InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Sociaal cultureel > Sale bij Zara: datum begin uitverkoop

Sale bij Zara: datum begin uitverkoop

Sale bij Zara: datum begin uitverkoop Een van de populairste modeketens in Nederland is de Zara. Menig modebewuste mannen en vrouwen rekenen de Zara tot hun meest favoriete winkels. Er zijn ieder jaar mogelijkheden om je favoriete Zara mode met korting te kopen. Tijdens de uitverkoop, oftewel sale, worden kleding, schoenen en mode met korting verkocht. Vooral de Zara zomersale en de Zara wintersale zijn enorm populair. Maar wanneer beginnen de zomersale en wintersale bij Zara?

Zara

Zara staat bekend om de trendy kleding die voor een schappelijke prijs te koop is. Het is daarom niet voor niks dat de Zara enorm geliefd is en is uitgegroeid tot een van de grootste modeketens ter wereld. Wereldwijd heeft de Zara meer dan duizend winkels verspreid over de continenten Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Azië, Oceanië en Afrika. Zara maakt onderdeel uit van Inditex, een modegigant die onder andere ook modeketens als Bershka onder de hoede heeft.

Filialen en online webwinkel

In Nederland zijn er ruim twintig Zara vestigingen. Je kunt winkels van Zara vinden in Alkmaar, Almere, Amersfoort, Amsterdam, Amstelveen, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Hilversum, Hoofddorp, Maastricht, Rotterdam (3 vestigingen), Tilburg, Utrecht en Veenendaal. Zara is altijd op zoek naar enthousiaste werknemers, zie ook Zara vacatures: werken bij Zara. Naast de winkelvestigingen heeft Zara ook een online webshop waar je de mode van Zara kunt kopen.

Wanneer uitverkoop bij Zara?

Meerdere keren per jaar organiseren modewinkels in Nederland uitverkoopperiodes. Dit heeft te maken met de overgang naar de nieuwe collectie. Om plaats te maken voor de nieuwe collectie is het de bedoeling de oude collectie versneld te verkopen. Dit wordt de uitverkoop of sale genoemd. In Nederland zijn er geen vaste datums voor de uitverkoop. Dit betekent dat er in feite het gehele jaar door uitverkoop mag plaatsvinden. Toch zijn er twee belangrijke uitverkoopperiodes per jaar, namelijk de zomersale en de wintersale. De zomersale vindt ongeveer plaats in de maanden juni en juli, de wintersale in de maanden december en januari. De exacte datum wordt nooit van tevoren aangekondigd.

Datum Zara zomersale

De startdatum van de zomersale is enigszins te voorspellen door de startdatums van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De volgende zomersale zal waarschijnlijk op ongeveer dezelfde datum van start gaan. De zomersale begon de afgelopen jaren op de volgende datums:
  • 2014: 19 juni 2014
  • 2015: 25 juni 2015
  • 2016: 23 juni 2016

Wat opvalt is dat het allemaal donderdagen en vrijdagen waren. Te verwachten is dus dat de zomersale elk jaar op de laatste of een-na-laatste donderdag of vrijdag van juni begint. Hiermee begint de uitverkoop bij de Zara altijd pas relatief laat.

Datum Zara wintersale

Ook de startdatum van de wintersale is enigszins te voorspellen door de datums van de vorige jaren met elkaar te vergelijken. De start van de wintersale begon de afgelopen jaren op de volgende datums:
  • 2013: 27 december 2013
  • 2014: 27 december 2014
  • 2015: 27 december 2015

Te verwachten is dus dat de wintersale elk jaar op de dag na kerst begint. Ook de wintersale begint dus altijd pas relatief laat.

Datum online uitverkoop

De uitverkoop vindt ook online in de webshop plaats, zie Zara webshop: online Zara mode kopen voor alles over de webshop van Zara. Meestal begint deze uitverkoop bij Zara op hetzelfde moment als de uitverkoop in de winkels.

Zara solden België

In België heet de uitverkoop solden of koopjes. In België is er geen sprake van wisselende startdatums. In België zijn de periodes dat de solden plaatsvinden namelijk wettelijk vastgelegd. De wintersolden is jaarlijks van 3 tot en met 31 januari en de zomersolden van 1 tot en met 31 juli.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zara webshop: online bij de Zara winkelenHoe werkt de online webshop van de Zara? Nadat de H&M succesvol een webshop had geopend kon de Zara eigenlijk niet achte…
Sale bij Mango: datum begin uitverkoopSale bij Mango: datum begin uitverkoopVoor menig fashionista is de Mango een van de meest geliefde winkels. Vooral de zomersale en de wintersale zijn enorm po…
Zara Maastricht: openingstijden, adres en telefoonnummerZara Maastricht: openingstijden, adres en telefoonnummerZara Maastricht is gevestigd in het winkelcentrum Entre Deux. de Maastrichtse vestiging van Zara biedt kleren voor manne…
Kleding: het merk ZaraKleding: het merk ZaraZara is een Spaanse kledingketen. Ze is het vlaggenschip van Inditex Group. Deze holding is het bezit van de Spaanse tyc…
Zara Home winkels: adressen, openingstijden en online shopZara Home winkels: adressen, openingstijden en online shopNadat Zara al is gegroeid tot één van de grootste modeketens van Nederland en België verovert het nu langzaam de woonhui…
Bronnen en referenties
  • www.zara.com

Reageer op het artikel "Sale bij Zara: datum begin uitverkoop"

Reactie

Donna, 03-06-2015 20:58 #1
Wanneer begint uitverkoop bij Zara aub

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 01-07-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Sociaal cultureel
Special: Uitverkoop
Reacties: 1
Schrijf mee!