijn bij mannen groter, en kleiner dan bij vrouwen, en vice versa. Veel verschillen zijn terug te voeren op de oertijd, waarin de man op jacht ging, om te zorgen dat er voedsel was voor zijn gezin, en de vrouwen bij elkaar bleven, om voor de kinderen en hun man te zorgen. Dit is de reden waarom vrouwen geen kaart kunnen lezen, en mannen maar één ding tegelijk kunnen.

Mannen zijn oplossingsgericht

Als een man een probleem heeft, zal hij zich terugtrekken, om een oplossing voor het probleem te bedenken. In de oertijd kon hij, als hij terug kwam van de jacht, bij het vuur gaan zitten, en in het vuur staren, om zelf tot een oplossing te komen. Tegenwoordig is de tv of de krant, de vervanging van het vuur van toen, wat een man de gelegenheid geeft zich terug te trekken, en problemen op te lossen. Een man zal alleen praten over een probleem, als hij hulp, of advies nodig heeft.

Hoe vrouwen tot oplossingen komen

Een vrouw die een probleem heeft, moet (veel) over dat probleem praten om zelf tot een oplossing te komen. Het praten helpt om het probleem in kaart te brengen, en leidt vaak vanzelf tot een oplossing. In de oertijd waren vrouwen op elkaar aangewezen, als de mannen op jacht waren, en dit gaf hun de gelegenheid te praten over alles.

Hoe het mis gaat

Een man en een vrouw in een relatie, hebben beiden hun eigen behoeften als het gaat om problemen op te lossen. Als een vrouw ergens mee zit, zal ze daar over willen praten, met haar man, om zelf tot een oplossing te komen. De man die oplossingsgericht is, zal direct het probleem voor haar willen oplossen. Hij brengt snel het probleem in kaart, en verteld haar hoe ze dit kan oplossen. Hij verwacht waardering van haar, omdat hij haar heeft geholpen, en het probleem heeft opgelost. De vrouw krijgt niet de kans te praten, en zo zelf tot een oplossing te komen. Vanuit zijn instinct, doet een man voor een vrouw, wat hij ook voor zichzelf zou doen. Alleen is het in dit geval zo, dat de vrouw geen behoefte heeft aan een oplossing, maar alleen maar de kans wil om te praten, zodat ze het zelf kan oplossen. Als de man zijn oplossing heeft aangedragen, wil zij nog steeds praten, en zal hij geïrriteerd raken, omdat ze zijn oplossing niet aanpakt.

Wat een man kan doen

Als een vrouw aangeeft ergens mee te zitten, laat haar dan praten, en ga geen oplossingen aandragen. Luister gewoon, knik af en toe, of zeg: Hmhm. Uiteindelijk komt ze zelf tot een antwoord, of oplossing, en zal ze je dankbaar zijn voor de kans om erover te praten. Als een vrouw een oplossing wil voor iets, zal ze daar waarschijnlijk direct om vragen. Als je niet zeker weet of ze wil praten, of dat ze om een oplossing vraagt, luister dan gewoon een tijd. Vrouwen kunnen soms onduidelijk zijn, zeker voor mannen. Als je, met al je goede bedoelingen, oplossingen geeft, zal ze met het probleem blijven zitten, en zich niet opgelucht voelen. Misschien verwijt ze je dat je haar niet begrijpt, of erger, dat je ook nooit eens luistert. Een man die begrijpt dat vrouwen het echt nodig hebben om te praten, en die haar daar geregeld de kans voor geeft, zal daar veel waardering voor krijgen. Ze zal zich begrepen voelen, en zich daardoor gelukkig voelen. En als een vrouw gelukkig is, ben je dat zelf ook!

Lees verder

© 2014 - 2019 Tonny548, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe een man een vrouw gelukkig maakt"

Infoteur: Tonny548
Gepubliceerd: 02-02-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Relaties
Schrijf mee!