InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Sale bij Mango: datum begin uitverkoop

Sale bij Mango: datum begin uitverkoop

Sale bij Mango: datum begin uitverkoop Voor menig fashionista is de Mango een van de meest geliefde winkels. Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer vinden deze plaats?

Winkelketen

De modeketen Mango is in 1984 in Spanje (Barcelona) opgericht. In de jaren erna openden er diverse winkels in Spanje en vervolgens ook buiten de grenzen. Momenteel zijn er meer dan duizend filialen wereldwijd (in de continenten Europa, Azië, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Afrika en Australië) waar ook weer meerdere duizenden personen werken. Mango staat bekend om de trendy kleding en is een geduchte concurrent van bijvoorbeeld Zara en H&M.

Vestigingen in Nederland

In Nederland zijn er winkels van Mango te vinden in:
  • Alkmaar
  • Almere
  • Amersfoort
  • Amsterdam
  • Amstelveen
  • Apeldoorn
  • Arnhem
  • Breda
  • Den Bosch
  • Den Haag
  • Eindhoven
  • Enschede
  • Groningen
  • Haarlem
  • Heerlen
  • Hilversum
  • Hoofddorp
  • Hoorn
  • Leeuwarden
  • Leiden
  • Leidschendam
  • Maastricht
  • Nijmegen
  • Noordwijk aan Zee
  • Rijswijk
  • Rotterdam
  • Tilburg
  • Utrecht
  • Veenendaal
  • Venlo
  • Zwolle

Naast de winkelvestigingen heeft Mango ook een online webwinkel waar je de mode van Mango kunt kopen.

Wanneer uitverkoop bij Mango?

In Nederland zijn er geen vaste data voor de uitverkoop. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden. Toch zijn er twee belangrijke uitverkoopperiodes per jaar, namelijk de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari. De exacte datum wordt nooit van tevoren aangekondigd. Toch is de exacte datum wel ongeveer te voorspellen.

Datum zomersale Mango

De startdatum van de zomersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De datum voor de volgende sale zal waarschijnlijk op ongeveer dezelfde datum plaatsvinden. De start van de zomersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2007: 14 juni 2007
  • 2010: 17 juni 2010
  • 2011: 16 juni 2011
  • 2013: 13 juni 2013

Te verwachten is dus dat de zomersale elk jaar in het midden van juni begint.

Datum wintersale Mango

Ook de startdatum van de wintersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De start van de wintersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2009: 27 december 2009
  • 2011: 27 december 2011
  • 2012: 27 december 2012
  • 2013: 27 december 2013

Te verwachten is dus dat de wintersale elk jaar op de dag na kerst begint. Hiermee begint de wintersale bij de Mango altijd pas relatief laat.

Online uitverkoop

De uitverkoop vindt ook online in de webshop plaats. Meestal begint deze uitverkoop enkele dagen eerder dan in de winkels.

Datum koopjes Mango in België

In België heet de uitverkoop solden of koopjes. In België is het iets eenvoudiger, daar liggen de data voor de uitverkoop namelijk vast. De wintersolden is jaarlijks van 3 tot en met 31 januari en de zomersolden van 1 tot en met 31 juli.

Suggesties en tips?

Heb je nog tips of inside informatie over de startdatum van de uitverkoop? Geef je suggestie en tips dan onderstaand door middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Afvallen met Afrikaanse mango?Afvallen met Afrikaanse mango?Afrikaanse mango, of met de Engelse naam African mango, is een hype in de dieetwereld. Is het echt mogelijk om met de Af…
Mango, goed voor onder andere je huid en hartMango, goed voor onder andere je huid en hartGroenten en fruit leveren ons vitamines en zorgen ervoor dat ons lijf gezond blijft. Toch hebben bepaalde soorten fruit…
Waar zijn mango's goed voor?Waar zijn mango's goed voor?Wist je dat mango's bijdragen aan een mooie en gezonde huid? En dat ze je libido kunnen verhogen en daarmee een positiev…
Mango, supergezond fruit!Mango, supergezond fruit!Mango is een heerlijke, sappige fruitsoort die alleen groeit in de tropen. Mangobomen zijn rijkelijk aanwezig in tropisc…
Superfood mangoNa de banaan is de mango commercieel gezien de belangrijkste tropische vrucht ter wereld. Deze vrucht, die groeit aan ee…
Bronnen en referenties
  • www.mango.com

Reageer op het artikel "Sale bij Mango: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 16-01-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!