InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Religie > Moslims en christenen tegen elkaar uitspelen
mijn kijk op

Moslims en christenen tegen elkaar uitspelen

Sufi is een pacifistische stroming binnen de islam. De Sufi-stroming staat bekend als een mystieke stroming. Beoefenaars van Sufi stellen dat alle religies gelijkwaardig zijn en verschillende middelen naar hetzelfde doel. Dat is een heel ander aspect van de islam dan u dagelijks in de krant leest. De islamitische Sufi´s kennen meer overeenkomsten dan verschillen met mensen uit andere spirituele stromingen zoals de kabbalah-beoefenaars.

Inhoud:

De dubbele benadering

In de media worden islamieten geassocieerd met terrorisme, criminaliteit, achterlijkheid en nog veel meer negatieve zaken. Aan de andere kant wordt weer gezegd dat islamieten recht hebben op het uitoefenen van hun cultuur. Het is echter de vraag of het ehtisch gezien een goed idee is om de Nederlandse belastingbetaler een uitheemse cultuur te laten financieren. Aan de andere kant is het weer geheel onterecht dat de islam voortdurend met negativiteit wordt overladen. De Islam is een veel te brede term. Als hetzelfde over Joden zou worden gezegd zou iedereen van anti-semitisme spreken, een wettelijke strafbare uiting.

Kabbalah en Sufi

De kabbalah is een verzameling Joodse leringen die door Joodse mystici wordt bestudeerd. Sommige Joodse kabbalah-taksten bevatten verwijzingen naar de Sufi´s in positieve zin. Sufi´s kennen geen dogma´s en willen niet dat het geloof als machtsinstrument wordt gebruikt. De Sufi is gericht op innerlijke belevendiging van het geloof. Hiermee worden Sufi-aanhangers door islam-leiders als lastig gezien, net zoals de katholieke kerk esoterische stromingen binnen het christendom verkettert. Mensen die de kabbalah bestuderen, Joods of niet, worden bekritiseerd door orthodoxe Joodse organisaties. Er is dus een algemene beweging van kerkelijke hiërachische instituten om mystieke beoefenaars van het geloof als een bedreiging ervaren.

Vrijmetselende Politici

In de krant lees je over de islam maar heel zelden over de breed aangehangen islamitische Sufi-stroming. Sufi´s zijn islam-aanhangers voor wie geldt dat het christendom, islam, hindoeïsme, boeddhisme en jodendom gelijkwaardige godsdiensten zijn. Het belangrijkste is dat de liefde tot God wordt uitgedragen. In iedere religie heeft God een andere naam maar het idee is hetzelfde. Sufi´s zijn per definitie pacifistisch, net zoals veel andere geloofsstromingen het pacifisme omarmd hebben. Er zijn zelfs judeo-sufi´s, mensen die het jodendom en islam verenigen. De rivaliteit tussen jodendom en islam is niet altijd geweest maar het gevolg van historische gebeurtenissen. Machthebbers zien in dat ze baat hebben bij het opzetten van mensen tegen elkaar om hun macht uit te breiden.

Religieuze symboliek; meerdere wereldreligies harmonieus gesymboliseerd door een cirkelvorm.Religieuze symboliek; meerdere wereldreligies harmonieus gesymboliseerd door een cirkelvorm.

