Effectief adverteren om fondsen te werven voor evenementen

Effectief adverteren om fondsen te werven voor evenementen Ben je op zoek naar manieren om het financiële rendement van evenementen te verbeteren? Hoe kun je het werven van fondsen optimaliseren om het meeste geld op te halen en zo effectief mogelijk te zijn in de uitvoering? Hier enkele tips, trucs en zaken waar je op moet letten om jouw evenement zo veel mogelijk geld binnen te laten halen.

Reclamebeleid

Ben je op zoek naar manieren om het financiële rendement van jouw fondswerving te verbeteren? Misschien moet je gewoon meer aandacht besteden aan het adverteren van de werving evenementen. Op het moment dat je iets aan de man wil breng is het zeer belangrijk om goede advertenties te plaatsen en ook zeker door te blijven adverteren waardoor mensen echt geconfronteerd worden met jou boodschap zodat ze deze gaan onthouden. Dit is zeer belangrijk als fondsenwerver. Ook al heb je de beste en meeste unieke ideeën van de wereld je moet nog steeds de evenementen promoten. Want vergeet niet dat je als fondsenwerver niks kan doen zonder de steun van de gemeenschap, het maakt niet uit wat je dan probeert er zal niks slagen. Het is belangrijk dat je er dat je voldoende effectieve reclameplannen hebt voordat je start met je fondswerving evenement. Het maakt verder niet uit wat voor soort evenement je wenst te organiseren als non-profit organisatie als het promotiebeleid verder maar goed is zodat het grote publiek ervan op de hoogte is. Hierdoor is het voor jou en de andere vrijwilligers makkelijker om geld van de gemeenschap te krijgen. De boodschap is al duidelijk en de mensen zijn daar al op afgekomen omdat zij er iets mee hebben. Het is aan te raden een team van vrijwilligers in te stellen die samen een effectief promotieplan opstellen en daarna dit reclamebeleid gaan uitvoeren. Het is het best om het team samen te stellen uit personen die al een uitgebreide ervaring hebben in de marketingwereld. Als je deze mensen niet tot je beschikking hebt kan het mogelijk handig zijn om een professionele adverteerder in te huren zodat je promotieteam kan worden bijgestaan indien nodig. Op deze manier ben je er van verzekerd dat jouw evenement onder een groot publiek bekend raakt. Het is tegenwoordig wel zo dat er zoveel advertenties zijn over van alles en nog wat dat je originele en goede reclame moet hebben wil je concurreren met andere al bestaande partijen. Anders loop je het risico dat de voor jou te bereiken doelgroep niet gehaald wordt waardoor je veel potentiële bezoekers misloopt. Het inhuren van een professional kost veel geld maar wordt steeds meer beschouwd als een goede investering omdat het welslagen van je evenement over het algemeen afhankelijk is van hoe je het evenement promoot.

Kwaliteit en betaalbaarheid

Je moet wel in de gaten houden dat de aangeboden producten van een redelijke kwaliteit zijn omdat mensen deze dan eerder kopen. Ook moeten de producten niet te duur worden aangeboden waardoor mensen het te duur vinden ook al is het voor een goed doel. Betaalbaarheid en kwaliteit zijn dus twee belangrijke eisen die zeker niet te licht opgevat moeten worden wil je effectief zijn in je wervingsevenement en een rendabel evenement gefinancierd hebben. Probeer een optimale mix van deze twee te vinden want bij uitstekende kwaliteit is de inkoopprijs ook hoog en hou je niks over na verkoop.

Website

Een andere strategie voor het promoten van jou evenement is zeker aan te raden. Creëer je eigen website! Het is algemeen bekend dat mensen steeds meer het internet gebruiken voor hun dagelijkse activiteiten. Je kunt hiervan profiteren door het maken van je eigen webpagina waar mensen eenvoudig kennis maken met de verschillende informatie met betrekking tot jouw wervingsevenement. Het maken van websites is tegenwoordig eenvoudig en als fondsenwerver kun je dit vaak zelfs gratis doen. Zoek tussen de vrijwilligers een paar mensen die vertrouwd zijn met dit soort zaken zodat zij je hierbij kunnen helpen zonder dat het je iets kost. Ook is het zo dat er bepaalde websites zijn die gratis web hosting aanbieden, die eenvoudig zijn en die je zeker kan gebruiken. Zorg ervoor dat je alles over jou fondswerving evenement op deze webpagina komt te staan en dan in het bijzonder jouw doelstellingen, doelen, projecten en de producten en diensten die mensen krijgen in ruil voor hun steun aan jou.

Extra optie

Ook kun je naast het maken van een reclamecampagne en website adverteren bij mensen persoonlijk en je kunt naar soortgelijke bijeenkomsten gaan en daar om een korte spreektijd vragen zodat jij jouw evenement kan promoten.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Crookoo, Pixabay
  • http://www.fondswervingonline.nl/
  • http://www.cbf.nl/
  • http://www.instituutfondsenwerving.nl/

Reageer op het artikel "Effectief adverteren om fondsen te werven voor evenementen"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 20-02-2018
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Schrijf mee!