InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Dating > Verleiden met kleuren

Verleiden met kleuren

Klaar voor een lekker avondje stappen? Mannen proberen te verleiden? Hoe kan je kleding hierbij helpen en vooral: welke kleuren zijn geschikt om het verleiden gemakkelijker te maken?

Rood

Dit is de kleur die mensen het meest imponeert, het valt op en blinkt uit. Daarom wordt rood ook gebruikt in verkeerssignalen, als teken van mogelijk gevaar. Maar rood is ook de kleur van de liefde en passie. Volgens wetenschappers brengt de kleur veel meer teweeg dan dat, het energie niveau in de hersenen zou verhogen en die zou weer zorgen voor een opwindend gevoel. Uit onderzoek van professor Daniela Niesta Kayser is gebleken dat wanneer vrouwen een rood kledingstuk dragen, mannen dichter bij die vrouwen gaan zitten maar ook pikantere vragen aan haar stellen. Andersom werkt het ook. Uit een ander onderzoek van deze professor blijkt dat wanneer mannen iets roods in hun kleding hebben ze door vrouwen vaak gezien worden als aantrekkelijk.
Als je de volgende keer gaat stappen, denk er dan goed aan wat rood teweeg kan brengen.

Blauw

De kleur blauw straalt zelfverzekerdheid en rust uit, het schijnt de communicatie te bevorderen juist omdat je rust uitstraalt. Vroeger werd blauw gebruikt om kwade machten te verdrijven, daarom zijn er ook zoveel daken van kerkjes in Griekenland blauw geschilderd. Door jezelf in iets blauws te steken kan het nog wel eens zo zijn dat je aanspreekbaar overkomt, dat er eerder mensen op je afstappen om een praatje met je te maken maar ook dat mensen niet van je schrikken wanneer jij op mensen afstapt om een praatje te maken.

Groen

Met groen wordt vaak frisheid geassocieerd en het is tevens de kleur van hoop en vrede.
Groen werkt rustgevend, in het verleden zagen we bijna niets anders dan groen en daarom valt het ons nu bijna niet meer op. Groen contrasteert met rood, en daarom is het ook een beetje een rare kleur, aan de ene kant frisheid en natuur, aan de andere kant vergif en angstaanjagende (mythologische) dieren. Wanneer je jezelf in het groen kleed zul je stabiel en rustig overkomen, een mooie kleur maar misschien niet als je erop uit bent om iemand te verlijden.

Wit

De kleur die wordt gezien als rein en puur. Daarom is de traditionele bruidsjurk ook wit van kleur, het moet maagdelijkheid uitstralen. Wanneer je wit draagt zal dit een gevoel van onschuld en misschien zelfs fragiliteit uitstralen. Waarom zou je deze reactie willen opwekken bij mannen? Vanaf het begin der tijden zijn mannen gezegend met het idee dat ze het kleine en fragiele moeten beschermen en dit kan dus alleen maar in je voordeel werken.
© 2011 - 2019 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.niesta.org/index.html

Reageer op het artikel "Verleiden met kleuren"

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 30-05-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Dating
Schrijf mee!