Oorlog creëren

Een aspect van rivaliteit vergroten is de dubbele houding ten aanzien van de islam. Sommige politici zien de islam in zijn geheel als gevaar. Maar individueel heeft iedereen het recht om zijn/haar geloof uit te oefenen. Daarom heeft een moslim ineens recht op gebedsruimtes en wasruimtes in Nederland. Doordat mensen als Dhr Wilders de angst voor moslims aanwakkeren, ontstaat er veel onrust bij Nederlanders over de islamitische privileges. Het christendom en de islam worden door menig journalistieke overschrijver als twee tegengesteldheden neer gezet. Moslims zouden van plan zijn het op christendom gebaseerde westen aan te vallen. Dit is de intellectuele basis die journalisten toedichten aan het fenomeen terrorisme. Deze compleet onzinnge redenering komt uit de koker van de vrijmetselaars. Albert Pike is een vrijmetselaar die dit in 1871 schreef over het creëren van een 3e wereldoorlog. Deze moest letterlijk plaats vinden tussen de zionisten en de islamieten. Zionisten kun je betitelen als de meest extremistische christenen want hoewel de Joden en christenen van oudsher tegenover elkaar stonden, wordt er sinds de tweede wereldoorlog gesproken van het Joods-christelijke gedachtengoed. De staat Israël is ook een vrijmetselaars-idee geweest wat in dezelfde brief van Pike wordt genoemd (bron: abovetopsecret). In deze brief staat: Israël en de islamitische staten zullen elkaar vernietigen terwijl het westen wanhopig meekijkt en zich meningen blijft vormen waardoor ze meer verdeeld dan ooit te voren worden (vrije vertaling).

Dubbelhartigheid Politici tegenover islam

De praktijk om een oorlog te creëren vindt heden ten dage plaats. Zo wordt in de Europese landen meer waardering voor islamitische verschijningsvormen als de Ramadan gegeven en proberen politici het suikerfeest tot nationale feestdag te maken. Waarschijnlijk snappen de politici heel goed dat zulke handelingen wrevel wekken en meer olie op het vuur gooien. Natuurlijk is het geen probleem om feestdagen uit andere culturen over te nemen als het over en weer gebeurt. Hetzelfde geldt voor paspoorten; als iedereen recht heeft op dubbele paspoorten, dan is het geen probleem. Maar als het ene land verplicht tot een dubbel paspoort en het andere land het verbiedt, dan is er sprake van internationale rechtsongelijkheid. Het voortrekken van moslimburgers in Europa ten aanzien van dubbele paspoorten wordt door mensen over het algemeen als onrecht gezien, behalve door politici. De enorme aanhang die de PVV-beweging heeft is slechts gestoeld op een anti-islam houding waaraan je kunt zien hoe goed de vrijmetselaarsretoriek van islam contra christendom werkt. PVV-leider Geert Wilders heeft gezegd dat het verboden moet worden voor mensen om een dubbel paspoort te krijgen als men in Nederland is geboren. Nederland is waarschijnlijk het enige land ter wereld waar een in Nederland geboren baby van Marokkaanse ouders op zijn 18e twee paspoorten krijgt. Iedereen zou gelijke rechten en plichten moeten hebben. Dit soort regels die groepen bevoordelen zorgen voor een blijvende onrust bij niet-emigranten en zoals iedereen weet zorgt deze onrust voor een voedingsbodem van ruzie en oorlog. Politici kweken deze voedingsbodem doelbewust of ze zien het gewoon niet... De conclusie laat ik graag over aan de lezer.
Gerelateerde artikelen
Anti-islamstickerIn november 2013 lanceerde Geert Wilders een sticker, die hij zelf de Vlag van Waarheid en Bevrijding noemt. In de volks…
Cruijff en Wilders en het populisme rond verkiezingenCruijff en Wilders en het populisme rond verkiezingenVolgens het meest gebruikte woordenboek Van Dale is populisme: “de neiging zich te richten naar de massa van de bevolkin…
Bronnen en referenties
  • http://punktorah.org/our-community/my-introduction-to-judeo-%E1%B9%A3ufism-and-i%E1%B9%A3uni-judaism.htm#axzz1D60OEspL
  • http://people.ucalgary.ca/~elsegal/Shokel/050310_MysticMingling.html
  • http://www.ignca.nic.in/cd_09018.htm

Reageer op het artikel "Moslims en christenen tegen elkaar uitspelen"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 14-05-2012
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Religie
Mijn kijk op…
Schrijf mee!