InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Snel bijverdienen met bijbaantjes

Snel bijverdienen met bijbaantjes

Mensen willen als het even kan in een korte tijd veel geld verdienen. In dit artikel leest u wat kleine baantjes die u naast uw huidige baan zou kunnen doen om een klein beetje bij te verdienen. Met de sommige baantjes in dit artikel helpt u ook heel erg uw medemens. Er staan baantjes in die zowel voor kinderen als volwassenen geschikt zijn.

Waarom een klein bijbaantje?

Een bijbaantje kan aangenomen worden door zowel kinderen als volwassenen. Het is iets wat weinig tijd in beslag neemt en toch wat oplevert. Meestal is het geen vetpot maar alle kleine beetjes helpen vooral omdat u nog tijd over heeft op de dag of u kunt het doen naast een ander baantje.

De hond van de buren uitlaten

Er zijn honden in elke buurt te vinden, wellicht valt het u op dat de eigenaren vaak aan het werk zijn of dat de hond misschien naar een pension word gebracht. U kunt voorstellen dat u de hond voor diegene uit wilt gaan laten. Zo krijgt de hond persoonlijke aandacht en u kunt hem/haar ook eventueel eens in de zoveel tijd voor de mensen borstelen.
Afhankelijk van wat voor ras het is zult u zo'n 3 kwartier met de hond kunnen gaan wandelen, zo heeft u een lekkere wandeling en verdient u daar toch geld mee. Bij een uitlaatservice betaald men vaak 10 euro voor 1 x wandelen u zou dus gerust 2,50 per keer kunnen vragen of een vast bedrag per week. Let wel op dat er ook nadelen aan zitten:
  • Als de hond met een beschadiging thuis komt word u er op aangekeken
  • Het kan zijn dat de hond erg trekt aan de riem

Plastic flessen ophalen

U kunt langs deuren gaan en vragen of u de plastic flessen mag inleveren. Zo helpt u de mensen van hun lege flessen af te komen, u helpt het milieu en wellicht mag u het statiegeld houden. Let wel, dit is meer een baantje voor kinderen. Volwassenen zullen raar opkijken als volwassen aan de deur vragen of men de lege flessen mag inleveren.

Boodschappen doen

U kunt bijvoorbeeld bij een bejaarde tehuis en/of aanleunflat een briefje ophangen dat u bereid bent voor een kleine vergoeding boodschappen voor de mensen te doen. Misschien bent u een uurtje onderweg voor de boodschappen maar u kunt het ook combineren tijdens het halen van uw eigen boodschappen. Zo helpt u de mensen ook heel erg aangezien boodschappen doen nogal een gesjouw kan zijn.

Strijken/schoonmaken

Op internet zijn al veel advertenties te vinden van mensen die een schoonmaker voor hun huis zoeken. Vaak krijgt men tussen de 8 en 15 euro per uur betaald. Het zal misschien tussen de 2 en 4 uur per week in beslag nemen maar verdeeld over een week is dat niet veel werk en makkelijk te combineren. Vaak zijn het klusjes als stofzuigen, dweilen een badkamer schoonmaken etcetra. De spullen om mee schoon te maken hebben de mensen vaak zelf al in huis.
U kunt ook aan huis gaan strijken. Plaats een advertentie waarin word aangegeven dat mensen met hun gekreukelde kleding naar u toe kunnen komen. U strijkt het en u belt als men het weer op kan halen. U kunt hierbij een paar cent per kledingstuk vragen en het aantal cent af laten hangen van het kledingstuk. Een overhemd is bijvoorbeeld meer werk dan een spijkerbroek.

Auto's schoonmaken

Het klinkt als een kinder bijbaantje, echter kan dit uitlopen tot een fulltime baan bij de juiste benodigheden. Er zijn bijvoorbeeld services die de auto volledig uitstofzuigen, waxen enzovoorts en dat particulier. De tarieven kunnen dus ook erg varieren afhankelijk van de producten en de behandeling die u de auto geeft. Let wel op des te professioneler u aan het werk gaat des te meer tijd neemt het in beslag.

Post bezorgen

Als u post bezorgt werk u wel in loondienst echter neemt dit meestal zo'n uurtje per dag in beslag. In de winter met slecht weer zult u ook langs de deuren moeten daar in tegenover krijgt u rondom kerst kaartjes die u mag uitdelen in de wijk die u loopt, hiervoor geven sommige extra fooi. Er zijn verschillende tijden waarop u de post kunt bezorgen zo zou u elke morgen vroeg de ochtendkrant kunnen langsbrengen waardoor u op de dag naar een andere baan zou kunnen.

Oppassen

Vaak vragen mensen een oppas voor in de avond zodat de ouders een hobby uit kunnen oefenen of gewoon gezellig een avond op pad kunnen gaan. Doordat het vaak voor in de avond is legt u de kinderen meestal na een tijd in bed en kunt u gewoon televisie kijken. Wellicht kunt u nog wat extra verdienen door voor te stellen het huis ondertussen schoon te maken. Let wel op dat niet alle kinderen even makkelijk zijn en dat u wel genoeg aandacht en liefde aan ze besteed.
Gerelateerde artikelen
Kinderbijslag en een vakantiebaan: hoeveel bijverdienen?Kinderbijslag en een vakantiebaan: hoeveel bijverdienen?Een vakantiebaan die niet meer dan 1250 euro oplevert heeft geen gevolgen voor de kinderbijslag, mits een kind niet meer…
Goed verdienen of meer verdienen als lager opgeleideVeel geld verdienen: dat wil iedereen wel. Geld is uiteindelijk de reden waarom je werkt, want je werkt om te leven toch…
Te jong voor een bijbaan, maar toch geld verdienenTe jong voor een bijbaan, maar toch geld verdienenWil je een bijbaantje, maar ben je nog te jong? Niet getreurd. Er zijn vele andere manieren om geld te verdienen. Je kun…
Thuiswerk als bijbaantjeThuiswerk als bijbaantjeThuiswerk is een goede bron van inkomsten. Veel mensen verdienen op deze manier een extraatje, dat zij per maand kunnen…

Reageer op het artikel "Snel bijverdienen met bijbaantjes"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 25-02-2010
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!