InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Sale bij Manfield: datum begin uitverkoop

Sale bij Manfield: datum begin uitverkoop

Sale bij Manfield: datum begin uitverkoop De winkels van Manfield zijn geliefd vanwege de grote collectie schoenen die ze verkopen. Omdat schoenen vaak prijzig zijn, willen veel mensen graag hun schoenen kopen tijdens de zomersale en de wintersale. Maar wanneer vinden deze plaats?

Winkelketen

De winkelketen Manfield bestaat al meer dan 100 jaar en is uitgegroeid tot een van de grotere modeketens van Nederland. Tot het assortiment behoren damesschoenen, herenschoenen, tassen en accessoires (riemen, zolen, enzovoorts). Tot de verkochte merken behoren Black, Barker, Clarks, Hush Puppies, Jones Bootmaker, No Stress, Pantofola d'Oro, Tenson en Van Lier. Het assortiment is te koop in alle vormen en maten, van enorm chique tot casual. Manfield is onderdeel van de Hoogenbosch Retail Group. Tot deze groep behoren onder andere ook winkelketens als Dolcis, Invito, PRO en Shick. Hoogenbosch Retail maakt overigens weer deel uit van de nog grotere Macintosh Retail Group.

Vestigingen in Nederland

In Nederland zijn er meer dan 70 winkels van Manfield te vinden. In bijna elke gemeente of stad van enig formaat zit daarom wel een Manfield filiaal. Naast de vele winkels heeft Manfield een webwinkel waar je het assortiment online kunt kopen.

Wanneer uitverkoop bij Manfield?

In Nederland zijn er geen vaste data voor de uitverkoop. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden. Toch zijn er twee belangrijke uitverkoopperiodes per jaar, namelijk de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari. De exacte datum wordt nooit van tevoren aangekondigd door de winkels. Toch is de exacte datum wel ongeveer te voorspellen.

Datum zomersale Manfield

De startdatum van de zomersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De datum voor de volgende sale zal waarschijnlijk op ongeveer dezelfde datum plaatsvinden. De start van de zomersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2011: 9 juni 2011
  • 2012: 7 juni 2012
  • 2013: 13 juni 2013

Het is dus te verwachten dat de zomersale elk jaar in het begin van juni begint. Wat opvalt is dat beide data donderdagen zijn. Een nog specifiekere verwachting is dat de uitverkoop op de eerste of tweede donderdag van juni begint.

Datum wintersale Manfield

Ook de startdatum van de wintersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De start van de wintersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2011: 9 november 2011 (deel 1) en 7 december 2011 (deel 2)
  • 2012: 15 november 2012
  • 2013: 21 november 2013

Wat blijkt uit de data is dat de wintersale altijd al relatief vroeg begint, namelijk ergens begin / half november. In 2011 bestond de wintersale uit twee delen. Begin december volgde er nog een ronde met extra kortingen.

Online uitverkoop

De uitverkoop vindt ook online in de webshop plaats. Meestal begint deze uitverkoop enkele dagen eerder dan in de winkels.

Suggesties en tips?

Heb je nog tips of inside informatie over de startdatum van de uitverkoop? Geef je suggestie en tips dan onderstaand door middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sale bij Invito: datum begin uitverkoopSale bij Invito: datum begin uitverkoopWie Invito zegt, zegt schoenen. En iedereen die schoenen koopt weet dat dit soms erg prijzig kan uitvallen. Gelukkig zij…
Sale bij Mango: datum begin uitverkoopSale bij Mango: datum begin uitverkoopVoor menig fashionista is de Mango een van de meest geliefde winkels. Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm po…
Sale bij C&A: datum begin uitverkoopSale bij C&A: datum begin uitverkoopDe warenhuizen van C&A zijn geliefd bij jong en oud. Het diverse aanbod spreekt al vele jaren tot de verbeelding. Vooral…
Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopSale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopWie shopt er niet bij Vero Moda of Jack & Jones? Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer…
Bronnen en referenties
  • www.manfield.com

Reageer op het artikel "Sale bij Manfield: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 16-01-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!