InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Sale bij Bijenkorf: datum begin uitverkoop

Sale bij Bijenkorf: datum begin uitverkoop

Sale bij Bijenkorf: datum begin uitverkoop De warenhuizen van De Bijenkorf horen bij het Nederlandse winkellandschap. Het assortiment van De Bijenkorf is enorm veelzijdig en is daarom altijd een bezoek waard tijdens het shoppen. Meerdere keren per jaar vinden er uitverkoopperiodes plaats waardoor je minder hoeft te betalen voor je aankopen. Welke artikelen in de uitverkoop zijn is afhankelijk van het seizoen. Vooral de zomersale en de wintersale voor modeartikelen zijn enorm populair. Maar wanneer vinden de zomersale en wintersale bij De Bijenkorf plaats? En wanneer zijn er andere artikelen in de uitverkoop? Kom tenslotte ook alles te weten over de Drie Dwaze Dagen.

De Bijenkorf

De Bijenkorf heeft een enorm groot assortiment: herenkleding, dameskleding, kinderkleding, schoenen, sieraden, cosmetica, elektronica, tassen, woonaccessoires, etc. Wat mode betreft zijn onder andere de modemerken DKNY, Diesel, SuperTrash, Guess, Tommy Hilfiger en McGregor vertegenwoordigt. Er werken in totaal meer dan 4000 personen bij de Bijenkorf.

Bijenkorf filialen

Na de oprichting in 1870 te Amsterdam zijn er door de jaren heen zijn verschillende filialen geopend in Nederland, voornamelijk in de grote steden. In Nederland zijn er Bijenkorf filialen in Amstelveen, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam en Utrecht. Alle informatie over de verschillende filialen, openingstijden en adressen is te raadplegen via Bijenkorf winkels: adressen en openingstijden.

Uitverkoop en sale

Het assortiment van een winkel wordt periodiek vervangen door nieuwe artikelen en collecties. Voordat een winkel of modeketen een nieuwe collectie in de winkel kan plaatsen zal de oude collectie eerst moeten worden verkocht. Om de oude collectie versneld te verkopen wordt gebruik gemaakt van een uitverkoop. Tijdens de uitverkoop wordt het oude assortiment verkocht met korting. In Nederland zijn er geen wettelijk vastgestelde datums voor de uitverkoop. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden. Omdat er het hele jaar door collecties wisselen zijn er ook het hele jaar door uitverkoopperiodes. De twee belangrijkste uitverkoopperiodes per jaar zijn de zomersale en de wintersale voor mode artikelen. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari.

Datum zomersale Bijenkorf

De exacte datum wordt nooit van tevoren aangekondigd. Toch is de exacte datum wel ongeveer te voorspellen door de datums van de voorgaande jaren met elkaar te vergelijken. De volgende zomersale zal ongeveer op dezelfde datum starten. De start van de zomersale begon de afgelopen jaren op de volgende datums:
  • 2013: 26 juni 2013
  • 2014: 19 juni 2014
  • 2015: 16 juni 2015

Te verwachten is dus dat de zomersale elk jaar op een dinsdag of woensdag in de tweede helft van juni begint.

Datum wintersale Bijenkorf

Ook de startdatum van de wintersale is enigszins te voorspellen door de datums van de voorgaande jaren met elkaar te vergelijken. De start van de wintersale begon namelijk in 2012, 2013 en 2014 op tweede kerstdag (26 december). In steden waar de winkels op tweede kerstdag zijn gesloten begon de wintersale de dag na kerstmis, oftewel 27 december.

Te verwachten is dus dat de wintersale elk jaar op tweede kerstdag of op de dag na kerst begint. Hiermee begint de wintersale van de Bijenkorf pas relatief laat.

Online uitverkoop

Naast de winkelvestigingen heeft de Bijenkorf ook een online webwinkel waar je de artikelen van de Bijenkorf kunt kopen. De uitverkoop vindt ook online in de webwinkel plaats. Meestal beginnen de zomersale en wintersale op dezelfde dag als de uitverkoop van de winkels. Op de website van De Bijenkorf is het gehele jaar door een pagina ingericht met producten in de uitverkoop.

Drie Dwaze Dagen

De Bijenkorf heeft nog een bekende uitverkoopperiode, namelijk de Drie Dwaze Dagen. In 2014 vonden de Drie Dwaze Dagen plaats van 1 tot en met 3 oktober 2014, in 2013 van 2 tot en met 4 oktober en in 2012 van donderdag 4 oktober tot en met zondag 7 oktober. De Drie Dwaze Dagen vinden dus elk jaar begin oktober plaats aan het begin van de herfst. Alles over de Drie Dwaze Dagen is samengevat in Drie Dwaze Dagen bij De Bijenkorf.

Overig uitverkoopperiodes

Niet alle de modeartikelen worden met korting verkocht. In principe alle seizoensgebonden artikelen komen vroeg of laat aan de beurt. Denk bijvoorbeeld aan kerstartikelen, sportartikelen, tuinartikelen interieurproducten, enzovoorts. In Overzicht uitverkoop per productgroep is per artikelsoort aangegeven wanneer de uitverkoopperiodes plaatsvinden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De voor- en nadelen van de Bijenkorf CardEen van de meest toonaangevende warenhuizen in Nederland: de Bijenkorf. In 1870 opgericht en nog steeds exclusief, modis…
Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopSale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopWie shopt er niet bij Vero Moda of Jack & Jones? Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer…
Sale bij Zara: datum begin uitverkoopSale bij Zara: datum begin uitverkoopEen van de populairste modeketens in Nederland is de Zara. Menig modebewuste mannen en vrouwen rekenen de Zara tot hun m…
Bronnen en referenties
  • www.debijenkorf.nl

Reageer op het artikel "Sale bij Bijenkorf: datum begin uitverkoop"

Reacties

Rosalien, 06-09-2016 00:04 #2
Wanneer en welke datum begint de sale in oktober? Reactie infoteur, 17-09-2016
De Drie Dwaze Dagen zullen niet meer plaatsvinden. Wel zal er iets van een wintersale (december/januari) zijn.

Ab de Baar, 01-09-2015 00:31 #1
Waneer is er uitverkoop? Reactie infoteur, 03-09-2015
De Drie Dwaze Dagen zullen over ongeveer een maand weer van start gaan, de precieze datum wordt echter geheim gehouden (meestal ergens begin oktober)

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 01-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Reacties: 2
Schrijf mee!