InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Internationaal > Terroristen van 11 september 2001 opgestaan uit de dood?

Terroristen van 11 september 2001 opgestaan uit de dood?

Terroristen van 11 september 2001 opgestaan uit de dood? Na de aanslagen op 11 september 2001, heeft de F.B.I. een lijst met verdachten opgesteld en openbaar gemaakt via een persbericht (op 14 september 2001). Het persbericht toont verdachten van de vier gekaapte vliegtuigen, waarmee de aanslagen zijn tot voltooiing zijn gebracht. De “terroristen” zouden zichzelf hebben geofferd bij deze aanslagen. Maar hoe is het mogelijk dat sommige verdachten nog springlevend zijn?

Terroristen

Volgens de officiële gegevens, werd een lijst van verdachten gevonden in de rugzak van Mohamed Atta. Al snel werden de eerste zes (van totaal negentien) verdachten van de aanslagen kenbaar gemaakt aan het publiek. Maar al binnen 2 weken kwamen er berichten, dat sommige verdachten nog in leven zouden zijn en in het Midden Oosten woonden.

Bron: Publiek domein / Wikimedia CommonsBron: Publiek domein / Wikimedia Commons

Abdulaziz Alomari

Abdulaziz werd door de FBI geïdentificeerd als de gijzelnemer die Mohamed Atta vergezelde op zijn vlucht van Portland. Hij zou Atte ook geholpen hebben om vlucht 11 te kapen en in World Trade Center 1 (noordtoren) te vliegen. Abdulaziz verteld aan de krant Asharq Al-Awsat: “De naam (op de lijst van de FBI) en de geboortedatum zijn hetzelfde als mijn naam en geboortedatum. Maar ik ben niet degene die de aanslag op het WTC in New York heeft gepleegd”. De ambassade van Saoedi Arabië in Washington verdedigd het onschuld van Alomari. Zij geven aan dat het paspoort van Alomari in 1996 is gestolen en dat hij dit ook heeft gemeld aan de politie.
Bron: FBI / Wikimedia CommonsBron: FBI / Wikimedia Commons

Saeed Alghamdi

Saeed Alghamdi (piloot van Saudi Airlines) werd door de FBI geïdentificeerd als kaper van vlucht 93, welke neerstortte in Pennsylvania. Alghamdi was geschrokken en furieus door de ontdekking dat zijn naam, woonplaats, geboortedatum en beroep klopte met de beschrijving van de FBI. Hij zegt: ”Je kunt je niet voorstellen is hoe het is om beschreven te worden als terrorist en dood te worden verklaard, wanneer je onschuldig en in leven bent”. Alghamdi overweegt juridische stappen tegen de FBI.

Salem Al-Hamzi

Al-Hamzi werd door de FBI geïdentificeerd als een van de kapers van vlucht 77, welke in het Pentagon zou zijn gevlogen. Al-Hamzi zegt: ”Ik ben nog nooit naar de Verenigde Staten geweest en ik ben de afgelopen twee jaar niet uit Saoedi Arabië geweest.”

Ahmed Al-Nami

Al-Nami werd door de FBI geïdentificeerd als een van de kapers van vlucht 93. Maar dit blijkt volgens Al-Nami zelf niet te kloppen. Al-Nami zegt: “Zoals je kunt zien, leef ik nog. Ik was geschokt om mijn naam te horen van The American Justice Departement. Ik heb nog nooit gehoord van Pennsylvania, waar ik het vliegtuig gekaapt zou hebben”.

Waleed Alshehri

Waleed Alshehri (piloot uit Saoedi Arabië) werd door de FBI geïdentificeerd als kaper van vlucht 11. Alshehri dook na de aanslagen op in Marokko, waar hij zowel de Amerikaanse als de Saoedi Arabische autoriteiten heeft ingelicht over zijn onschuld.
Abdulrahman al-Omari (geen foto beschikbaar)
Abdulrahman al-Omari (piloot uit Saoedi Arabië) werd door de FBI geïdentificeerd als kaper van vlucht 11. Direct nadat hij hiervan op de hoogte was, is hij naar het consulaat van Amerika in Jeddah gegaan. Hij eiste een verklaring van het consulaat, omtrent deze misvatting.

