InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Sale bij Invito: datum begin uitverkoop

Sale bij Invito: datum begin uitverkoop

Sale bij Invito: datum begin uitverkoop Wie Invito zegt, zegt schoenen. En iedereen die schoenen koopt weet dat dit soms erg prijzig kan uitvallen. Gelukkig zijn er de zomersale en wintersale. Tijdens deze periodes kan je stukken voordeliger je schoenen kopen. Onderstaand een overzicht van wanneer de uitverkoop bij Invito plaatsvindt.

Winkelketen

Bij Invito kan je vrouwenschoenen, mannenschoenen, accessoires en tassen kopen. Het assortiment wordt gezien als erg trendy en uitbundig. Invito opende voor het eerst haar deuren in 1987. Inmiddels zijn er meer dan 40 winkels in Nederland en werken er ruim 400 personen. Als onderdeel van de Hoogenbosch Retail Group heeft Invito zusterbedrijven als Shick, Dolcis, PRO en Manfield. De Hoogenbosch Retail Group is weer onderdeel van de Macintosch Retail Group. Tot de Macintosch Retail Group behoren winkelformules als Kwantum, Brantano, Scapino, BelCompany en Halfords.

Vestigingen in Nederland

Met 40 winkels in Nederland behoort Invito tot de grotere schoenenketens van het land. Wie ooit heeft geshopt in de wat grotere gemeenten en steden moet dan ook wel ooit een filiaal zijn tegengekomen. Invito heeft ook een online webshop waarin de producten via internet zijn te bestellen.

Wanneer uitverkoop bij Invito?

In Nederland zijn er geen vaste data voor de uitverkoop. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden. Toch zijn er twee belangrijke uitverkoopperiodes per jaar, namelijk de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari. De exacte datum wordt nooit van tevoren aangekondigd door de winkels. Toch is de exacte datum wel ongeveer te voorspellen.

Datum zomersale Invito

Zoals aangegeven wordt de begindatum van een uitverkoop zelden prijsgegeven door een winkelketen. Een manier om er toch achter te komen is door de startdata van de voorgaande jaren te bekijken. Te verwachten is namelijk dat de startdatum jaarlijks ongeveer gelijkertijd plaatvindt. De afgelopen jaren begon de zomersale op:
  • 2011: 9 juni 2011
  • 2012: 7 juni 2012
  • 2013: 13 juni 2013

Wat opvalt is dat de data telkens donderdagen betreft en in het begin van de maand juni vallen. Het is daarom aannemlijk dat de zomersale elk jaar begint op de eerste of tweede donderdag van juni.

Datum wintersale Invito

Ook de startdatum van de wintersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De start van de wintersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2011: deel 1 (9 november 2011) en deel 2 (7 december 2011)
  • 2012: 15 november 2012
  • 2013: 21 november 2013

Wat blijkt uit de data is dat de wintersale al relatief vroeg begint, namelijk ergens begin / half november. In 2011 bestond de wintersale uit twee delen. Begin december volgde er een tweede ronde met extra kortingen.

Online uitverkoop

De uitverkoop vindt ook online in de webshop plaats. Omdat de webwinkel meestal eerder begint met de sale, is het raadzaam om de dagen voorafgaand aan bovenstaande data de webshop al goed in de gaten te houden. Op die manier ben je er vroeg bij om de beste koopjes te doen.

Suggesties en tips?

Heb je nog tips of inside informatie over de startdatum van de uitverkoop? Geef je suggestie en tips dan onderstaand door middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sale bij Manfield: datum begin uitverkoopSale bij Manfield: datum begin uitverkoopDe winkels van Manfield zijn geliefd vanwege de grote collectie schoenen die ze verkopen. Omdat schoenen vaak prijzig zi…
Sale bij C&A: datum begin uitverkoopSale bij C&A: datum begin uitverkoopDe warenhuizen van C&A zijn geliefd bij jong en oud. Het diverse aanbod spreekt al vele jaren tot de verbeelding. Vooral…
Sale bij Zara: datum begin uitverkoopSale bij Zara: datum begin uitverkoopEen van de populairste modeketens in Nederland is de Zara. Menig modebewuste mannen en vrouwen rekenen de Zara tot hun m…
Sale bij H&M: datum begin uitverkoopSale bij H&M: datum begin uitverkoopEen winkelstad telt pas echt mee als er een H&M is gevestigd. Misschien is de H&M wel de meest populaire modeketen in Ne…
Bronnen en referenties
  • www.invito.com

Reageer op het artikel "Sale bij Invito: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 16-01-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!