InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Communicatie > BodyTalk Therapie

BodyTalk Therapie

BodyTalk Therapie BodyTalk is een Therapeutische Behandelingsmethode. BodyTalk combineert de energetische werking van Acupunctuur, Kinesiologie, Yoga elementen en de Westerse Medische kennis. Body Talk gaat er vanuit dat ieder mens intuïtief weet, wat er met zichzelf aan de hand is. De BodyTalk therapeut maakt middels een Spiertest communicatie met het lichaam mogelijk. Behandeling is gericht op herstel van de Communicatiesystemen van het lichaam en het in Balans brengen en harmoniseren van Lichaam en Geest.

BodyTalk methode

De BodyTalk methode is in 1995 ontwikkeld door John Veltheim, een Australische chiropractor en acupuncturist, die daarnaast tevens Bio-energetische therapie, Toegepaste Kinesiologie, Sportgeneeskunde, Osteopathie en Filosofie heeft gestudeerd.

BodyTalk

Combineert de energetische werking van Acupunctuur, Toegepaste Kinesiologie (leer van de beweging), Westerse medische kennis en elementen van de Yoga.

Body Talk: Balans Lichaam Geest

Bij de BodyTalk methode gaat het om het helpen regisseren en in balans brengen van lichaam en geest. Het lichaam is een complex geheel met een gevoelige balans tussen fysiologische en biochemische functies, emotionele en mentale interacties, invloeden vanuit de omgeving, erfelijkheden en genetische grenzen. En daarbij heeft het lichaam de behoefte om al deze factoren harmonisch samen te laten werken.

Body Talk: Disharmonie Harmonie Symfonie

De BodyTalk methode gaat er vanuit dat ieder mens intuïtief weet wat er met zichzelf aan de hand is. Men kan het lichaam vergelijken met een symfonieorkest. Alle instrumenten zijn prachtig gestemd, maar wanneer ieder alleen maar zijn eigen spel volgt, ontstaat er disharmonie in plaats van een symfonie. De BodyTalk therapeut kan gezien worden als de dirigent die, aan de hand van wat men zelf weet, alles in balans brengt om zodoende een harmonische Gezondheidssymfonie te creëren.

BodyTalk Therapeut

De BodyTalk methode maakt communicatie met het lichaam mogelijk door gebruik te maken van een Spiertest. Deze spiertest geeft de therapeut -door middel van een 'ja' of 'nee'-, antwoord op elke vraag die aan het lichaam wordt gesteld. Hetgeen men zelf 'intuïtief weet', geeft de therapeut instructies voor het tot stand brengen of behouden van een optimale gezondheid van Lichaam en Geest. Door een uitgebreid vragenprotocol toe te passen, kan de therapeut vaststellen wat er gedaan dient te worden om lichaam en geest in harmonie te brengen. De BodyTalk therapeut komt hierdoor op het spoor welke organen, klieren of lichaamsdelen met elkaar verbonden moeten worden om de onderlinge communicatie te herstellen. Dit zowel op fysiologisch, biochemisch, emotioneel en energetisch niveau, als ook binnen de bloedcirculatie en het zenuwstelsel.

Het blijkt zo te zijn dat, indien de communicatiesystemen van het lichaam worden hersteld, lichaam en geest harmoniseren en het lichaam in staat is zichzelf op een diep niveau te genezen.

De duur en frequentie van BodyTalk behandeling verschilt per situatie en individu. BodyTalk kan ook preventief werken.

Ziektekostenverzekeringen vergoeden soms (gedeeltelijk) BodyTalk behandelingen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Energetische therapie: lichaam en geest in balansEnergetische therapie: lichaam en geest in balansAlles waar je mee bezig bent draait om energie, bijvoorbeeld ademhaling of iets eten. Ook dingen zoals water dat door ee…
Kortdurende oplossingsgerichte therapieWanneer iemand psychische hulp zoekt, verwacht deze een snelle reactie van de hulpverlener. Veel mensen die in aanraking…
Wat is Touch for health en wat kan je er mee?Wat is Touch for health en wat kan je er mee?Touch for Health is een specifieke lichaamsgerichte geneeswijze uit het alternatieve of natuurkundig circuit. Toch is he…
VoetreflectietherapieBij een voetreflectiebehandeling worden speciale bereiken van de voetzool, de zogenoemde reflexzones, masseert. Deze zon…
Fasciatherapie: manuele therapie van het bindweefselFasciatherapie: manuele therapie van het bindweefselFasciatherapie is een vorm van manuele therapie waarbij het bindweefsel wordt behandeld. Er wordt uitgegaan van het zelf…

Reageer op het artikel "BodyTalk Therapie"

Reactie

Treeske Soentken, 29-09-2017 03:54 #1
Is deze therapie voorhanden in Amstelveen? Ben zeer geïnteresseerd.

Infoteur: Sila
Gepubliceerd: 29-01-2007
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Communicatie
Special: Alternatieve geneeswijze
Reacties: 1
Schrijf mee!