InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Wat willen vrouwen dat mannen over ze moeten weten?

Wat willen vrouwen dat mannen over ze moeten weten?

Wat willen vrouwen dat mannen over ze moeten weten? Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars. Een typerende vergelijking maar een realiteit wanneer men tracht te gaan daten. De vrouw ziet de man vaak niet staan en dus is het voor een geïnteresseerde man de vraag om wat te doen. Hier worden enkele punten uiteengezet waarvan vrouwen graag willen dat mannen ze weten. Het hoeft voor de man nog niet zo lastig te zijn om in contact te komen en een relatie aan te gaan met een vrouw als de man op de juiste dingen let.

Weetjes over vrouwen

Wat moet je weten?

Mannen vragen zich vaak af wat willen vrouwen eigenlijk? Iemand heeft ooit geantwoord dat je voor dat antwoord iedere vraag aan iedere vrouw zou moeten stellen, maar dat kan dus niet. Omdat dit wel een belangrijke vraag voor vele mannen is, wordt hier een uiteenzetting gegeven wat vrijgezelle vrouwen zoeken in een date met een man. Het ene antwoord klinkt mogelijk verrassend en andere antwoorden bevestigen mogelijk wat je altijd al dacht. Dit artikel tracht je als vrijgezelle man meer houvast aan de emotionele zoektocht naar de meest geschikte vrouwelijke partner door je dating bekwaamheid te verbeteren.

Wacht niet te lang, grijp eerder je kans

Je loopt het risico om voor altijd te wachten als je niet de eerste stap maakt wanneer je echt geïnteresseerd bent. Gewoonlijk zitten mannen en vrouwen op een compleet ander tijdschema als het aankomt op het maken van contact. Mannen nemen mogelijk teveel tijd om de vrouw te bellen voor een date en de follow-up daarna. Des te ouder de vrouw wordt des te minder tolerant de vrouw is bij een afwachtende houding van de man. De man moet de kans grijpen om het contact met de vrouw te leggen. Is er eenmaal een contact dan dient dat contact regelmatig te zijn omdat de vrouw anders interesse verliest. Geduld heeft slechts een beperkte houdbaarheid bij de vrouw. Zorg dus als man dat je regelmaat toepast om het interesse van de vrouw te stimuleren.

Wees duidelijk in je intenties

Niet alle vrouwen die daten zijn op zoek naar een serieuze relatie. Sommige vrouwen daten slechts bij toeval zonder enige strings attached. Veel vrouwen zijn daar dan ook liever direct duidelijk in. Het is voor mannen echter lastig om toe te geven dat zij op dit moment niet naar een serieuze relatie op zoek zijn. Dat kan namelijk leiden tot verhit of juist afstandelijk gedrag, waar de vrouw niet op zit te wachten. Ben je niet serieus op zoek, zendt die signalen dan ook uit vanaf het eerste contact. Het is veel handiger om een vrouw te vinden die het OK vindt om op een luchtige manier te daten, zonder dat alles direct te serieus wordt.

Doe iets speciaals voor de vrouw

Je zult er versteld van staan wat vrouwen echt sexy vinden aan een man. Tracht je de vrouw onder de indruk te maken van je bravoure, je strakke uiterlijk en mannelijke eigenwijsheid, dan kun je er weleens naast zitten. Vrouwen vinden dat een man gekleed in een t-shirt en een goed uitziende broek er echt sexy uit kan zien. Voorkom trendy te zijn en vermijd slecht passende kleding. Een klassieke outfit kan al perfect zijn. Daar komt bij dat vrouwen het geweldig vinden als je hen om advies vraagt, behoudens om de weg te vragen uiteraard. Een belangrijke tip daarbij is dat als je iets regelt, maakt, kookt speciaal voor de vrouw dan heb je de aandacht van de vrouw echt op je gefocust en gaan je kansen exponentieel omhoog.

Kom niet goedkoop over

Goedkoopheid is voor vele vrouwen een doodskus. Uiteraard is het de vraag wie de rekening moet betalen. Sommige mensen vinden dat de man altijd de rekening moet betalen, terwijl anderen het meer praktische ‘om de beurt betalen’ gebruiken. Ongeacht wie betaalt, de man die goedkoop overkomt, wordt al snel negatief bevonden. Maak simpelweg de afspraak dat de kosten eerlijk worden verdeeld, de vrouw wil ook wel graag mee betalen aan een date. Voorkom als man dat je je meer bezighoudt met de kosten van de date dan met de date zelf. Uiteraard geldt dat je een date bij het betaalbare laat. Laat de verwachtingen van de vrouw niet dermate groeien boven je eigen mogelijkheden. Je wilt ook een volgende keer nog gezellig gaan daten. Date dan ook prijsbewust en maak afspraken. Dan weten de man en vrouw beide waar ze aan toe zijn. Kom je goedkoop over dan kun je een tweede date wel vergeten.

