InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal > Cadeau-ideeën voor een vijfentwintigjarig huwelijk

Cadeau-ideeën voor een vijfentwintigjarig huwelijk

Een vijfentwintigjarig huwelijk wordt ook wel een zilveren jubileum genoemd. Het is vaak moeilijk om een passend cadeau te vinden voor een vijfentwintig jarig huwelijksfeest. Het echtpaar heeft namelijk in de loop der jaren al veel spullen om zich heen verzameld. U kunt zich afvragen, bij het zoeken naar een geschikt cadeau, of het echtpaar bijvoorbeeld avontuurlijk of sportief is, maar het kan natuurlijk ook zijn dat zij het juist fijn vinden om samen te ontspannen. Wilt u groots uitpakken of juist een low-budget cadeau geven? Geeft u het cadeau alleen of vraagt u anderen om mee te doen, zodat er een iets duurder cadeau gekocht kan worden? Of u een goedkoop of duur cadeau koopt maakt in de meeste gevallen weinig verschil, omdat een cadeau uit het hart gegeven altijd een erg mooi gebaar is.

Zilver

U bent uitgenodigd voor een feest van familie of vrienden die 25 jaar getrouwd zijn. Dit jubileum wordt ook wel het zilveren jubileum genoemd. Het is tegenwoordig een hele prestatie om vijfentwintig jaar bij elkaar te zijn, daarom wordt er vaak tijdens het organiseren van het bruiloftsfeest flink uitgepakt door het getrouwde stel. Een groots en/of origineel cadeau past bij deze gelegenheid. Vaak wordt er bij de versiering van het cadeau gebruik gemaakt van zilveren decoraties en wordt er met champagne een toast uitgebracht wegens de zilverachtige kleur.

Samen of alleen?

Het leukste is om een groep mensen te verzamelen die uitgenodigd zijn voor het feest en geld in te zamelen voor een groot cadeau. Het cadeau kan tijdens het feest door iedereen tegelijk gegeven worden en er kan eventueel een lied of toneelstukje bij opgevoerd worden. Maak met alle mensen met wie u geld inzamelt een groep aan op Whatsapp (of een andere berichtenapplicatie) om ideeën te overleggen en een bedrag af te spreken. U kunt er ook voor kiezen om in uw eentje een cadeau te geven aan het getrouwde paar. Dit hoeft niet eens een duur cadeau te zijn als u zelf een beetje creatief bent aangelegd.

Cadeaus die u kunt kopen voor een vijfentwintig jarige bruiloft

Een geschikt cadeau vinden kan lastig zijn, al helemaal wanneer u niet zeker bent wat de mensen, die 25 jaar getrouwd zijn, precies leuk vinden. Hieronder volgen een aantal originele, maar ook minder originele tips, voor een geslaagd cadeau dat bij een zilveren jubileum past:

Ticket

Een ticket voor een concert- of theater voorstelling. Verpak het ticket in een zilveren enveloppe of geef het ticket in een zilverkleurig doosje.

Fotoshoot

Geef het echtpaar een fotoshoot cadeau. Een mooi blijvend cadeau waar ook eventueel de kinderen of kleinkinderen aan deel kunnen nemen.

Digitale fotolijst

Zet foto’s op een digitale fotolijst met belangrijke gebeurtenissen uit het leven van het echtpaar.

Weekend weg

Geef een romantisch weekend cadeau. Maak hierbij een collage met knipsels uit een reisbrochure van de plaats van bestemming.

Wellness arrangement

Een wellness arrangement voor twee personen. Dit cadeau kunt u eventueel samen met twee badjassen of badhanddoeken geven zodat deze niet gehuurd hoeven te worden.

Boeket bloemen

U kunt bloemen, met eventueel een bijpassende vaas, in de kleuren die de ontvangers leuk vinden cadeau geven In het boeket kunt u een kaartje of eventueel een envelop met geld hangen.

Voedingsmiddelen

Vul een mand met allerlei lekkernijen waar het echtpaar van kan genieten. Verpak de mand in doorzichtig cellofaan en doe er een zilveren strik omheen met een leuk persoonlijk kaartje erbij.

Schilderij

Kunst voor aan de muur is een mooi cadeau maar alleen wanneer u de voorkeur van het echtpaar kent.

Kandelaar

Een kandelaar met kaarsen of een mooi dienblad met daarop verschillende maten kaarsen doen het altijd goed als cadeau op een bruiloft.

