Israëlisch-Arabisch conflict: Rol voor elke Jood

Israëlisch-Arabisch conflict: Rol voor elke Jood Of de Joden het willen of niet, maar iedere Jood is betrokken bij het Land Israël. Elke Jood is met elkaar verbonden. Als er ergens een dreiging is voor een Joodse gemeenschap in de wereld dat beroerd dat Joden over de hele wereld. Belangrijk is dat er lessen worden getrokken uit het verleden om de toekomst veilig te stellen.

Elke Jood wordt beïnvloed door het Israëlische beleid

Veel Joden zullen zich afvragen wat ze te maken hebben met Israël. Er is geen manier dat ze invloed kunnen uitoefenen op het Israëlische beleid, dus waarom zouden ze betrokken raken?

Er zijn twee antwoorden:
  1. Alle Joden zijn betrokken bij Israël. Alle Joden zijn met elkaar verbonden. Zeker wat betreft het Land Israël. Elke Jood, waar hij ook woont, bezit een deel in het land Israël. En het land Israël bezit een deel van elke Jood, een stukje van zijn/haar hart en ziel. Israël staat diplomatiek onder druk. Ze verliest meer land door diplomatie dan door oorlogen.
  2. De media schetst een verkeerd beeld. Ze portretteren de Arabieren als een onderdrukt volk die vredig zoekt naar het verkrijgen van hun rechten. Leugens en falsificaties worden zo vaak herhaald dat ze voor waarheid worden aangenomen.

Iedere Jood moet het beeld van Israël corrigeren

Samenvatting van het Israëlische-Arabisch conflict

  1. Het redden en beschermen van de levens van burgers is de belangrijkste prioriteit van iedere regering. Dit geldt dus ook voor Israël
  2. In het Land Israël moet veiligheid nooit opgegeven worden in de hoop een diplomatiek succes te krijgen.
  3. Concessies zijn een teken van zwakte en leiden niet tot vrede. De vraag naar land door Arabieren zal alleen maar toenemen.
  4. De Arabieren hebben vrede nooit serieus genomen. Het enige doel was om land te verkrijgen dat men door oorlog niet in bezit wist te krijgen.
  5. Israël moet prioriteit stellen aan haar eigen veiligheid en niet de gunst zoeken van andere naties.

Keer op keer zijn overwinningen van Israël, die gewonnen zijn met bloed en Goddelijke wonderen op het slagveld, verspeeld op de onderhandelingstafel. Duizenden Joden en Arabieren zijn voor de zaak gesneuveld. De term 'vredesproces' is synoniem geworden aan Israëlische concessies.

In de volgende artikel wordt een kort overzicht gegeven van de verschillende fasen in het Israëlisch-Arabisch conflict. Belangrijk is dat conclusies worden getrokken uit het verleden voor de toekomst, zodat fouten worden vermeden. Door het verleden te bestuderen kan een actieplan voor de toekomst worden uitgestippeld dat leidt tot veiligheid, groei en vrede in het Land Israël.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Chabad
Jehoeda (1.535 artikelen)
Laatste update: 03-07-2022
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Politiek