InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Levensvisie > Oprah's eigen wijsheid

Oprah's eigen wijsheid

Bill Adler schreef het boek 'Oprah's eigen wijsheid'. Het boek is eigenlijk door Oprah Winfrey zelf geschreven omdat het meer een collectie van haar eigen uitspraken is. Je ontmoet de ware Oprah. Hier geldt: Je bent wat je zegt. Indrukwekkend door haar eenvoudige waarheid.

Foute mannen en drugsgebruik

Dat je als arm, misbruikt en ten onrechte geslagen kind toch succes kunt hebben bewijst Oprah Winfrey. Foute mannen en drugsgebruik hebben het haar niet gemakkelijk gemaakt. Je moet een bijzonder kind zijn om de top te bereiken. En dat is Oprah.

Haar motto

'Perfectie is het beste wapen tegen racisme en seksisme.' (Jesse Jackson)

The Oprah Winfrey show

Zij laat een talkshow gebeuren. Haar positieve intenties geven de show haar levendigheid en ontroering: alles is echt, er komt weinig voorbereiding aan te pas. Mensen beroeren en veranderen is haar motief, het werkt. Omdat zij een uiterlijk en innerlijk prachtige persoonlijkheid is kan zij op haar spontaniteit vertrouwen, het geheim om mensen tot vervoering te brengen.

Haar twee machtige citaten

  • 'Geef je macht nooit uit handen.'
  • 'Geef nooit op.'

De film The Color Purple

Oprah bidt: 'Lieve God, laat mij in de film The Color Purple spelen.' Steven Spielberg geeft haar een bijrol in die film in 1984. Tijdens het maken van The Color Purple heeft zij haar beste geestelijke ervaring: 'De enige keer in mijn leven dat ik volledige harmonie heb ervaren.'

Weinig waardering voor roddelbladen

Ze heeft weinig waardering voor de roddelbladen. Ze vindt het een gevaarlijk teken aan de wand als iedereen maar over je kan schrijven wat onwaar is.

De ware liefde: Stedman Graham Jr

Stedman Graham Jr. belt haar in 1985 voor de derde keer op en zegt daarbij: 'Hierna bel ik je niet meer.' Hij blijkt haar grote liefde te worden. Aardig, 1,98 meter lang, kent zichzelf goed, heeft veel humor, kortom, de ideale man. Een man die door dik en dun met haar meegaat en die zij ook dik verdient.

De Marathon: training, discipline en doorzettingsvermogen

20 weken oefent Oprah voor de marathon in Washington D.C. in 1994. Zo'n 42 km hardlopen is toch niet niks. Doelend op de training, de discipline en haar doorzettingsvermogen zegt ze: 'Dit is een van mijn beste fysieke prestaties.' Huilend van ontroering komt ze in de regen over de finish.

Citaten van Oprah winfrey

  • Skiën is net zo leuk als vleugels hebben.
  • Je kunt mensen niet veranderen, alleen jezelf.
  • Mensen die echt van zichzelf houden, gaan niet met andere mensen vechten.
  • Doe wat je wilt doen, en doe dat wanneer je het wil doen, en geen minuut eerder.

Haar grote hart jegens hatelijke briefschrijfsters

Zij nodigt de 12 hatelijkste briefschrijfsters uit voor een lunch. In 4 uur tijd drinken ze 14 flessen champagne op.

Haar hogere roeping is het zoeken naar de waarheid

Zij is een vrouw die altijd naar de waarheid zoekt en die volledig op haar goddelijke ik is afgestemd. De Schepper is haar grootste inspiratiebron, ze bidt op haar knieën en luistert zo naar het antwoord. Het geloof vormt de kern van haar leven, ze volgt haar hogere roeping nauwgezet. Met een mooie uitkomst.

Lees verder

© 2013 - 2019 Yosha, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Oprah Winfrey en het aha-momentnieuws uitgelichtOprah Winfrey en het aha-momentIedereen kent het: het aha-moment. Ineens heb je het: ‘Eureka!’ Je bent met iemand in gesprek en plotseling begrijp je d…
Online fotocollages maken: populair dankzij Oprah WinfreyOnline fotocollages maken: populair dankzij Oprah WinfreyFoto's. Ooit van die dingen die je ophaalde bij de fotowinkel en in een album plakte met van die hoekjes. Anno nu zijn f…
Best betaalde tv-sterrenIn Nederland is grof geld te verdienen met het verschijnen op televisie. Dit is echter niets vergeleken met de bedragen…
Dr. Phil McGraw tv-psycholoogDe Amerikaanse psycholoog en televisiepresentator Dr. Phil is beroemd geworden door een gastopreden bij de Oprah show. D…
recensieBoek: Children's past lives - Carol BowmanEr zijn al veel boeken geschreven over regressie. Toch is er maar één dat het onderwerp kinderen en regressie zo uitgebr…
Bronnen en referenties
  • Boek: Oprah's eigen wijsheid. door Bill Adler

Reageer op het artikel "Oprah's eigen wijsheid"

Infoteur: Yosha
Laatste update: 20-04-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Levensvisie
Special: Beroemdheden
Schrijf mee!