InfoNu.nl > Mens en Samenleving > Diversen > Geheime, vaak vieze dingen die ieder mens stiekem doet
mijn kijk op

Geheime, vaak vieze dingen die ieder mens stiekem doet

Geheime, vaak vieze dingen die ieder mens stiekem doet Ieder mens doet stiekem in het geniep dingen die hij/zij liever niet aan de grote klok hangt, terwijl we beseffen, dat een ander ons daar natuurlijk wel degelijk van verdenkt. Omdat die andere persoon soortgelijke geheimzinnige dingen vast ook wel eens in het geheim doet. Over welke perversiteiten, taboes, vieze, foute, smerige, gore zaken, waar elk mens zich in het geniep aan bezondigd, gaat het meestal ?

Onschuldige geheimen

Het gaat meestal niet over perversiteiten. Bijna iedereen zit wel eens in zín neus te peuteren als er niemand kijkt, of krabt aan zín billen of een andere intieme plaats. En allemaal sturen we wel eens een privé-email in de baas zín tijd terwijl we doen alsof we werken. Waarschijnlijk durven we dat soort onschuldige dingen ook allemaal wel toe te geven, want we weten van elkaar dat we dat soort zaken allemaal doen als het niet opvalt.

Wat vreet m'n partner in het geniep uit

Maar er zijn natuurlijk ook veel handelingen die we echt in het geniep uitvoeren. Zaken die we minder snel willen toegeven, maar die evengoed door bijna ieder andere volwassene ook in het geheim worden gedaan. Welke taboe-kwesties doen niet alleen wij, maar ook onze buurvrouw, collega, schoonouders, koorvriendin etc.

Onze fantasie

De meest stiekeme activiteiten vinden natuurlijk in onze gedachten plaats, waarbij we onszelf vaak graag in een aangename en interessante positie plaatsen. We fantaseren bijvoorbeeld:,
  • Dat we een Voice of Idol zijn en de talentenjacht winnen.
  • We een virtuoos op de gitaar zijn en de meisjes weten te boeien bij het kampvuur op de heide.
  • Of we zijn een getalenteerd sportheld in de sport die we graag beoefenen, en we rijden in dure autoís.
  • Op erotisch gebied is The sky eveneens the limit

Geloof en religie

Op gebied van geloof wordt er ook het nodige stiekem gedaan of juist nagelaten. Want als je uit een streng gelovig milieu komt, hang je het uiteraard niet aan de grote klok dat je eigenlijk niet in wederopstanding en onbevlekte ontvangenis gelooft. En als je het beroep uitoefent van priester of kardinaal en je bent inmiddels tot besef gekomen dat God uit de bijbel niet bestaat, verzwijg je dat ook in alle talen. Ook al vermoed je dat menige collega er het zelfde over denkt en ook nog slechts het evangelie predikt vanwege het salaris. Want wiens brood men eet diens woord men spreekt.

Politieke voorkeur

De geheime stemhokjes in onze democratie zijn er natuurlijk niet voor niets. Hoewel, als je op een neutrale partij als D-66 stemt, durf je dat misschien nog wel te roepen. En als je een trouw katholiek bent, gaat men er sowieso al van uit dat je CDA-sympathisant bent. Maar om nu als eenvoudig arbeider aan je omgeving te bekennen dat je een VVD-aanhanger bent, gaat wel wat ver. En je loopt er als directielid van Philips natuurlijk ook niet mee te koop dat je Groen links eigenlijk best wel een goede partij vindt. Indien je een dictatuur eigenlijk nog niet zo'n gekke staatsvorm vindt, zal je dat pas roepen als het zover is. En dat zijn er vaak meer dan je denkt, bleek ook in 1940, toen velen er door werden verrast dat hun buurman de kant van de bezetter koos.

Wat we nog meer in het geniep doen

  • Lekker luieren terwijl je tegen je vrouw zegt dat je de kamer gaat opknappen.
  • Niets doen terwijl je baas denkt dat je druk bezig bent.
  • Werk mee naar huis nemen, omdat je eigenlijk niet snapt hoe het moet, en het eerst op je gemak wil uitzoeken.
  • Regelmatig een alcoholische versnapering in je eentje nuttigen.
  • Een andere verslaving niet kunnen weerstaan.
  • De hele dag naar beurskoersen kijken om je aandelen in de gaten te houden.
  • Als man een abonnement op de Story of Privé nemen.
  • Je niet meer dan 2 maal per week douchen.
  • In het geniep veel geld oppotten of juist te veel geld uitgeven voor zinloze dingen.
  • Stiekem je medicijnen niet innemen.
  • Net doen of je niet naar andere mannen kijkt.
  • Constant naar de billen van andere vrouwen kijken.
  • Plassen in het zwembad.
  • Voorwenden alsof je iets prettig vindt.
  • Hopen dat de verkeerde ploeg de wedstrijd wint.
  • Naar binnen gluren bij de buren.
  • Klassieke muziek mooi vinden als je vrienden het lelijk vinden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vieze adem, wat kun je ertegen doen?Vieze adem, wat kun je ertegen doen?Een vieze adem is een vervelend probleem. Zelf ruik je het vaak niet, maar de mensen in je omgeving, en zeker je partner…
Bittere smaak in de mond door pijnboompittenBittere smaak in de mond door pijnboompittenPijnboompitten zijn een lekkere toevoeging aan salades, soepen en andere gerechten. Echter kunnen mensen na het eten van…
Stinkneus of ozaenaStinkneus of ozaenaStinkneus, ozaena, klebsiella, vieze geur. Een stinkneus oftewel ozaena is een vervelend aandoening, waarbij er een viez…
Erotiek en etenErotiek en etenIn dit artikel bespreek ik hoe erotisch eten wel kan zijn. Een etentje hoeft niet altijd romantisch te zijn maar kan ook…
Wat kun je doen met tandpasta?Wat kun je doen met tandpasta?We gebruiken tandpasta om onze tanden mee te poetsen, maar tandpasta kun je voor nog veel meer dingen gebruiken? Waarvoo…

Reageer op het artikel "Geheime, vaak vieze dingen die ieder mens stiekem doet"

Infoteur: Robbie
Laatste update: 19-05-2019
Rubriek: Mens en Samenleving
Subrubriek: Diversen
Special: Succes bij vrouwen
Mijn kijk op…
Schrijf mee!