Cadeau ideeën voor een 12,5 jarig huwelijk

Wanneer een echtpaar 12,5 jaar getrouwd is noemt men dit een koperen huwelijk. Deze naam is waarschijnlijk ontstaan in Duitsland tijdens de middeleeuwen. In Nederland is het heel gewoon dat dit jubileum gevierd wordt. Deze gebeurtenis wordt niet in alle landen gevierd. Wanneer er een feest gevierd wordt horen daar ook meestal cadeaus bij. U kunt zelf bepalen hoe duur het geschenk is dat u geeft. In de middeleeuwen was dat in Duitsland wel anders. Daar werd namelijk door buren en vrienden een duur cadeau gegeven.

Koperen huwelijk

Wanneer mensen 12,5 jaar getrouwd zijn noemt men dit een koperen huwelijk. Soms worden er cadeaus aan het jubileumpaar gegeven wat van koper gemaakt is. In Nederland wordt dit ook gevierd bij een geregistreerd partnerschap. Een koperen bruiloft is een van de eerste jubileum momenten in het huwelijk. Vaak wordt voor dit eerste huwelijjksjubileum een feestje gegeven. Het vieren van het 12,5 jarig huwelijks jubileum is niet in alle landen gebruikelijk. Waarschijnlijk is deze traditie in Duitsland tijdens de middeleeuwen ontstaan. Wanneer een echtpaar 25 jaar getrouwd was kreeg de vrouw een zilveren krans of kroon. Dit werd cadeau gedaan door vrienden en buren van het echtpaar. Wanneer een paar 50 jaar getrouwd was kreeg de vrouw een gouden krans of kroon. Hoe langer het huwelijk duurde, werden de geschenken waardevoller. Voor het 12,5 jarig huwelijks jubileum werd voor een ander edelmetaal gekozen namelijk “koper” Omdat dit weer minder waard is dan zilver.

Wat geef je cadeau bij een 12,5 jarig huwelijk?

Een huwelijksjubileum is vaak een mooie gelegenheid om het echtpaar een origineel cadeau te geven. Het is een moment om het echtpaar in het zonnetje te zetten. Echtparen die 12,5 jaar getrouwd zijn hebben vaak niet zoveel wensen. U kunt altijd een envelop met geld geven. Hieronder staan enkele andere cadeaus vermeld die gegeven kunnen worden. Dit voor wanneer u een envelop met inhoud niet origineel vindt.

Een geldboompje

Koop een plant of een bonsaiboompje. Hang tussen de blaadjes van de plant rolletjes of gevouwen bankbiljetten. U kunt deze eventueel ophangen met gekleurde strikjes.

Huwelijkskaars

Een kaars met opdruk van ringen en een duif. Met de namen van het jubileumpaar en de datum van hun huwelijk. Hier kunt u eventueel (koperen) kaarsen standaards bij cadeau geven.

Digitale fotolijst

Een digitale fotolijst met foto’s van het jubilerende echtpaar of met foto’s van hun woonplaats. U kunt ook een fotoreportage maken van de eventuele kinderen of huisdieren.

Bloemenabonnement

Met een bloemenabonnement kunt u bij het jubileumpaar iedere week of om de twee weken bloemen laten bezorgen voor een bepaalde tijd. Bloemenabonnement zijn er verschillende prijsklassen verkrijgbaar.

Wijncadeau

Wanneer het jubilerende paar wijnliefhebbers zijn kunt u denken om een fles wijn in een geschenkdoos geven of een fles wijn met twee (kristallen) wijnglazen.

De Nationale Trouwbon

De Nationale Trouwbon is verkrijgbaar in de waarden van € 10,00 tot € 100,00.
De bon kunt u bestellen verpakt in een cadeaubox met chocolade en een persoonlijke tekst. Ook kunt u de bon bestellen met een gratis bronzen envelop. Voorzien van een boodschap voor het jubileumpaar. Wanneer er haast geboden is kunt u de bon betalen en direct uitprinten. Met deze cadeaubon kan het jubileumpaar uit meer dan honderd webwinkels artikelen naar keuze uitzoeken.

