Via Internet een leuke vriend. Gevoelig, slim en toch sterk

Via Internet een leuke vriend. Gevoelig, slim en toch sterk Met internetdaten ga je snel en recht op je doel af, zonder de inschakeling van een duur relatiebemiddelingsbureau waarmee succes ook niet gegarandeerd is. Behalve de voordelen kleven er ook risico's aan die online datingapps. Maar er kleven aan elke man vele risico' s, ongeacht waar je ze opduikt. En laat je niet afschrikken door haartjes uit neus of oren, want als hij om je geeft zal hij ze graag verwijderen als je het vraagt. En dat geldt ook voor die witte sokken in z'n sandalen.

Beetje eng

Wanneer je als vrouw een bepaalde leeftijd bent gepasseerd wordt het steeds lastiger een leuke man te vinden. Dat komt niet omdat je minder aantrekkelijk zou zijn, maar omdat je vaak niet meer de typische uitgaansgelegenheden bezoekt waar beiderlei kunnen elkaar massaal ontmoeten. Je kunt natuurlijk op een gemengd zangkoor gaan of op een andere club, maar daar hebben de meeste mannen vaak al een partner. Op internet komen vraag en aanbod elkaar beter tegen, dus dat is minder omslachtig om een leuke man te ontmoeten. Maar een beetje eng is het natuurlijk wel.

Niet te lang achter computer

Als je eenmaal met iemand contact hebt, en onderzocht hebt welke kenmerken achter de persoon schuilen, wacht dan niet te lang met mondeling contact zoeken. Smeed het ijzer als het heet is. Ook is het zo dat als je die persoon dan onverhoopt toch niet bij je vindt passen, je niet eerst een hoop energie hebt verspild door lang om de hete brei heen te draaien.

Bel hem op

Mailen is een goed voor de eerste contacten, maar blijft een onpersoonlijke vorm van communicatie. Als je belt vang je duizend maal meer op, zoals stem, intonatie, klankkleur, gevoel en kun je de leeftijd goed inschatten. En je krijgt een eerste idee van iemands persoonlijkheid en intelligentieniveau, dat uiteraard moet overeenkomen met het mailcontact dat je hebt gehad. Als het goed aanvoelt en je hebt goede reacties gehad op de korte vragen die je van te voren had bedacht (maar maak er geen examen van) kun je afspreken voor een persoonlijke ontmoeting. Geef in principe niet je reguliere telefoonnummer af, dus leen een prepaid toestel, of raadpleeg tweedenummer.nl hoe je via een fakenummer kunt bellen.

Afspraak

Maak een date op neutraal terrein, waar het een beetje gezellig is bijvoorbeeld in een restaurant, café of iets dergelijks. Als het mooi weer is kun je ook ergens op een bank in een park afspreken. In ieder geval geen eerste ontmoeting bij jou of bij hem thuis, want hoe krijg je hem snel weer de deur uit als je het helemaal niet ziet zitten. Let eventueel ook op of er makkelijk (openbaar) vervoer in de buurt is als je dat een gerust gevoel geeft. En denk na of je liever overdag of in de vroege avond afspreekt.

Misschien vind je het prettig dat er een vertrouwd persoon in de buurt is, die je desnoods snel op het toilet via sms kunt oproepen. Via deze truc kun je die persoon jou ook laten bellen als je bij hem aan het cafétafeltje zit, zodat je kunt liegen dat je er snel vandoor moet, wat een doorgewinterde man overigens natuurlijk ook wel doorziet als smoes. Maar dat kan je niet schelen.

Controle

Via facebook, Google of wieowie.nl kun je over veel personen wel wat vinden op internet, al dan niet vóór of na afloop van de eerste kennismaking. Wees er alert op dat de bewuste persoon geen overspel pleegt. Misschien tref je wel familiefoto’s op Internet. Als iemand uitsluitend overdag afspreekt en nooit eens tot laat in de avond kan blijven, kan dat een signaal zijn. Wellicht kun je eens onopvallend langs zijn huis wandelen of zijn werk bellen onder een gefingeerde naam, of desnoods door iemand anders: "Werkt de heer X bij u en op welke afdeling ook weer?" Of iets dergelijks. Na enige tijd moeten er overigens voldoende signalen komen dat hij betrouwbaar is, en als je desondanks toch twijfel houdt wees dan extra voorzichtig, want vrouwelijke intuïtie is een betrouwbaar zintuig.

Als het allemaal leuk is

Loop dan evengoed niet te hard van stapel. Elke dag een afspraak met hem is voorlopig wellicht wat te veel van het goede. En gelijk twee weken samen op vakantie is ook een beetje link. Een klein beetje gereserveerdheid houden mag best de eerste tijd. Als hij werkelijk wat om je geeft zal hij dat echt wel accepteren en respecteren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay

Reageer op het artikel "Via Internet een leuke vriend. Gevoelig, slim en toch sterk"

Infoteur: Robbie
Laatste update: Februari 2020
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Vrouw en man
Schrijf mee!