InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > 10 tekens om te zien of hij de ware is

10 tekens om te zien of hij de ware is

10 tekens om te zien of hij de ware is Bestaat de ware nou wel of niet? Hopeloos op zoek naar de ware, maar je kan hem niet vinden? Misschien hoef je helemaal niet te zoeken en staat hij gewoon pal voor je neus. 10 tekens om te zien of hij de ware is, 10 tekens om te zien hoe jij de ware kan worden.

1. Vriendschap

Een relatie hoeft niet per se uit een vriendschap te ontstaan, maar je partner beschouwen als een van je beste vrienden is een goede basis waarop jullie samen als een koppel kunnen groeien.
Vraag jezelf af of jouw partner ook jouw vriend zou zijn als jullie geen relatie met elkaar zouden hebben.

2. Luisterend oor

Luisteren is voor een man een van de moeilijkste dingen om te doen voor zijn vrouw die de hele dag door praat. Maar oprecht luisteren is een teken dat hij in je geïnteresseerd is, dat hij om je geeft en dat hij je wil helpen waar het kan. Luistert hij naar je dan vindt hij je leuk, misschien als vrienden (maar daar kun je natuurlijk verder in groeien) misschien meer.

3. Chemie

Er is een natuurlijke chemie tussen jou en de ander. Jij voelt het aan, maar ook anderen om jullie heen merken dit op. Jullie hoeven niet te forceren of druk uit te oefenen om dingen gedaan te krijgen: jullie reageren en spelen op elkaar in op een natuurlijke wijze. Dat zie je aan hoe hij op jou reageert: hoe hij spreekt en jou aankijkt.

4. Vertrouwen

Iemand anders vertrouwen is heel moeilijk, want jij wil je niet kwetsbaar opstellen. Maar vertrouwen is een van de belangrijkste fundamenten van een relatie. Je opent hiermee jezelf naar je partner toe, je geeft je partner het gevoel dat hij belangrijk is en dat hij een deelgenoot in jouw beleving mag zijn. De ander weet namelijk dat je zelf bloot stellen betekent dat je kwetsbaar wordt. Om het vertrouwen te laten groeien moet je geen hoge verwachtingen aan je partner stellen.

5. Geen compromis

Jouw partner geeft jou niet het gevoel dat jij je helemaal moet veranderen of dat je niet goed genoeg bent. In tegendeel hij geeft jou een goed gevoel over wie jij bent en wat jij kunt. Hij zal je zelfs in zekere zin aanmoedigen om je zelf te beteren. Als jij je moet veranderen voor een ander, dan is de ander niet de ware voor jou.

6. Gemeenschappelijke basis

Jullie delen een gemeenschappelijke basis. Dat kan een hobby zijn, maar ook spiritualiteit, werk of iets anders. Deze gemeenschappelijke basis is iets wat jullie samen heeft gebracht. Het geeft jullie de mogelijkheid om met elkaar te communiceren waarover jullie beide gepassioneerd zijn en van daar uit kan de relatie groeien. Verschillen jullie op fundamentele gronden van elkaar, dan zal de relatie niet lang stand houden want een van jullie zal uiteindelijk zijn standpunt moeten verlaten en de vraag is of hij of jij dat wel zal doen.

7. Deelgenoot

Hij laat jou kennis maken met zijn wereld, met zijn familie en vrienden. Je krijgt te zien hoe hij echt is en hoe hij is wanneer hij niet alleen met jou is. Je krijgt ook te zien hoe hij op jou reageert wanneer hij tussen zijn familie en vrienden is. Behandelt hij je goed? Schaamt hij zich voor jou?

8. Verrijking

Jouw partner steunt jou in je leven en probeert jou te stimuleren in jouw uitdagingen. Hij probeert jou leven te verrijken door uitdagingen samen met jou te ondernemen (bijvoorbeeld een vakantie). Hij laat jou zien dat jij voor hem anders dan alle andere vrouwen bent en hij wil graag in jouw leven zijn. Doet hij lieve dingen voor je?

9. Opoffering

Echte liefde vereist compromissen en opofferingen. Heeft hij voor jou over om iets op te geven? Zou jij hetzelfde voor hem doen?

10. Perfectie

Algemene perfectie bestaat niet. Het is subjectief. Wat jij perfect vindt, hoeft de ander daar niet over eens te zijn. Zoek geen perfectie in je partner, dat zal je relatie alleen maar saai maken. Juist het balans tussen wat jij eigenlijk wil en wat jij krijgt in je partner, is de uitdaging waarmee jij gelukkig wordt. De perfectie die jij moet nastreven is dat jij gelukkig bent met je partner, maar vergeet niet jou partner ook gelukkig te maken!
© 2011 - 2019 Servanda, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Ware liefde vinden. Hoe vind je ware liefde?Ware liefde vinden. Hoe vind je ware liefde?Ware liefde. Veel mensen dromen van het vinden van de ware liefde. Zowel mannen als vrouwen, jongens en meisjes, zoeken…
Liefde: de ware vindenLiefde: de ware vindenLiefde is het belangrijkste in ons leven. We willen de ware vinden én houden. Toch blijven velen zoeken naar de ware, oo…
Vind de ware liefde voor 50 plussers. Vijf tipsVind de ware liefde voor 50 plussers. Vijf tipsBen jij 50 plus en op zoek naar jouw liefde? Hier lees je vijf manieren om te daten speciaal voor 50 plussers. Dating vo…
Geluk in de liefde, wie is de juiste partner voor jou?Geluk in de liefde, wie is de juiste partner voor jou?Hoe kan je succesvol zijn in de liefde? Hoe kan je het gelukkigst zijn met iemand? Hoe ontdek je de juiste partner? Welk…
Op zoek naar de liefdeOp zoek naar de liefdeJe bent vrijgezel en je ziet om je heen dolgelukkige stelletjes genieten van het leven. Wat je doet beseffen, dat je iet…

Reageer op het artikel "10 tekens om te zien of hij de ware is"

Infoteur: Servanda
Gepubliceerd: 25-09-2011
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!