Sale bij Zalando: datum begin uitverkoop

Sale bij Zalando: datum begin uitverkoop De webwinkel Zalando bestaat pas enkele jaren maar is nu al enorm populair. Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer vinden deze plaats?

Het merk Zalando

Zalando bestaat pas sinds 2008 en is opgericht in Duitsland door David Schneider en Robert Gentz. Het eerste jaar richtte het bedrijf zich alleen op de Duitse markt maar al snel werd er uitgebreid over de grenzen. De eerste uitbreiding over de grens vond plaats in Oostenrijk en Zwitserland in 2009. De jaren daarna volgden landen als Nederland, België, Frankrijk, Italië, Engeland, Spanje, Finland, Denemarken en Zweden. Intussen is Zalando een online marktleider en de omzet bedraagt jaarlijks honderden miljoenen. Zalando is in Nederland bekend geworden door de reclames met gillende vrouwen. Zalando heeft een deel van de grote populariteit te danken dat er ongeacht het bedrag altijd gratis verzending geldt. Ook de eventuele retourzending is geheel gratis.

Het assortiment

De online webwinkel van Zalando is een van de meest uitgebreide modewebwinkels van het internet. Dameskleding, herenkleding, kinderkleding, schoenen, sportkleding, mode accessoires, woonaccessoires, beautyproducten (parfum, make-up), enzovoorts. Zalando verkoopt producten van vele grote merken zoals Adidas, Birkenstock, Converse, Diesel, Esprit, Geox, G-Star, Mexx, Miss Sixty, Nike, Puma, Reebok, Timberland, enzovoorts.

Wanneer uitverkoop bij Zalando?

In Nederland zijn er geen vaste data voor de uitverkoop. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden van kleding en schoenen. De twee belangrijke uitverkoopperiodes per jaar zijn de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari. De exacte datum wordt nooit van tevoren aangekondigd. Toch is de exacte datum wel ongeveer te voorspellen.

Datum zomersale Zalando

De startdatum van de zomersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De datum voor de volgende sale zal waarschijnlijk op ongeveer dezelfde datum plaatsvinden. De start van de zomersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2011: 17 juni 2011
  • 2012: 19 juni 2012
  • 2013: 18 juni 2013

Te verwachten is dus dat de zomersale elk jaar in het midden van juni begint.

Datum wintersale Zalando

Ook de startdatum van de wintersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De start van de wintersale begon vorig jaar op de volgende datum:
  • 2011: 28 december 2011
  • 2013: 11 december 2013

Suggesties en tips?

Heb je nog tips of inside informatie over de startdatum van de uitverkoop? Geef je suggestie en tips dan onderstaand door middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.zalando.nl

Reageer op het artikel "Sale bij Zalando: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: Januari 2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!