Peper- en zoutstelletje

Tegenwoordig kunt u de meest originele peper- en zoutstelletjes kopen. Leuk om samen met een cadeaubon van het favoriete restaurant van het bruidspaar te geven.

Geldboom

Koop een boompje of een grote plant en hang daar briefgeld in met zilveren strikjes. U kunt eventueel ook een grote boom kopen met meerdere mensen en helemaal versieren met geld en kaarten met persoonlijke wensen aan het bruidspaar.

Persoonlijk boek

Koop een fotoalbum en vraag familieleden en kennissen om een pagina te versieren. Dit kan met foto’s, tekeningen, gedichtjes of leuke anekdotes. Een origineel cadeau waar het bruidspaar nog vaak in kan kijken.

Cadeaukaarten

Bij een gelegenheid als een vijfentwintigjarig huwelijksfeest is het natuurlijk het leukste om een persoonlijk cadeau te geven, maar als u niet kunt beslissen is een algemene cadeaukaart een goed idee. Het echtpaar kan dan zelf beslissen wat zij gaan kopen. Een cadeaukaart is een plastic pasje dat een bepaalde waarde heeft die u zelf kunt bepalen. Het is een moderne cadeaubon waarmee men naar eigen keuze iets kan kopen. Het voordeel van een cadeaukaart is dat het geld niet in een keer uitgegeven hoeft te worden. Het geld wat niet uitgegeven wordt blijft namelijk op de kaart staan.

Persoonlijke kaart

Als u een cadeaukaart onpersoonlijk vindt om te geven, kunt u bij winkels zoals Hema of Primera de kaart laten personaliseren. Hiervoor wordt wel een kleine bijdrage gevraagd. U kunt bijvoorbeeld een tekst of foto op de kaart laten drukken. In het geval van een vijfentwintigjarig huwelijk is het een leuk idee om de trouwfoto van het echtpaar op de kaart te laten zetten. Meestal worden cadeaukaarten al in een verpakking meegegeven, maar voor een feest is het vaak mooier als u de bon zelf leuk inpakt. U kunt de cadeaukaart bijvoorbeeld in een toepasselijke wenskaart geven en de kaart in een enveloppe versierd met een tekst of bloemenstickers stoppen. Om het geheel af te maken kunt u de cadeaukaart in cadeaupapier wikkelen en dit met een mooie strik afwerken. Daarnaast kunt u ook in winkels waar de kaarten worden verkocht originele cadeautasjes kopen.
© 2014 - 2019 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sinterklaas spelSinterklaas spelEen leuk en gezellig spel om met de hele familie te spelen op sinterklaasavond. Het kan natuurlijk ook als kerstspell ge…
Huwelijkscadeau: wat cadeau te geven aan het bruidspaar?Een cadeau bedenken is niet het gemakkelijkste wat er is en zeker niet voor een cadeau dat bestemd is voor een bruidspaa…
Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau?Hoe zorg je voor een leuk en origineel cadeau?Er zijn heel wat gelegenheden waarbij het netjes is om een cadeautje mee te nemen. We hebben allemaal wel eens moeite me…
Cadeau voor hem – Wat kan je voor mannen kopen?Cadeau voor hem – Wat kan je voor mannen kopen?De meeste vrouwen vinden het meestal moeilijk om een cadeau te kopen voor een man. Ze moeten lang nadenken om te besliss…
Traditionele huwelijksverjaardag cadeausTraditionele huwelijksverjaardag cadeausDe zoektocht naar een leuk cadeau om de verjaardag van het huwelijk te vieren kan moeilijk en bijzonder stressvol zijn.…
Bronnen en referenties
  • http://www.primera.nl/cadeaukaarten/personaliseer-cadeaukaart/
  • http://www.hema.nl/onlinewinkelen/cadeaukaarten/uitleg_cadeaukaarten.asp
  • http://www.pluimen.nl/wat-is-de-pluim/
  • http://www.champagneontbijt.nl/cadeaus/cadeauwebshop.php
  • http://www.info-wiki.org/cadeau-suggesties-25-jaar-getrouwd/

Reageer op het artikel "Cadeau-ideeën voor een vijfentwintigjarig huwelijk"

Infoteur: Judyb
Gepubliceerd: 18-09-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal
Schrijf mee!