InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Sale bij C&A: datum begin uitverkoop

Sale bij C&A: datum begin uitverkoop

Sale bij C&A: datum begin uitverkoop De warenhuizen van C&A zijn geliefd bij jong en oud. Het diverse aanbod spreekt al vele jaren tot de verbeelding. Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Tijdens deze periodes worden de oude collecties met oplopende kortingen verkocht. Bezoekers profiteren van kortingen die oplopen tot een maximum van ongeveer zeventig procent. Maar wanneer vindt de uitverkoop plaats en valt er iets te zeggen over een eventuele begindatum?

Winkelketen

De naam C&A is afgeleid van de voornamen van Clemens en August Brenninkmeijer. De C&A is opgericht in 1841 in Sneek door de familie Brenninkmeijer. In 1861 werd in Sneek het eerste filiaal geopend. De winkelketen is bekend vanwege de relatief goedkope mode die ze verkopen. Dagelijks wordt de C&A wereldwijd bezocht door ruim twee miljoen personen.

Vestigingen

In Nederland zijn er bijna honderdvijftig C&A vestigingen te vinden, ook in België zijn ongeveer evenveel filialen te vinden. In bijna elke middelgrote en grote Nederlandse en Belgische gemeente is er dus wel één of meerdere C&A winkels te vinden. Ook zijn er winkels te vinden in Duitsland, Zwitserland, Servië, Slowakije, Turkije, Roemenië, Italië, Hongarije, Polen, Spanje, Oostenrijk, Luxemburg, Slovenië, Portugal, Tsjechië, Frankrijk, Kroatië en Rusland. Er werken ruim 36.000 personen in de 1500 filialen die C&A heeft. Naast de vele winkels heeft de C&A een webwinkel waar je het assortiment online kunt kopen.

Wanneer uitverkoop bij C&A?

In Nederland zijn er geen vaste data voor de uitverkoop. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden. Toch zijn er twee belangrijke uitverkoopperiodes per jaar, namelijk de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari. De exacte datum wordt nooit van tevoren aangekondigd. Toch is de exacte datum wel ongeveer te voorspellen.

Datum zomersale C&A

De startdatum van de zomersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De datum voor de volgende sale zal waarschijnlijk op ongeveer dezelfde datum plaatsvinden. De start van de zomersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2013: 12 juni 2013
  • 2014: 11 juni 2014
  • 2015: 10 juni 2015

De zomersale start bij C&A dus niet elk jaar op een vaste dag of datum. Maar de datums vergelijkend valt op dat het telkens gaat om woensdagen in de tweede week van de kalendermaand juni.

Datum wintersale C&A

Ook de startdatum van de wintersale is enigszins te voorspellen door de data van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De start van de wintersale begon de afgelopen jaren op de volgende data:
  • 2011: 7 december 2011
  • 2013: 12 december 2013
  • 2014: 10 december 2014

Wat opvalt is dat de wintersale telkens op een woensdag of donderdag begon. Te verwachten is dus dat de wintersale elk jaar op een van de eerste woensdagen of donderdagen van december begint.

Online uitverkoop

De uitverkoop vindt ook online in de webwinkel plaats. Meestal begint deze uitverkoop enkele dagen eerder dan in de winkels.

Datum koopjes C&A in België

In België heet de uitverkoop solden of koopjes. In België zijn de data stukken eenvoudiger te voorspellen, daar liggen de data voor de uitverkoop namelijk vast. De wintersolden is jaarlijks van 3 tot en met 31 januari en de zomersolden van 1 tot en met 31 juli.

Suggesties en tips?

Heb je nog tips of inside informatie over de startdatum van de uitverkoop bij de C&A? Geef je suggestie en tips dan onderstaand door middels een reactie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Waarom zijn vrouwen gek op uitverkoop?De meeste vrouwen zijn gek op shoppen. Wanneer de uitverkoop start rennen veel Nederlandse vrouwen massaal naar de winke…
Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopSale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopWie shopt er niet bij Vero Moda of Jack & Jones? Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer…
Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?Wanneer begint de online sale / uitverkoop van webshops?Voor echte fashionista's is shoppen helemaal het einde. Helaas is het kopen van kleding, schoenen en andere mode een dur…
Sale bij Mango: datum begin uitverkoopSale bij Mango: datum begin uitverkoopVoor menig fashionista is de Mango een van de meest geliefde winkels. Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm po…
Bronnen en referenties
  • www.c-and-a.com

Reageer op het artikel "Sale bij C&A: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 01-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!