InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Man en vrouw > Trouwen met een groot budget

Trouwen met een groot budget

Internet staat vol met DIY (Do It Yourself) ideeën en low budget tips. De gemiddelde Nederlandse bruiloft kost tussen de 10.000 en 15.000 euro. Maar wat als je budget vele malen groter is en je de dag van je dromen op een unieke en exclusieve manier wilt vieren? Dit artikel gaat in op enkele ideeën voor de bruiloft met een groot budget.

Weddingplanner

Exclusief trouwen? Een weddingplanner kan niet ontbreken, met een budget vanaf 20.000 / 25.000 zijn weddingplanners veelal interessant. Het aanleveren van unieke en persoonlijke ideeën, de contacten met exclusieve leveranciers en het coördineren van jullie bruiloftsdag maken dat een weddingplanner op een unieke bruiloft niet kan ontbreken.

Styling

Gooi de knutselspullen aan de kant en ga voor een weddingplanner met een stylingsconcept. Een unieke bruiloft begint met een unieke uitstraling, van begin tot eind. Een stylingsconcept start veelal met een moodboard, sferen en kleuren voor de bruiloftsdag worden hierop weergegeven en vormen de basis voor de verdere uitwerking. Save the date, uitnodigingen, menukaarten, maar ook bloemen, interieur en kleuraccenten worden afgestemd op het stylingsconcept.

Drukwerk

Het drukwerk is het eerste officiële signaal richting de bruiloftsgasten. Het drukwerk is daarmee ook de eerste uiting van de styling. Het is dus belangrijk dat het stylingsconcept definitief is voordat je het drukwerk laat ontwerpen. Wil je helemaal iets unieks? Ga dan voor handgemaakt drukwerk in plaats van digitaal ontworpen drukwerk.

Locatie, locatie, locatie

De locatie is in grote mate bepalend voor de sfeer van de bruiloft, een exclusieve bruiloft vraagt ook een exclusieve locatie. Vergelijk diverse locaties met elkaar en kijk wat ze mogelijk achten. Houd er rekening mee dat exclusieve locaties veelal vragen om een minimale besteding.

Huwelijksceremonie - live muziek

Het draaien van muziek tijdens de ceremonie zorgt vaak voor emotionele momenten, maar waarom muziek draaien als het ook live gespeeld kan worden? Huur een zanger of zangeres in die jullie huwelijksceremonie live kan begeleiden op gitaar of piano. Een unieke intieme sfeer.

Feestavond

De feestavond vormt de knaller van de avond. Start de avond met een unieke opening, heet je gasten welkom met een luxe welkomstcocktail en zorg voor spetterend entertainment. Laat de bevriende van een goede vriend dus thuis en vraag je gasten geen stukjes in te studeren, maar huur professionele mensen in. Van welkomstentertainment (zoals dans of live muziek) tot aan diverse artiesten door de avond heen. Laat je gasten verassen en zorg voor onverwachte momenten. En de afsluiting? Daarvoor regel je een spetterende op maat gemaakte vuurwerkshow (let op, hiervoor gelden strenge eisen, vraag hierna bij een professioneel vuurwerkbedrijf) om vervolgens met een selecte groep (of allemaal) de bruiloft af te sluiten met een overnachting in een hotel.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tips voor trouwen voor weinig geldNu er een duidelijke trend zichtbaar is richting meer traditionele normen en waarden, kiezen mensen weer massaal voor he…
Bruiloft plannenHet plannen van een bruiloft kan beangstigend zijn. Het is de dag grootste dag van je leven en je wilt dan ook niets lie…

Reageer op het artikel "Trouwen met een groot budget"

Infoteur: Jukito
Gepubliceerd: 22-11-2013
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Man en vrouw
Schrijf mee!