InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Geld verdienen met prijsvragen

Geld verdienen met prijsvragen

Geld verdienen met prijsvragen is mogelijk, maar het is dan natuurlijk wel belangrijk dat je goed kijkt aan welke prijsvragen je mee doet. Er zijn prijsvragen waarbij je een geldprijs kunt winnen, maar je kunt ook iets anders winnen dat je goed kunt verkopen tegen een aantrekkelijke prijs. Geloof het of niet, sommige mensen hebben hun beroep gemaakt van het beantwoorden van prijsvragen.

Geld verdienen met prijsvragen

Er zijn mensen die geld verdienen met prijsvragen. Sommige mensen maken er zelfs een soort sport van. Ze hebben er min of meer hun beroep van gemaakt. Als je er eenmaal goed in bent, dan kan je er namelijk heel wat geld en leuke prijzen mee verdienen. Je kunt op diverse manieren meedoen met prijsvragen. Zo vind je ze op het internet, in tijdschriften, folders en kranten. Vooral op het internet vind je al vrij snel tientallen websites waarop je kunt meedoen aan prijsvragen. Als je het woord prijsvraag intikt in Google, dan krijg je gelijk een overzicht met meer dan honderden websites.

Meedoen aan een prijsvraag

Meedoen aan een prijsvraag op een website is vrij eenvoudig. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is lid worden van zon site. Een prijsvragenwebsite kun je heel eenvoudig en snel vinden. Als je het woord prijsvraag in een zoekmachine intikt krijg je binnen enkele seconden al een overzicht. Als je het goed uitzoekt, kan je dan ook elke dag prijzen winnen. Vooral wanneer je je abonneert op verschillende websites. De prijzen die je kunt winnen variëren vaak van een klein geldbedrag tot een nieuw product, als een iPad, nieuwe computer of kleding. Er zijn zelfs websites waar je een vakantie of een auto kunt winnen. Vaak hoef je hier alleen maar lid te worden van de site of te vertellen waarom jij graag de vakantie wilt winnen.

Soorten prijsvragen

Er zijn diverse typen prijsvragen waar je aan mee kunt doen, zoals puzzels, vragenlijsten, rebussen of slagzinnen maken. Bij puzzels, vragen en rebussen kan je het antwoord vaak al heel snel op het internet vinden. Vaak staat het zelfs op de website. Op andere websites maak je weer kans op een prijs door je mening te geven of door jezelf te abonneren op een nieuwsbrief. Ook zijn er prijsvragen waar je een schatting kan geven. Ook de antwoorden hiervan vind je al vrij snel via een zoekmachine.

Gegevens opgeven

De meeste organisaties zijn alleen maar uit op gegevens als je naam, adres en telefoonnummer. Aan de hand van deze gegevens kunnen ze je weer aanbiedingen mailen of zelfs bellen. Een bekend voorbeeld hiervan zijn de vervelende telefoontjes met reclameboodschappen. Eigenlijk zijn de meest betrouwbare prijsvragen de oude vertrouwde puzzels in de kranten en tijdschriften.

Lees de voorwaarden

Voordat je meedoet aan een prijsvraag is het een aanrader om eerst goed de voorwaarden door te nemen. Soms is deze leeftijdsgebonden of mogen alleen mensen eraan meedoen die in Nederland wonen. Vul ook niet zomaar klakkeloos je gegevens in, maar bedenk eerst van tevoren of dit het waard is. Door je gegevens op te geven kan je namelijk ook ongewenste post of telefoontjes krijgen.

Verslaving

Laat de prijsvragen geen obsessie worden. Hierdoor verwaarloos je andere, veel leukere activiteiten. Als je de hele dag je mail bekijkt of de prijsvragensite, dan is dit geen goed teken. Neem er dan ook afstand van en zorg ervoor dat het een kleine hobby blijft.

Doorverkopen

Je kunt ook nog eens extra geld verdienen aan de gewonnen producten door ze door te verkopen. Dit kan je ook weer doen op het internet via verkoopsites als Ebay, Speurders en Marktplaats. Vooral wanneer je een vrij nieuw en populair product is, dan kan je hier geld mee verdienen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld verdienen met prijsvragen"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 18-01-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!