InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Sale bij H&M: datum begin uitverkoop

Sale bij H&M: datum begin uitverkoop

Sale bij H&M: datum begin uitverkoop Een winkelstad telt pas echt mee als er een H&M is gevestigd. Misschien is de H&M wel de meest populaire modeketen in Nederland. H&M staat bekend vanwege de redelijke prijzen die je betaalt voor de kleding, schoenen en mode. Tijdens de uiverkoop liggen de prijzen nog stukken lager dan normaal. De bekendste uitverkoopperiodes zijn de zomersale en de wintersale. Maar wanneer vinden de zomersale en wintersale bij H&M plaats?

H&M

H&M is wereldwijd bekend vanwege het enorme assortiment aan schoenen, dameskleding, herenkleding, kinderkleding, cosmetica en decoratieproducten. De kleding wordt geregeld ontworpen door topontwerpers. H&M staat voor Hennes & Mauritz, waarbij Hennes staat voor 'van haar' en Mauritz een naam van een overgenomen winkelketen betreft. H&M is opgericht in Zweden in 1947. Het hoofdkantoor is nog steeds gesitueerd in Zweden, namelijk in Stockholm. Sinds 1989 heeft H&M winkels in Nederland en sinds 1992 in België. Vooral de laatste jaren maakt de winkelketen een enorme wereldwijde groei door. De omzet van de keten loopt in de miljarden.

Winkels Nederland en België

H&M is één van de meest prominent aanwezige grote modeketens. In bijna elke middelgrote en grote Nederlandse en Belgische gemeente zijn wel één of meerdere H&M winkels te vinden. Naast de vele winkels heeft de H&M een eigen H&M webwinkel waar je het assortiment online kunt kopen. In Nederland en België zijn er honderden H&M vestigingen te vinden. Om alle winkels succesvol te laten draaien maakt H&M gebruik van duizenden werknemers. Wanneer je interesse hebt om te werken bij H&M kan het online vacatureportaal van H&M worden geraadpleegd.

Wanneer uitverkoop bij H&M?

De uitverkoop is de periode dat de modeartikelen met korting worden verkocht. Het feit dat er een uitverkoopperiode plaatsvindt is vanwege de wisseling van de collecties. Elk seizoen verandert de samenstelling van het assortiment van de winkels waardoor de oude collecties moeten wijken. De manier om de wisseling van het assortiment snel te laten verlopen is door de oude collectie met korting aan te bieden. Er zijn vaste datums voor de uitverkoop in Nederland. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden. De twee meest belangrijke uitverkoopperiodes per jaar zijn de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari.

Datum zomersale H&M

H&M doet vooraf nooit mededelingen over de start van de uitverkoop. De startdatum van de zomersale is echter ongeveer te voorspellen door de startdatums van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De datum voor de volgende zomersale zal ongeveer gelijk zijn. De voorgaande jaren startte de zomersale op:
  • 2013: 13 juni 2013
  • 2014: 12 juni 2014
  • 2015: 11 juni 2015

Hoewel de H&M niet voor een vast moment kiest, is globaal wel een rode lijn te zien. De zomersale start ieder jaar ongeveer in de tweede week van juni op de donderdag.

Datum wintersale H&M

Ook de startdatum van de wintersale is te voorspellen door de datums van de voorgaande jaren met elkaar te vergelijken. In de meest recente jaren startte de wintersale op de volgende datums:
  • 2012: 13 december 2012
  • 2013: 12 december 2013
  • 2014: 11 december 2014

Wanneer de bovenstaande datums worden vergeleken valt op dat de wintersale van de H&M ieder jaar ongeveer in de tweede week van december van start ging. De startdatum betrof ieder jaar een donderdag.

Online uitverkoop H&M webwinkel

Niet alleen in de winkels van H&M vindt er een uitverkoop plaats. Ook in de online webwinkel wordt er stilgestaan bij de zomer- en wintersale. Meestal begint deze uitverkoopperiodes enkele dagen eerder dan in de winkels. Overigens is er het gehele jaar op de website van H&M een Sale-pagina ingericht met producten die in de uitverkoop zijn. .

Datum solden H&M in België

In België heet de uitverkoop solden of koopjes. In België is de wetgeving omtrent de uitverkoop anders dan in Nederland, in België zijn de datums van de solden namelijk wettelijk vastgelegd.
De wintersolden is jaarlijks van 3 tot en met 31 januari en de zomersolden van 1 tot en met 31 juli. De winkels van H&M wijken niet af van deze datums.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Uitverkoop: wanneer begint sale mode, kleding en schoenen?Uitverkoop: wanneer begint sale mode, kleding en schoenen?Het kopen van kleding en schoenen is een dure bezigheid, vooral wanneer je de laatste mode wilt volgen. Wie het geduld h…
Sale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopSale Vero Moda / Jack & Jones: datum begin uitverkoopWie shopt er niet bij Vero Moda of Jack & Jones? Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer…
Sale bij Zara: datum begin uitverkoopSale bij Zara: datum begin uitverkoopEen van de populairste modeketens in Nederland is de Zara. Menig modebewuste mannen en vrouwen rekenen de Zara tot hun m…
Sale bij Mango: datum begin uitverkoopSale bij Mango: datum begin uitverkoopVoor menig fashionista is de Mango een van de meest geliefde winkels. Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm po…
Bronnen en referenties
  • www.hm.com

Reageer op het artikel "Sale bij H&M: datum begin uitverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 01-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Schrijf mee!