Ameer en Adnan Bukhari (geen foto beschikbaar)
Ameer en Adnan Bukhari werden genoemd door de CNN, als verdachte kapers van vlucht 175 (welke in World Trade Center 2 – zuidtoren werd gevlogen). CNN heeft dit moeten rectificeren. Ze plaatsten het rectificatiebericht dat Ameer Bukhari was omgekomen in een kleinschalig vliegtuigongeluk in Florida. Ook meldde dit bericht dat Adnan Bukhari nog in leven was en zelfs een leugendetectortest heeft gedaan, om zijn onschuld te bewijzen.

De 9/11 Commissie

Ondanks de berichten in de media omtrent de “nog levende terroristen”, gaan de 9/11 Commissie en de FBI nergens op in. En dat is wel vreemd te noemen. Het 9/11 Commissie Rapport herhaalt telkens het officiële verhaal over de 19 kapers (in hoofdstuk 1, 7 en de aantekeningen).

Analyse

De onvolkomenheden van de identificatie door de FBI, roepen een hoop vragen op. Maar de gewenste antwoorden blijven helaas achterwege. Dat officiële agentschappen dit onderwerp niet behandelen, lijkt erg verdacht. Ook kan het zo zijn dat deze agentschappen denken, dat de “levende terroristen” geen gevaar zijn voor het officiële verhaal. Er zijn vele mogelijke verklaringen. Denk bijvoorbeeld aan toeval, diefstal van identiteit of het gebruik van zogeheten “patsies” (individuen die worden gebruikt om de schuld te krijgen). Dit laatste lijkt erg aannemelijk, gezien de slechte vliegvaardigheid en het achterlaten van opzienbarend makkelijk te vinden “bewijsmateriaal”.

Lees verder

© 2014 - 2017 Lo-writer, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Terrorisme in de luchtTerrorisme in de luchtTerrorisme is een begrip waar we dagelijks mee worden geconfronteerd. Op de televisie, in de krant en op nieuwswebsites…
Fahrenheit 9/11: George W. Bush, 11 september en terreurFahrenheit 9/11: George W. Bush, 11 september en terreur"Fahrenheit 9/11" is zonder twijfel één van de bekendste producten van regisseur Michael Moore. De regisseur van onder m…
World Trade Center, aanslagenWorld Trade Center, aanslagenOp dinsdag 11 september 2001 werden er vier aanslagen gepleegd in de Verenigde Staten, die tot op de dag van vandaag nog…
Belangrijkste aanslagen van Al-QaedaBelangrijkste aanslagen van Al-QaedaOp 1 mei 2011 werd bekend gemaakt door Obama, dat Osama Bin Laden, de grote Meesterbrein achter de aanslagen van 11 sept…
The Sphere: voor en na de aanslagen van 11 september 2001The Sphere is een grote bronzen sculptuur in de vorm van een bal op een voetstuk van zwart graniet gemaakt in 1971 door…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt / Pixabay
  • FBI Press Response, fbi.gov, 9/14/01
  • For Immediate Release, fbi.gov, 9/27/01
  • Who Did It?, ABCnews.com
  • The hijack suspects, BBC, 9/28/01
  • Revealed: the men with stolen identities, telegraph.co.uk, 9/23/01
  • Revealed: the men with stolen ..., 9/23/01
  • Hijack 'suspects' alive and well, BBC, 9/23/01
  • Dead Saudi Hijack Suspect Resurfaces, Denies Involvement, AllAfrica.com, 9/24/01
  • 'Suicide hijacker' is an airline pilot alive and well in Jeddah, Independent.co.uk, 9/17/01
  • Arrests made at New York airports, CNN.com, 9/13/01
  • Les Américains se trompent sur 5 des 19 terroristes, AllAfrica.com, 9/21/01
  • 9/11 conspiracy theory, BBC.co.uk, 10/6/06
  • Afbeelding bron 1: Publiek domein / Wikimedia Commons
  • Afbeelding bron 2: FBI / Wikimedia Commons

Reageer op het artikel "Terroristen van 11 september 2001 opgestaan uit de dood?"

Infoteur: Lo-writer
Laatste update: 15-05-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Internationaal
Special: Aanslagen 11 september 2001
Schrijf mee!