Een gebalanceerde relatie zonder emotionele burn-out

Vrouwen hebben het er moeilijk mee om een emotionele relatie aan te gaan en daarbij ook onafhankelijk te blijven. Dit probleem hebben mannen eveneens. Een eerste date kan een film zijn, het bezoeken van een amusementspark enzovoorts. De eerste paar keer ben je opgewonden van alle nieuwe indrukken maar heb je ook een groeiend gevoel van bepaalde verwachtingen binnen de relatie. Dit kan zelfs leiden tot een emotionele burn-out omdat de lat binnen het daten te hoog is gelegd. Het is dan ook van belang om de juiste balans te vinden om de nieuwe relatie spannend te houden zonder dat daarbij je emotioneel gedraineerd wordt (wegens je best moeten doen). Niemand wil gedirigeerd worden door de relatie, maar iedereen wil wel een relatie goed opbouwen. Er dient dan ook voor de man en de vrouw beide een bevredigende balans te worden gevonden, ongeacht wie je bent.

Ze heeft je door als je verhaal niet klopt!

De vrouwelijke intuïtie is zeer sterk omdat de vrouw non-verbale communicatie als geen ander kan lezen, wanneer het niet overeenkomt met de date. Voorkom altijd liegen maar voorkom ook dat je emotioneel afstandelijk wordt wanneer er een gevoelige vraag komt. Het antwoord moet altijd duidelijk zijn wat je het afgelopen weekend hebt gedaan en of je de relatie meer serieus wilt laten worden. De vrouw heeft het altijd direct door als er iets niet aan je verhaal klopt.

Geen vrouw wil je moeder zijn

Vrijgezelle vrouwen kunnen hun eigen moeder aanbidden, maar zoeken niet de functie om iemand anders moeder te zijn bij een date. Ze weten het verschil tussen een man die zijn moeder respecteert en iemand die continu moet worden gebabysit. De vrijgezelle vrouw is niet opzoek naar een man die bemoederd moet worden, echter een man met wie mogelijk in de toekomst een gezin kan worden opgebouwd.

Let op de kleine dingetjes

De kleine dingen zijn belangrijk om een vrouw werkelijk onder de indruk te laten zijn. Als je een vrouw werkelijk speciaal wilt laten voelen, schenk dan aandacht aan haar en merk alle kleine dingetjes op. Vrouwen zijn meer aangetrokken tot mannen welke serieus geïnteresseerd zijn in hun individu en de dingen die zij belangrijk vinden. Dit is ongeacht of je het als man daarmee eens bent of niet of hoe tegenstrijdig het is met je eigen ideeën. Ieder aspect van haar persoon is belangrijk om een pluspuntje te scoren bij de vrouw. Alle opgetelde punten waar je aandacht aan schenkt bij de vrouw zorgt ervoor dat je betere kansen hebt voor een geslaagde relatie met de vrouw.

Vrouwelijke intuïtie

Vrouwen beëindigen een relatie minder snel dan een man. Als een relatie niet werkt dan zijn vrouwen minder geneigd om de man te dumpen zonder enige waarschuwing. Gewoonlijk is het de man die snel vertrekt, waardoor de vrouw meer minachting voor die man heeft. Vrouwen geven echter signalen af indien de vrouw intenties heeft om de relatie te beëindigen. Indien je als man aanvoelt dat de dingen niet goed gaan, dan voel je dat vermoedelijk correct aan. Geef de vrouw in dat geval de mogelijkheid om haar gevoelens te uiten, zonder dat je als man in het ongewisse verdwijnt. Het is beter om eerlijk te zijn tegen de vrouw dan schijnheilig. Op die manier kan de relatie op een meer waardige manier worden beëindigd.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Seks op de eerste date goed voor de relatie?Seks op de eerste date goed voor de relatie?Veel mannen en vrouwen willen graag weten wat voor soorten manieren er nodig zijn om meer kans te hebben op seks op een…
Succesvol naar de tweede dateSuccesvol naar de tweede dateNa veel daten met mensen die niet echt de moeite waard zijn geweest heb je nu eindelijk iemand die echt helemaal aan jou…
Zwangerschap fakenZwangerschap fakenEen zwangerschap faken: het komt meer voor dan men zou denken. Vrouwen die een relatie op de klippen zien lopen, psychis…
Dating: de eerste date: date tips voor mannenDating: de eerste date: date tips voor mannenHet is je gelukt. Je het een eerste date met een leuke vrouw. Hoe zorg je ervoor dat dit eerste afspraakje positief aflo…
Kleding voor vrouwen met één borstLobstar-Label is een Nederlands kledingmerk dat zich speciaal richt op de vrouw die een borst is verloren door amputatie…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Wat willen vrouwen dat mannen over ze moeten weten?"

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 20-11-2015
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Date-tips
Schrijf mee!