InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Trouwen; Styling van het huwelijk

Trouwen; Styling van het huwelijk

Trouwen; Styling van het huwelijk Je gaat trouwen! De mooiste dag van je leven komt eraan. Uiteraard met je grootste liefde en lieve familie en vrienden om je heen. Je wilt dat deze dag perfect wordt. Behalve alle organisatorische zaken maakt de styling je bruiloft helemaal af. De styling bevat alle aankleding en decoratie rondom de bruiloft. Het geeft net de finishing touch waardoor de totale dag tot een geheel wordt gemaakt. Voordat alle gasten een aankondiging ontvangen van het aankomende huwelijk is het belangrijk om na te denken over de uiteindelijke styling.

Styling ideeën

Trouwkleuren

Veel stellen kiezen tegenwoordig voor trouwkleuren. Je favoriete kleur, de kleur van je lievelingsbloemen of een kleur dat een bijzondere betekenis heeft. Bepaal vooraf de trouwkleuren en gebruik dit als basis voor de totale trouwbeleving. Van uitnodiging, drukwerk tot aankleding.

Een idee kan zijn om naast de trouwkleuren een trouwlogo te laten ontwerpen. Een uniek logo van jullie initialen wat gebruikt kan worden op de uitnodigingen tot op de decoratie op de dag zelf.

Aankleding & decoratie

De aankleding is veelal mede afhankelijk van de locatie. De romantische sfeer van een kasteel, of de strakke en moderne uitstraling van een modern pand. Zorg dat de aankleding van de bruiloft passend is bij de locatie. Trouw je bijvoorbeeld op het strand, denk dan aan passende 'beach flags' en mooie witte stoelen voor de ceremonie. De decoratie en accessoires zijn de kleine dingen die de bruiloft tot een totaal maken. Denk aan een mooi welkomstbord in de kleuren van de bruiloft, de bruidstaart in kleur (met eventueel trouwlogo), tot aan linten om de stoelen. Ook kleine details zoals bierviltjes of rietjes in de juiste kleuren en stijl maakt het geheel af.

Bloemen

Bloemen zijn geschikt voor iedere gelegenheid. De geuren en kleuren geven sfeer mee aan de totaaldag. Hoe meer bloemen hoe beter vaak. Echter zijn bloemen ook prijzig. Bedenk goed hoe je met de bloemen om wilt gaan naast het bruidsboeket. Het gangpad voor de ceremonie, het prieel en de tafel voor het diner zijn de uitgewezen plekken voor (veel) bloemen.

Inspiratie opdoen

Op internet zijn talloze foto's te vinden van bruiloften helemaal in stijl. De website "Pinterest" geeft een legio aan mogelijkheden weer. Typ (bij voorkeur in het Engels) het thema van je bruiloft in en vele inspiratiefoto's volgen. Door het aanmaken van je eigen bord kun je de aansprekende plaatjes opslaan en ontstaat zo je eigen sfeerbord en handleiding voor de styling.

Professionele styling

Zelf geen inspiratie voor de styling? Geen probleem, op de markt zijn talloze bedrijven beschikbaar die de styling van jullie ultieme dag graag overnemen. Denk bijvoorbeeld aan een weddingplanner met stylingscapaciteiten of een specifiek stylingbureau.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.pinterest.com

Reageer op het artikel "Trouwen; Styling van het huwelijk"

Infoteur: Jukito
Gepubliceerd: 09-09-2014
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!