Hotelovernachting met sauna entree

Een hotelovernachting waarbij de toegang voor een wellness centrum is inbegrepen. Na afloop van het sauna bezoek hoeft het huwelijksjubileumpaar niet naar huis. Zij kunnen na een ontspannende dag genieten van een diner en een hotelovernachting.

Cadeaubon voor toegang subtropisch zwem -en saunaparadijs Preston Palace

Met deze cadeaubon kan het echtpaar, anno 2015, gebruik maken van het subtropisch zwembad, sauna, stoombad, whirlpools en zonnehemels. Tijdens uw verblijf
In het zwem- en saunaparadijs is er onbeperkt koffie, thee, en frisdranken verkrijgbaar. Ook kunt u hier onbeperkt genieten van vers fruit en ijs.

Uw jaar in beeld

De dvd uw geboorte jaar in beeld kunt u apart geven aan beide huwelijksjubilarissen. Eventueel met de geboorte jaren van beiden. In plaats van het geboortejaar kunt u ook een dvd geven van het jaar dat dat het echtpaar in het huwelijk getreden is. De dvd bevat beelden van speciale momenten van dat jaar.

Een cadeaumand

Wanneer u het echtpaar wat beter kent en weet wat zij voor geurtjes zij lekker vinden. Kunt u een mand vullen met bijvoorbeeld 2 handdoeken, douche- badschuim, scrubzout en bodylotion voor hem en haar. Hierbij kunt u eventueel een mooie kaart met een persoonlijke tekst of een wellness cadeaubon bij geven.
© 2015 - 2020 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Traditionele huwelijksverjaardag cadeausTraditionele huwelijksverjaardag cadeausDe zoektocht naar een leuk cadeau om de verjaardag van het huwelijk te vieren kan moeilijk en bijzonder stressvol zijn.…
Tips om een Huwelijk met Huwelijksproblemen te reddenTips om een Huwelijk met Huwelijksproblemen te reddenEen huwelijk zonder huwelijksproblemen bestaat niet. Er kunnen zich echter relatieproblemen voordoen waardoor het huweli…
Sinterklaas spelSinterklaas spelEen leuk en gezellig spel om met de hele familie te spelen op sinterklaasavond. Het kan natuurlijk ook als kerstspell ge…
Cadeau-ideeën voor een vijfentwintigjarig huwelijkEen vijfentwintigjarig huwelijk wordt ook wel een zilveren jubileum genoemd. Het is vaak moeilijk om een passend cadeau…

Overlast van de burenOverlast van de burenDe een heeft er regelmatig last van en de ander nooit. Je kunt het nooit voorspellen, want ook als je je buurman honderd…
10 apps om nieuwe mensen te leren kennen10 apps om nieuwe mensen te leren kennenNieuwe mensen leren kennen gebeurt steeds vaker online. Een op de drie relaties start tegenwoordig zelfs online. Het is…
Bronnen en referenties
  • Deze bronnen zijn geraadpleegd op 10-03-2015
  • http://www.flowerservice.nl/http://
  • www.vankaarstotservet.nl/huwelijkskaars-5554-duif-ring-25070.html?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_campaign=feed&utm_term=75584|
  • http://www.nationaletrouwbon.nl/jubileum-huwelijk/12-5-jaar-huwelijk-cadeau/
  • http://www.hotel4wellness.nl/hotelovernachting-entree-sauna-arrangement.html
  • https://www.kadopagina.nl/cadeaus/detail-pagina/?id=volop-zwemplezier-bij-preston-palace
  • http://www.gadgethouse.nl/1994-uw-jaar-in-beeld-p3788.html?utm_medium=tradetracker&utm_campaign=feed
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Wedding_anniversary#Celebration_and_gifts

Reageer op het artikel "Cadeau ideeën voor een 12,5 jarig huwelijk"

Reactie

Karin, 13-11-2017 16:26 #1
Super bedankt, ik heb nu een leuk cadeau. Reactie infoteur, 13-05-2019
Goed om te horen.

Infoteur: Judyb
Gepubliceerd: 10-03-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Reacties: 1
Schrijf mee!