InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Levensvisie > Jezelf de juiste levensenergie geven kan iedereen

Jezelf de juiste levensenergie geven kan iedereen

Jezelf de juiste levensenergie geven kan iedereen Iedere dag zijn er obstakels waar men mee te maken krijgt. Dat is zeer normaal in de samenleving van de dag van vandaag. Stel een doel, gebruik de juiste instelling, betrek vrienden en familie, weet met wat je bezig bent en neem controle over jezelf. Dat komt hier allemaal aan bod.

Stel een doel

Elke dag opnieuw zal je jezelf een doel moeten geven om vol energie een nieuwe dag aan te gaan. Om met een goed been uit bed te stappen is een ochtendritueel zeer toepasselijk. Sommige mensen doen aan dagelijkse routine zoals een stevig ontbijt en een warme douche nemen. Andere willen de dag misschien starten met een stevige ochtendwandeling. Hoe frisser en gestructureerder je de dag begint , hoe meer immuun je bent voor allerlei negatieve belevingen.

Welke instelling te gebruiken

Hoe je eigen instelling is, kan je dag ook maken of kraken. Als je, al rekening houdend met je gekozen doel, elke tegenslag omzet in een keerpunt waaruit je kan leren, dan kom je er altijd positiever uit. Al het slechte dat je in het verleden heb meegemaakt, maak daar dus keerpunten van om uit te leren en gebruik deze in je verdere toekomst. Maak je dag positief en lach naar zoveel mogelijk mensen, zelfs naar mensen die je niet kent of niet mag. Lachen ze niet terug, geen paniek, waarschijnlijk hebben deze hun dag niet. Door dat jij lacht komt er dopamine vrij en dat maakt je happy en zo word je zelf enthousiast.

Betrek vrienden en familie

Zijn er eventueel problemen waarmee je te kampen krijgt? Dan kun je beter is ten rade gaan bij je ouders, andere familieleden of vrienden. Je kan niet alles in je eentje dragen. Goede vrienden zijn ook heel belangrijk om een positieve ingesteldheid te bewaren. Je hebt mensen die het leven uit je kunnen zuigen en je hebt mensen die positief terug reageren. Zoek die positieve mensen in je dag en geniet dan ook van alles wat je tegen komt op je pad.

Weet met wat je bezig bent

Je kan ook soms ontsnappen van de realiteit door je even af te zonderen, maar weet dat het geen oplossing is. Als je weet wat je bereiken wil, ga er dan ook helemaal voor en verwacht niet dat alles meteen lukt. Je moet juist vallen en weer opstaan om een leerrijk leven te hebben en kennis op te doen. Die kennis zal je verdere leven positief beïnvloeden. Stel je dus leergierig op.

Neem controle over jezelf

Al weet iedereen dat het niet makkelijk is in deze samenleving: als je controle hebt over jezelf en je voorbereid bent op iedere dag , weet dan dat jij degene bent die sterk zal staan. Beluister op moeilijke momenten nummers die je happy maken. Blijf positief denken, want je zal er kracht uitputten. Als jij je hoofd op orde houdt, weet dan dat niemand je stuk krijgen kan. Jij bent baas over je eigen leven, al rekening houdend met de vrienden en familieleden die je steunen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Jezelf de juiste levensenergie geven kan iedereen"

Infoteur: Brunos
Laatste update: 08-05-2016
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Levensvisie
Schrijf mee!