InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Romantische, goedkope uitjes

Romantische, goedkope uitjes

Romantische, goedkope uitjes Het is weer 14 februari en je geliefde verwacht dat je haar (of hem) in de watten legt. Of je wil indruk maken op je (pas verworven) geliefde. Probleem is dat je krap bij kas zit. Toch hoeft dit niet te betekenen dat je haar/hem geen onvergetelijke dag kan bezorgen. Het gaat immers toch om het gevoel, om het bij elkaar zijn? Daar heb je geen fortuin voor nodig. En na zo’n onvergetelijke dag, avond en/of nacht verwacht je lief heus geen duur cadeau meer. Vergeet het fototoestel niet om unieke momenten vast te leggen voor later. Wedden dat het de leukste romantische dag of Valentijn ooit wordt?

Organiseer een dagje uit in eigen stad

Hoe goed ken je je eigen stad? Ken je alle romantische en geheime plekjes? Ga op voorhand naar de toeristische dienst en haal een paar foldertjes. Let op plekjes naast een beek of een rivier, oude huizen, romantische bomen, kleine steegjes, misschien wel een ruïne of een afgelegen bankje. Neem je geliefde mee op ontdekkingstocht en vertel echte of zelf verzonnen romantische verhalen over de plaatsen waar jullie komen. Is het goed weer? Neem dan een zelfgevulde picknickmand mee. Een fles wijn op restaurant kost een hoop geld. Voor dat geld kan je een lekkere fles cava of zelfs champagne in de mand steken. Toastjes met speciale paté, een zelfgemaakte cake met zoute vulling, een schoteltje sushi, romantische cupcakes, zelfgemaakte kleinigheidjes in de vorm van een hart en een thermos warme koffie of thee. Geef toe, klinkt goed niet? Regent het? Neem twee veelkleurige paraplu’s mee en maak jullie eigen versie van “Singing in the rain”.Daarna zal je wel even moeten trakteren op een pizza met een wijntje of op een lekkere wafel met een koffie om het terug warm te krijgen.

Op stap in een andere stad

Valt er in jullie dorp of stad niets te beleven? Zoek dan een andere stad uit. Reis er met de fiets, de bus, de trein of de auto naar toe. In dit laatste geval kan je je geliefde blinddoeken. Zorg er voor dat je hier ook de romantische plekjes kent. In Antwerpen kan je gaan picknicken op een bankje bij de Schelde, in Lier naast de stadsomwalling, in Brugge naast het Minnewater en rond Brussel kan je bijvoorbeeld aan het kasteel van Beersel terecht. Ook hier heb je je romantische verhaaltjes klaar en je zelfgemaakte picknickmand.

Thuis

Het is berenkoud of geen weer om een hond door te jagen? Dan maak je het thuis toch gezellig. Met de klassieke elementen: sfeermuziekje, kaarsjes, lekker, zelfgemaakt etentje voor twee. Met eventueel de open haard aan en de gordijnen dicht. Of met een hoop kussens en dekens op de grond om knus in te gaan liggen. Daarna kijken jullie naar jullie lievelingsfilm en dan is het tijd om de massageolie boven te halen. Beetje klef? Misschien, maar werkt altijd! En bovendien, erg goedkoop!

Huur een ongewone locatie

Bungalows in parken zijn meestal duur en rond bijvoorbeeld Valentijn allemaal bezet. Ga eens op zoek naar iets origineels. Een nachtje in een boomhut bijvoorbeeld. Of in een oude kermiswagen. In een verlaten treinstel. Of in een oud, afgelegen huisje in de Ardennen. Voor de moedigen misschien zelfs een nachtje in de tent ergens naast een beek of een riviertje. Ok, het zal de grote luxe misschien niet zijn maar zolang het er netjes en proper is, kan je er altijd iets van maken. En de locatie zal zeker uniek en romantisch zijn. Geen douche of bad voorhanden? Geen probleem. Je kan elkaar wassen met water van de kraan of van de beek. Doe samen maar lekker gek, vertel elkaar je dromen en fantasieën. Het wordt vast spannend, apart en onvergetelijk.

Last minute

Soms kan je last minute nog een leuke bestemming op de kop tikken. Even alert zijn en het internet afschuimen. Misschien kan je nog wel de twee laatste plaatsen naar Barcelona of Berlijn wegkapen voor een spotprijsje. Of ga gewoon naar de luchthaven en kijk wat er nog vrij is. Pak zelf de zak van je geliefde en haal hem of haar af na zijn werk. De verrassing en de moeite alleen al zal jullie weekendje weg goed maken!

Naar de kust

Neem je lief mee naar de kust en maak samen een romantische strandwandeling. Een klassieker die het altijd doet! Geniet samen van de zonsondergang met een lekker flesje en een paar kleine hapjes. Is het wat frisjes? Neem dan een groot deken mee waar je je gezellig met zijn tweetjes in kan nestelen. Daarna een kleinigheidje gaan eten in een eenvoudige taverne en de avond kan niet meer stuk. Of ga ’s morgens na een romantische nacht naar de zonsopgang kijken met een thermos hete koffie en een mandje koffiekoeken en croissants.

Naar het bos

Zin om je lief eens extra dicht tegen je aan te trekken? Neem je geliefde dan mee naar het bos. Donker, in sommige gevallen kou en bij momenten best griezelig. Wedden dat je geliefde bij het minste gekraak en bij de minste beweging heel dicht tegen je aan kruipt? Lekker warm en beschermd!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Romantische, goedkope uitjes"

Infoteur: Mapa
Laatste update: 05-03-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Special: Valentijn
Schrijf mee!