InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Religie > Joods en Israëlisch gevecht tegen radicaal islam-nazisme
mijn kijk op

Joods en Israëlisch gevecht tegen radicaal islam-nazisme

Joods en Israëlisch gevecht tegen radicaal islam-nazisme In de documentaire Obsession (2006) wordt getoond hoe radicaal islam-nazisme strijd tegen het westen. Vooral de Joden en Israël moeten het ontgelden. Maar Jodenhaters moeten weten dat Joden evenveel passie hebben om zich te verdedigen als zij passie hebben om Joden te vernietigen. Net zoals het nazisme in de jaren 1930 en 1940 het grootste gevaar vormde voor de wereld, zo vormt tegenwoordig de radicale islam het grootste gevaar voor de wereldvrede.

Obsession - documentaire over het radicale islam-nazisme

De film Obsession maakt duidelijk dat het overgrote deel van de moslims niet radicaal is. Maar de woorden en beelden van degene die wel radicaal zijn geven je kippenvel. De haat tegen het westen is groot. Voor radicale moslims is er sprake van een oorlog met het westen. Dat blijkt ook uit tal van aanslagen op westerse doelen. Amerika probeert volgens hen de wereld te veroveren. Amerika en Israël zijn Satan. Alle problemen in de islamitische wereld zijn de schuld van het westen. Het is propaganda om de mensen op te zetten tegen het westen. Het is een ideologische strijd. Vandaar dat kinderen opgevoed worden om te haten. Dit kan je vergelijken met Nazi-Duitsland waarin dit ook gebeurde.

De roep om Joden en Israël te haten en te vernietigen

Kinderen zijn te zien op televisie en roepen de vreselijkste dingen. Joden zijn apen en varkens. Daarnaast zie je moslims de Hitler-groet brengen. Kennelijk is de bedoeld om joden angst in te boezemen. Ook zie je bijvoorbeeld een oude sjeik voor een grote menigte van 100.000 mensen een zwaard trekken en schreeuwen dat elke Jood gedood moet worden. De een na de andere moslim predikt Jodenhaat. En het vreemde is dat het nog niet eens over de Israëlische bezetting gaat. Nee, alle Joden moeten volgens hen dood of er nu wel of geen checkpoints zijn. Of er nu wel of geen Westelijke Jordaanoever is. En niet alleen de Joden moeten het ontgelden ook christenen, zoals in Indonesië, hindoes, boeddhisten en gematigde moslims. Het uiteindelijke doel is islam overheersing van de hele wereld, waar de sharia (islamitische wetgeving) geldt. En omdat hier een religieus element een rol speelt is het misschien nog wel gevaarlijker dan de nazi-ideologie. Experts waarschuwen dan ook voor een nieuwe (nucleaire) holocaust.

Onverschilligheid van het westen

Sceptici zullen zeggen dat dit maar een kleine groep is en dat dit altijd al zo is geweest. Maar de werkelijkheid is dat de groep groeit en dat hun public relations op volle toeren draait. Maar waarom zitten dan veel mensen in het westen met hun armen over elkaar? Dit komt omdat het Arabisch een taal barrière is en velen willen er gewoon niet naar kijken. Toch is onverschilligheid een slechte raadgever. Er moet iets tegen gedaan worden.

Strijden tegen de radicale islam door PR-offensief

Israël en de Joden in de diaspora zullen een tegenoffensief moeten plaatsen. In plaats van een Jihad (heilige oorlog) voor de dood van de radicale moslims, moeten joden een 'Jihad voor het leven' beginnen. Niet echt natuurlijk; het is maar beeldspraak. Maar feit is wel dat de Joodse wereld een PR-offensief moet starten.

Een voorbeeld: Wanneer raketten op Sderot worden afgevuurd vanuit Gaza, moet Israël niet zeggen dat dit onacceptabel is, maar zeggen dat het teruggeven van land niet het echte probleem is voor veel Palestijnen en dat ze kennelijk gewoon oorlog willen. Een ander voorbeeld is het tonen van de haat waarmee Palestijnse kinderen via educatie en televisieprogramma's worden opgevoed. En het tonen van beelden waarbij kinderen poseren met wapens en vlaggen verbranden en namaak bloed aan hun handen smeren. Het westen moet dit weten.

Op politiek, militair en diplomatiek gebied is het gewoon een chaos. Maar op het gebied van de PR is veel te winnen. Je kan terroristen niet afschrikken, je kan ze alleen maar bestrijden. Ze willen ook geen compromis. Ze willen alleen maar de westerse beschaving vernietigen. En dat dient voorkomen te worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Oorsprong van modern islamitische JodenhaatOorsprong van modern islamitische JodenhaatDe onbeschrijflijke haat van Iran, Hamas, Islamitische Jihad en Hezbollah tegen Joden en Israël kent zijn oorsprong in h…
Activiste Irshad ManjiActiviste Irshad ManjiIrshad Manji is met haar boek 'Het Islam dilemma' in een klap wereldberoemd geworden. Deze Canadese moslima is hét voorb…
Mythen over Israël & Midden-Oosten conflictMythen over Israël & Midden-Oosten conflictWat bezielt vele mensen om zich zo af te zetten tegen Israël, de Joodse Staat? Voor de moslimwereld speelt vooral het id…
Boekrecensie: Meeluisteren met Israel - Wiesje de LangerecensieBoekrecensie: Meeluisteren met Israel - Wiesje de LangeMeeluisteren met Israel is het prachtige boek van Wiesje de Lange uit 2004. Het gaat over de unieke positie van Israël i…
Heilige plaatsen in Israël voor Joden, christenen en moslimsHeilige plaatsen in Israël voor Joden, christenen en moslimsVoor de drie monotheïstische godsdiensten is Israël een heilig land. Dit wordt gekenmerkt door heilige plaatsen zoals sy…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ClkerFreeVectorImages, Pixabay
  • Obsession the Movie
  • David Suissa (The Jewish website)
  • Fox News
  • Christelijke Ambassade Jeruzalem
  • LibertyPost

Reageer op het artikel "Joods en Israëlisch gevecht tegen radicaal islam-nazisme"

Reactie

R. Ten Cate, 17-02-2008 17:01 #1
Al dat gepraat op deze planeet aarde, heeft soms helemaal geen zin meer en weet uw waarvoor niet? Omdat, god, allah, boedha of hasjem zelf fout zijn. En weet uw wat zij zegge, een ieder die zich bezig houdt met zwarte magie, mag weg geelimineerd worden in naam der wet van deze planeet aarde. Ik werd antifacist toen ik hoorden en begreep dat zij met zwartemagie bezig zijn! Daarom schrijf ik, om mij medemens telaten begrijpen dat het (nazisme) totaal niets met zwarte magie temaken heeft maar een leger gods wegen is en zal blijven tot het einde der mensheid! Reactie infoteur, 17-02-2008
Dank voor uw reactie,

Nazisme heeft niets met Gods wegen te maken. Het is een verwerpelijk product van de mensheid en moet met alle middelen bestreden worden. Uiteindelijk zal niet het nazisme tot het einde der mensheid blijven, maar zal de Masjiach (messias) komen die voor bevrijding zal zorgen.

Groet,

Etsel

Infoteur: Etsel
Laatste update: 04-07-2018
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Religie
Special: Jodenhaat
Reacties: 1
Mijn kijk op…
Schrijf mee!