InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > De kleuren van een aura, wat betekent het?

De kleuren van een aura, wat betekent het?

De kleuren van een aura, wat betekent het? Bij het woord aura denken veel mensen aan een soort lichtkrans om zich heen. Een aura zou aangeven hoe jij je voelt en wat je karakter is. Er zijn mensen die het aura van andere mensen kunnen zien. Aura's kunnen zien hoort bij het paranormaal begaafde. Een aura ziet er misschien uit als een soort lichtkrans, maar het is een energieveld. Dit energieveld laat zien hoe jij je voelt. Sommige mensen zijn meer visueel ingesteld dan anderen en kunnen deze energievelden (aura's) zien. Waaruit bestaat een aura en wat zeggen de kleuren over je persoonlijkheid?

Waaruit bestaat een aura?

Een aura is heel complex, maar om het makkelijk te houden zeggen we dat een aura een binnenste laag en een buitenste laag heeft. De binnenste laag wordt het etherisch lichaam genoemd. Dit etherisch lichaam staat heel dicht bij je eigen "echte" lichaam. Auralezers kunnen aan de binnenste laag van de aura zien hoe het met je fysieke gezondheid is. Wanneer iemand ziek is of pijn heeft, is dit aan de aura te zien. Iemand die aura's kan zien, ziet dan donkere vlekken of stukken, vage kleuren en scheuren in de binnenste laag van de aura.

De buitenste laag van de aura wordt het astrale lichaam genoemd. Uit dit stuk van de aura vallen vele dingen te zien. Een auralezer kan bijvoorbeeld zien hoe jij je op dat moment voelt. De kleur van de aura geeft aan wat je gemoedstoestand van dat moment is. Ook kan dit gedeelte van de aura laten zien wat je karakter is. Verschillende eigenschappen hebben verschillende kleuren. Je aura vertelt dus heel veel over hoe jij bent als persoon.

De kleuren van de aura

Een aura ziet er uit als een soort lichtkrans. Er wordt ook wel eens gezegd dat een aura je beschermt tegen andere energieën. Een aura is een lichtkrans met allemaal verschillende kleuren. Een mens heeft veel eigenschappen en gevoelens. Des te meer een kleur voorkomt, des te meer iemand een bepaalde eigenschap of gevoelens heeft. Iedereen heeft de meeste kleuren wel in hun aura zitten, maar er zijn altijd verschillende kleuren die overheersen. Deze overheersende kleuren zeggen het meest over hoe je je voelt en wat jouw eigenschappen zijn. Hieronder de verschillende kleuren met hun goede eigenschappen.

Kleuren eigenschappen

Iedere kleur heeft zijn eigen unieke karakter en eigenschap. Elke kleur heeft dus een andere betekenis. De volgende kleuren zijn te onderscheiden:
  • Ultra violet - Helderziendheid, visioenen, dromen, spiritueel
  • Violet - Spiritueel, intuïtie, spontaan
  • Oranje - Een goed persoon, blijdschap, vriendelijk en plezier
  • Roze - Liefde, harmonie en hartelijk zijn
  • Licht rood - Sexualiteit en passie
  • Rood - Begeerlijk, hartstocht en enorme wilskracht
  • Donker rood - Enthousiast en dol op aandacht
  • Indigo - Spiritueel en magie
  • Wit - Balans tussen aarde en spiritueel, rust
  • Zilver - Zelfverzekerd zijn, creatief en vruchtbaarheid
  • Koper - Nuchter, down to earth en veel zelfdiscipline
  • Turquoise - Zekerheid, positief en veel energie
  • Geel - Levensgenieter en blijdschap
  • Geel/bruin - Op zoek naar ontwikkeling en verandering, kracht en doelgerichtheid
  • Aqua marijn - Gevoelig, medelevend en teder
  • Donker groen - Natuurmens, rustig en betrouwbaar
  • Donker blauw - Begrip, eerlijkheid en betrouwbaar
  • Hemels blauw - Groot verbeeldingsvermogen, creatief
  • Lavendel - Heel spiritueel, weinig intresse voor het aardse

Hieronder een lijst met kleuren van slechte eigenschappen;

  • Olijfgroen - Achterbaks, jaloezie
  • Grijs - Angst, onzekerheid, ziek zijn
  • Donker geel - Laf, argwaan
  • Zwart - Dood, vernieting,

Tenslotte

Het grootste deel van de mensen kan uit zichzelf geen aura's zien. Toch kunnen mensen die ervoor open staan dit wel leren! Een ervaren aura-lezer kan hierbij helpen. Ook worden er in verschillende plaatsen spirituele workshops gegeven om het aura lezen te leren. Een aura is niet zweverig, dus probeer het eens uit en laat je aura lezen!
© 2015 - 2019 Ladycurious, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Activedia, Pixabay
  • http://www.jhk1.nl/page/aurakleur.htm
  • http://dare.uva.nl/cgi/arno/show.cgi?fid=180393

Reageer op het artikel "De kleuren van een aura, wat betekent het?"

Infoteur: Ladycurious
Laatste update: 01-06-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!