InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Opleiding en beroep > Een cursus Word volgen

Een cursus Word volgen

Een cursus Word volgen Word is software van Microsoft die deel uitmaakt van het Microsoft Office pakket en draait onder het besturingsprogramma Windows. Dat maakt Word het meest populaire programma op het gebied van tekstverwerking. In dit artikel kun je meer lezen over Word en het volgen van een cursus Word.

Wat houdt Word in

Word wordt ook wel MS Word genoemd, waarbij MS de afkorting van Microsoft is. Word is er in diverse varianten zoals Word 2003 en Word 2007, waarbij de naam is afgeleid van het jaartal van introductie. Overigens is het zo dat wanneer jij hebt geleerd met Word 2003 te werken, dat het geen probleem is om daarna zonder nieuwe cursus over te stappen naar Word 2007. Word is dus een tekstverwerkingsprogramma, waarmee je teksten kunt maken, bewerken en opmaken.

Waarom een cursus Word volgen

Er zijn vele beroepen, vooral in de administratieve sector, waarbij een perfecte beheersing van Word vereist is. Daarnaast zijn er ook vele beroepen waarin het zere handig is als je de mogelijkheden van Word beheerst. Overigens hoef je niet alleen een cursus Word te volgen omdat je dit vanwege je beroep nodig acht, maar je kunt ook een cursus Word volgen ter vergroting van je algemene kennis en om er hobbymatig profijt van te hebben.

Inhoud van een cursus Word

Wanneer je een cursus Word volgt, dan leer je alle mogelijkheden die Word biedt ten volle te benutten. Je leert teksten te maken, naar wens op te maken en aan te passen. Ook leer je sjablonen te maken die je steeds weer als basis kunt gebruiken en daarnaast doe je kennis op over het maken van grafieken en tabellen in Word. Het aanmaken van een adressenbestand dat je kunt gebruiken om je brieven in een keer te adresseren, is na een cursus Word geen geheim meer voor jou.

Eisen om een cursus Word te volgen

Om een cursus Word te volgen zijn er geen eisen betreffende een specifieke vooropleiding. Uiteraard is het wel handig wanneer je over enige basiskennis van Microsoft Office beschikt. Je moet om de cursus te kunnen volgen wel over een computer beschikken die draait op het besturingsprogramma Windows en er moet een legale versie van Word op staan.

Waar kun je een cursus Word volgen

Er zijn vele mogelijkheden om een cursus Word te volgen. De cursus wordt door vele opleidingsinstituten en particulieren aangeboden. Wanneer je een keuze wilt maken waar je de cursus Word gaat volgen, let dan op de inhoud van de cursus, de inhoud van het lespakket, de kosten en of je de cursus met een certificaat, diploma of getuigschrift kunt afsluiten. Wanneer je een bewijs hebt dat je met goed gevolg een cursus Word hebt gevolgd, dan kun je dit vermelden in je CV en is dit een waardevolle aanvulling bij sollicitaties naar heel wat functies.

Leren snel typen en een cursus Word

Daar waar het gaat om tekstverwerken, gaat het om het schrijven van teksten. Een cursus Word is alleen gericht op het leren van alle mogelijkheden die Word biedt om tekstverwerken zo gemakkelijk en efficiënt mogelijk te maken. Het typen moet je zelf kunnen of leren. Overigens kun je wanneer je dat leuk vindt of beroepsmatig nodig hebt, een cursus typen volgen. Deze cursussen worden tegenwoordig natuurlijk niet meer op de ouderwetse typemachine geleerd, maar op de PC. Je leert dan met tien vingers blind te typen, zodat je ook nog eens razendsnel je teksten op het scherm van je PC krijgt. Je kunt ene dergelijke cursus bijvoorbeeld volgen bij het LOI. Overigens zijn er ook combinatiecursussen van Word met snel typen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pixaline, Pixabay
  • www.cursus.nl

Reageer op het artikel "Een cursus Word volgen"

Infoteur: Annika_schrijft
Laatste update: 01-05-2017
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Opleiding en beroep
Special: Opleidingen en cursussen
Schrijf mee!