InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Ontvankelijk zijn voor nieuwe kansen en mogelijkheden

Ontvankelijk zijn voor nieuwe kansen en mogelijkheden

Ontvankelijk zijn voor nieuwe kansen en mogelijkheden Onbevangen en ontvankelijk zijn voor nieuwe kansen en mogelijkheden in het leven. Sluit eerst het verleden af en open je hart... Wat hulpmiddeltjes en tips hiervoor staan in dit artikel.

Loslaten

Het is belangrijk om te leven in het ‘nu’, er is immers niet anders. Het verleden is voorbij, daar kunnen we niets meer aan veranderen en de toekomst moet nog komen. Als we nog teveel aan ‘vroeger’ vastklampen, kan dit een belemmering zijn voor de spirituele groei en ontwikkeling. Het is ook een factor bij de vorming van eventuele blokkades of remmingen.

Onbevangenheid en ontvankelijkheid

Negatieve invloeden of stemmingen wegnemen

Als er een negatieve energie heerst, dan kan dit de positieve gebeurtenissen blokkeren of positieve processen vertragen. Het is daarom van belang zoveel mogelijk positief te denken en te handelen. Ook kan de wet van aantrekking in werking treden: alles begint met een gedachte. Bij negatieve gedachtes kan dit terug keren naar de persoon in kwestie. Dus denk liever positief, voor een positieve energiestroom.

Mediteren

Meditatie vormt een rustpunt in ons drukke bestaan. Het stelt je in staat om even tot jezelf te komen en even te ontspannen. In combinatie met een goede, rustige ademhaling kan het ook bijdragen om in contact te komen met je 'Hogere zelf' en los te raken van lagere emoties, zoals bijvoorbeeld: ergernis, woede, onrust, stress, enz. Ook yoga kan helpen om te ontstressen en bijdragen tot een betere ademhaling.

Klanken, kleuren of geuren gebruiken

Bij het horen van mooie muziek of het zien van mooie kleuren, kan men ook worden verlost van neerslachtige gevoelens. De kleur groen heeft bijvoorbeeld een ontspannende werking. Maar ook bloemen kunnen een positieve stemming bevorderen. Om te ontspannen kan ook gebruik worden gemaakt van geuren. Voorbeeld van een geur die ontspannend werkt is Lavendel.

Edelstenen om een negatieve stemming te neutraliseren

Het dragen van een Bergkristal kan er toe bijdragen dat negatieve invloeden of een negatieve stemming worden geneutraliseerd. Een Citrien zorgt voor een zonnig(er) karakter. Vooral de Bergkristal zal veel negatieve energie op nemen. Reinig de stenen daarom regelmatig.

Reiniging van edelstenen

Leg de edelstenen een nacht in een schaaltje met schoon water. Er kunnen zich wat belletjes rond de stenen verzamelen. Wanneer deze belletjes verdwenen zijn is de reiniging voltooid. Spoel daarna de edelstenen af met koud water en dep ze droog. Er zijn ook zakken met kleinere Bergkristallen verkrijgbaar die dienen als reiniging voor andere stenen vanwege de opname van negatieve energie. Sommige edelstenen moeten worden gereinigd door ze in de aarde te stoppen, omdat ze door hun geringe hardheid niet tegen het water kunnen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ontvankelijk zijn voor nieuwe kansen en mogelijkheden"

Infoteur: Ymannee
Laatste update: 07-01-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!