InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Gabriela Gaastra, wie is zij?

Gabriela Gaastra, wie is zij?

Gabriele Gaastra is een naam die met vlagen regelmatig terugkomt in het nieuws. Zij kwam in ieder geval naar voren bij het nieuws rond het drama op koninginnedag 2009. Dat komt door hij omstreden uitspraken over de aanslag van Kars T. In dit artikel vindt u meer informatie over Gabriele Gaastra.

Algemene informatie over Gabriela Gaastra

Gabriela Gaastra is een schrijfster, ze geeft workshops en doet dat vanuit haar oogpunt als medium. Maria Magadalena en Jezus geven volgens haar, via haar en haar man Reint levenslessen door. In het boek “Jij bent God zeggen Maria Magdalena, Jezus en Maria” wordt bijvoorbeeld doorgegeven dat ook wij, de mens, deel uit maakt van de almachtige God. De bijeenkomsten en workshops staan natuurlijk ook in een spiritueel daglicht waarbij God centraal staat.

Gabriela Gaastra in verband met de aanslag van Kars T op Koninginnedag 2009

Op 30 april 2009, koninginnedag, pleegde Kars T een aanslag op de koninklijke familie. Daarbij verongelukte de dader zelf en 6 omstanders. Gabriele Gaastra beweert op 2 mei 2009 een openbaring gehad te hebben over dit drama. Maria Magdalena, Jezus en Maria zouden haar uitleg gegeven hebben over de aanslag van Kars T op 30 april 2009.

“De huidige relatie tussen de Koninklijke familie en het Nederlandse volk, was niet verankerd in de Aardse beproevingen die ontstaan wanneer jullie als mensen met het kwade geconfronteerd worden. Het was niet verankerd in mededogen en in het Christusbewustzijn van jullie hart. Het gebeuren tijdens Koninginnedag is dan ook van grote spirituele betekenis. Het heeft het karakter van een collectief inwijdingsritueel. Alle betrokkenen, en ook de plek waar de confrontatie plaatsvond, laten iets zien van jullie collectieve ontwikkelingsproces… ...Er vond een confrontatie plaats tussen een man in de rol van dader, die voor het uitvoeren van een kwalijke daad stond, namelijk het plegen van een aanslag op het Koningshuis. De betrokken mensen die gewond raakten of hun leven hebben gegeven om de Oranjes te redden, hebben vanuit historisch perspectief de rol van ‘Ridders’ gespeeld.”

De openbaring komt er op neer dat Gabriela Gaastra de aanslag van Kars T als positief ervaardt omdat het een hoger doel diende. De slachtoffers zouden voor de ridderrol, en dus het letsel, gekozen hebben. Deze uitlatingen zijn gedaan via haar mailinglist.

Gabriela Gaastra en de zorgverzekeringen

Je kunt je voorstellen dat Gabriela Gaastra door haar openbaring over het drama op koninginnedag 2009 in opspraak is gekomen. Later is gebleken dat haar behandelingen als spiritueel medium vergoed worden door verschillende zorgverzekeraars, zoals CZ, Aegon, Achmea, Menzis en Ohra.

CZ heeft bekend te gemaakt zich over deze kwestie te buigen en wellicht deze behandelingen uit het zorgpakket te halen. Menzis daarentegen vindt “dat het haar niet aangaat wat Gaastra biedt”. Gaastra is immers door de Vereniging van Natuurgeneeskundig Therapeuten (VNT) erkend. De eerder genoemde zorgverzekeraars vergoeden behandelingen bij praktijken die door de VNT goedgekeurd zijn.

De VNT laat weten “dat het bestuur zich over de kwestie zal buigen. Maar tegelijkertijd stelt de vereniging dat de motivatie van Gabriela goed is, en dat iedereen de vrijheid heeft zijn eigen wereldbeeld te creëren.”
Gerelateerde artikelen
Drama tijdens Koninginnedag 2009 in ApeldoornKoninginnedag hoort een feest te zijn, met veel evenementen en activiteiten. Maar Koninginnedag 2009 kreeg een aparte we…
Koninginnedag wordt Koningsdag: de oorsprong van dit feestKoninginnedag wordt Koningsdag: de oorsprong van dit feestZonder dat iemand het vermoedde kwam er op 30 april 2012 een eind aan een jaarlijks terugkerend volksfeest, die dag werd…
Zwarte KoninginnedagZwarte KoninginnedagNederland is op 30 april 2009 wakker geschrokken uit een koninklijk sprookje. De dag begon prachtig. De lucht was strale…
Koningsdag op 26 april 2014Koningsdag op 26 april 2014Al meer dan honderd jaar hebben wij Koninginnedag als nationale feestdag gehad. Maar nu wij als staatshoofd een Koning h…
Koninklijk bezoek en vaderlandse feestdagKoninklijk bezoek en vaderlandse feestdagElk jaar op of rond de verjaardag van de vorst viert Nederland Koningsdag en bezoekt de koning een plaats in het land. W…

Reageer op het artikel "Gabriela Gaastra, wie is zij?"

Reacties

J. A. van der Vlugt, 13-07-2011 17:58 #2
Het is nu eenmaal moeilijk uit te leggen aan de mensheid waarvan 85/90% nog in een coma -teuze slaap verkeren! Mevr. Gaastra heeft gelijk met wat ze zegt, alleen was het beter geweest als ze had gezwegen, en het voor zichzelf had gehouden! Want dit heeft wederom duidelijk gemaakt dat al hoewel het ontwaken al in volle gang is, er nog steeds te veel mensen slapen!

Een collega paragnost!

Richard Engelen, 20-05-2009 06:45 #1
Wie het boek: De zetel van de ziel heeft gelezen van Gary Zukav, herkent de uitspraken van mevr. Gaastra. Gisteren heb ik voor het eerst vernomen van haar uitspraken. De woorden van mevr. Gaastra zijn niet slim gekozen. Zoals Jacky van de Berckt (op zoek naar het zesde zintuig) laat weten, komen haar woorden niet vreemd over. De reactie van mevr. Gaastra zijn zeer ongelukkig, alhoewel de woorden van haar datgene bewerkstelligen, waarvan zij zegt dat het ongeval dit doet. Haar woorden zorgen ervoor dat er mensen zijn die nog sterker en gebroederlijker tegenover alternatieve geneeswijzen gaan staan. De verslaggever van Netwerk vroeg gisteren nog, waarom nu die uitspraken. Het lijkt mij vrij simpel. Vandaag komt haar boek uit. Hiermee heb ik alles gezegd.
Je hebt mensen die vanuit de alternatieve geneeswijzen mensen helpen met de hersens en met het hart. Geef mij die van het hart maar.
Richard Engelen (op zoek naar het zesde zintuig)

Infoteur: Mabe
Laatste update: 14-07-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!