InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Bruiloft organiseren: De huwelijksreis uitzoeken en boeken

Bruiloft organiseren: De huwelijksreis uitzoeken en boeken

Bruiloft organiseren: De huwelijksreis uitzoeken en boeken Verreweg de meeste bruidsparen plannen ook een persoonlijke huwelijksreis. Deze reis wordt in de meeste gevallen aansluitend op de huwelijksdag gepland. Heerlijk op vakantie na alle drukke voorbereidingen voor de bruiloft. Slechts in enkele gevallen is er sprake van een uitgestelde huwelijksreis. De huwelijksreis is een belangrijk onderdeel van gewoontes en tradities rond een trouwerij. Er is een ruim aanbod aan speciale huwelijksreizen, maar je kunt natuurlijk ook doen wat je zelf wilt.

Huwelijksreis is geen gewone vakantie

De huwelijksreis mag niet vergeleken worden met een gewone vakantie. Men is voor de huwelijksreis toch vaak op zoek naar net een andere soort vakantie. Denk daarbij aan een romantische bestemming of een bijzondere en verre reis. Meestal worden de toeristische oorden gemeden en juist naar rustigere en meer afgelegen bestemmingen gezocht. De huwelijksreis kan een strandvakantie worden met een uitgebreid verwenarrangement. Maar zeker zo vaak wordt ook voor een echte actieve vakantie gekozen, waar de omgeving allerlei mogelijkheden biedt om nieuwe culturen te ontdekken.

Huwelijksreis en de bestemming

De belangrijkste en meest geboekte bestemmingen

  • Bali
  • Malediven
  • Italië
  • Griekenland
  • Mauritius
  • Maleisië
  • Thailand
  • Seychellen
  • Curaçao
  • Zuid Afrika

Boeken van de huwelijksreis

Je kunt de huwelijksreis beschouwen als één van jullie vele vakanties samen en dus ook hierbij op dezelfde manier te werk gaan. Bedenk samen waar je graag naar toe wilt gaan en zoek vervolgens uit welke mogelijkheden daarvoor worden aangeboden.
Beter is het om deze reis toch te zien als een wel heel speciale vakantie. Je zult dan al snel zien dat het aanbod aan speciale vakantiereizen groot is en er ook een hele markt is voor het boeken van een huwelijksreis. Het lijkt ook wel of je van de reisorganisatie net wat meer aandacht krijgt dan normaal gesproken het geval is. Je voelt je toch wat bijzonderder en wordt dus vaak ook zo behandeld. Dit geeft dan ook een extra romantische en fijne sfeer aan het geheel.

Vliegen en met de auto verder reizen

Over het algemeen wordt gekozen voor een vliegreis. Meestal in combinatie met een huurauto ter plaatse. Dit biedt de grootste vrijheid en zorgt ervoor dat je op plaats van bestemming kunt gaan en staan waar je wilt. De tijd is aan jezelf en ook de invulling van de dagen kan naar eigen inzicht gebeuren. Een dagje lekker luieren, kan zo zonder problemen afgewisseld worden met een toertocht door de omgeving. Een dergelijke trip kan dan zomaar eindigen bij een romantisch en stil strand waar de wereld even helemaal van jullie samen is.

Huwelijksreis op een cruiseschip

Voor het ultieme romantische en luxe gevoel is een huwelijksreis op een cruiseschip een goede keuze. Het verblijf op een cruiseschip is omringd door luxe en je voelt je al snel helemaal ontspannen en verwend. Niets hoef je zelf te doen, alles wordt voor je geregeld. Binnen korte afstand is alles wat je maar wenst aanwezig. En daar bovenop wordt je ook nog eens, zonder enige extra inspannen van jullie kant, met het cruiseschip van de ene exotische of culturele plek naar de andere gevaren.

Huwelijksreis boeken met persoonlijk advies aan huis

Dat een huwelijksreis geen standaard vakantietripje is, bewijzen de gespecialiseerde bedrijven wel. Het wordt gezien als een kroon op het huwelijk en op de mooiste dag van je leven. Omdat er al zoveel te regelen valt rond de organisatie van de bruiloft, zijn er zelfs speciale reisbureaus die het organiseren van de huwelijksreis voor je regelen. Met andere woorden: je kunt je ideeën en wensen in handen van derden leggen. Zij zullen een mooie en persoonlijk op jullie toegespitste vakantie uitzoeken. Vertel je wensen (luieren, strand, stad, natuur, actief of avontuur) of geef aan welke bestemming jullie in je hoofd hebben. Vervolgens wordt gekeken welke vakantie, binnen het vooraf aangegeven budget, mogelijk is.

De speciale reisadviseurs kunnen desgewenst ook aan huis komen. Dan kunnen jullie rustig in je eigen omgeving van gedachten wisselen. Zo kost het ook maar weinig tijd. De organisatie uit handen geven kost (meestal) geen extra geld. Dus dat maakt deze manier van organiseren helemaal aantrekkelijk. Bovendien is het resultaat een op maat gemaakte vakantie. Uniek en aangepast op jullie speciale wensen. Zo wordt het echt een vakantie om nooit te vergeten. Hoe je uiteindelijk gaat reizen en via welke organisatie je de reis ook boekt, let op dat de betreffende organisatie is aangesloten bij de ANVR en de SGR. Mochten er onverhoopt toch calamiteiten zijn, van welke aard dan ook, dan weet je in elk geval dat het goed afgehandeld zal gaan worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Huwelijksreis: Mooiste en meest romantische bestemmingenIn de bruiloft zelf gaat natuurlijk veel tijd, energie en geld zitten. Maar de huwelijksreis na de mooiste dag van je le…
Cruise of minicruise, wat valt er te beleven?Cruise of minicruise, wat valt er te beleven?Een cruise maken op een reusachtig cruiseschip, hoe fantastisch moet dat zijn? Houdt u van varen, water, boten, luxe en…
Originele huwelijkscadeaus voor elk budgetOriginele huwelijkscadeaus voor elk budgetNog geen idee wat je voor het bruidspaar gaat kopen? De meeste mensen vinden het niet gemakkelijk om een leuk en origine…
Voor- en nadelen van all-inclusive cruiseschepenVoor- en nadelen van all-inclusive cruiseschepenTerwijl vakanties mooi, noodzakelijk en belangrijk zijn, kunnen ze veel geld kosten. Deze hoge kosten worden vaak geasso…
Een goedkope cruise vakantie, het bestaatEen goedkope cruise vakantie, het bestaatNiets romantischer dan samen met je partner de vakantie doorbrengen op een cruiseschip, of misschien wilt u gewoon eens…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Poddy, Pixabay

Reageer op het artikel "Bruiloft organiseren: De huwelijksreis uitzoeken en boeken"

Infoteur: Martina
Laatste update: 22-06-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Bruiloft organiseren
Schrijf mee!